"לא ראייה קבילה": פרקליטות המדינה העבירה היום (רביעי) את התייחסותה לפנייתו של המורשע בביצוע הרצח של תאיר ראדה ז"ל, רומן זדורוב, לבית המשפט העליון, בה ביקש, באמצעות עורכי דינו, משפט חוזר בעקבות הימצאותה של "ראייה חדשה". על פי פרסום בחדשות 12 בסוף החודש שעבר, הראייה החדשה אותה ביקש להראות זדורוב בבית המשפט היא חלק מהרצאת "זום" מקוונת בקורס באוניברסיטה.

עו"ד איתמר גלבפיש מהמחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה, הגיש את התגובה לפנייה זו של עורכי דינו של זדורוב, בה נאמר כי "הקלטה של הרצאה אינה יכולה להוות ראיה קבילה במשפט פלילי, וזאת בלי קשר לשאלה מי העביר את ההרצאה, ומה מומחיותו ומעמדו". מטעם הפרקליטות נמסר עוד כי: "המדינה מציינת שלא ניתן לקבל כראייה לעניין מחלוקת עובדתית בתיק ספציפי, דברים הנאמרים בהרצאה אקדמית לסטודנטים. הקלטה של הרצאה אינה חוות דעת של מומחה, וודאי שהיא אינה חוות דעת הערוכה לפי הוראות פקודת הראיות. משכך, אין בית המשפט רשאי לקבלה".

רומן זדורוב (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
רומן זדורוב (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

זאת ועוד, עורכי דינו של זדורוב פנו לבית המשפט העליון בבקשה לשחררו לאלתר ממאסר, בעקבות הראייה החדשה שנפסלה היום על ידי הפרקליטות, שמסרה: "הלכה למעשה אין מדובר בבקשה לשחרור, אלא בבקשה שביהמ"ש לא רק שיכריע בבקשה למשפט חוזר עצמה, אלא אף ייקבע כי יש לזכות את זדורוב, ומשכך יש גם לשחררו כבר עתה, ולכך כמובן שלא ניתן להסכים".

כזכור, הראייה החדשה במשפטו של זדורוב נחשפה במהלך הרצאת "זום" שהעביר ראש המכון לרפואה משפטית, ד"ר חן קוגל, לסטודנטים שנה ב' לרפואה באוניברסיטת תל אביב, שהתבקשו לא להקליט ולתעד אותה, על ידי אדם שאינו שייך לחוג והסתנן להרצאה, על פי חשיפה בחדשות 12. 

הסטודנטים חשדו במהלך ההרצאה שמישהו "הסתנן" אליה, ובבדיקה עלה שאכן היה שם אדם שאינו נמנה עם הסטודנטים הרשומים לקורס. סטודנט העיד: "הייתה דרמה ממש גדולה בשיעור הזה. לפני השיעור ממש אמרו לנו לא להקליט, ואמרו לנו שזה חשוב בגלל החיסיון הרפואי והמשפטי, אז באמת אף אחד לא הקליט, כי אנחנו סטודנטים לרפואה ואנחנו מכבדים את הנהלים. אז התחילה ההרצאה ומישהו שלא הכרנו, והיה לו שם מוזר, פתאום התפרץ לשיעור והתחיל לשאול שאלה אחרי שאלה, כאילו זה השיעור הפרטי שלו או שהוא מנסה למצוא משהו ממש ספציפי. אז חשבנו שזה מישהו שפרץ ולא אחד מהמחזור, והודענו למנהלים של הקורס".