קואליציה במשבר: לאחר שהצעת הקמת ועדת חקירה פרלמנטרית לניגוד עניינים של שופטים, שהוצעה על ידי ח"כ בצלאל סמוטריץ', נדחתה היום (רביעי) ברוב של 54 קולו, כעת מאיימים בכחול לבן בתגובה לתמוך בהצעה להקמת ועדת חקירה לפרשת הצוללות, כאשר לאחר זמן קצר הודיע יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד כי בכוונת מפלגתו לנסח הצעה כזו בשבוע הבא. 

כאמור, המשבר החל כאשר חברי הכנסת של הליכוד הצביעו בעד ההצעה של ח״כ סמוטריץ (ימינה), שתאפשר ״לכנסת כוח לפקח״, לדבריו. עוד הוסיף: ״אנחנו בני אדם, אבל אני רוצה לגלות לכם סוד, גם השופטים הם בני אדם. יותר מקומם מהתחקירים של קלמן ליבסקינד, ומהעובדות המטלטלות שנחפשות בהם, אלה התגובות השערורייתיות של השופטים, שפעם אחר פעם לא מבינים מה הבעיה". 

הכנסת דחתה את ועדת החקירה לשופטים: הצטרפו לשידור החי מהמליאה

יו״ר הכנסת יריב לוין וחברי הכנסת אחמד טיבי, מאיר כהן ואיילת שקד בדיון במליאה (צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)
יו״ר הכנסת יריב לוין וחברי הכנסת אחמד טיבי, מאיר כהן ואיילת שקד בדיון במליאה (צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)

חרף זאת, ההצעה עצמה נדחתה ברוב של 54 קולות נגד, לעומת 43 בעד, כאשר 13 ח"כים מהליכוד נעדרו מההצבעה, לצד מספר ח"כים מש"ס. אך לנוכח התמיכה הקואליציונית המנוגדת להסכמות עם ״כחול לבן״, חבריה התרעמו על כך ואיימו לתמוך בתגובה בהצעת החוק של יו״ר האופוזיציה ח״כ יאיר לפיד ומפלגתו ״יש עתיד״, לחקור מחדש בכנסת את פרשת הצוללות בעניינו של רה״מ בנימין נתניהו וסביבתו הקרובה.

שר המשפטים אבי ניסנקורן (כחול לבן) הגיב בחשבון הטוויטר שלו בתגובה להצעה לחקור שופטי העליון בחריפות: "כל עוד אני שר המשפטים שלטון החוק לא ייפגע ומערכת המשפט תפעל בעצמאות מלאה. למען כל אזרח במדינת ישראל. נקודה". 

לעומתו, השר לענייני ירושלים הרב רפי פרץ תמך בכוונה לבדוק את השופטים בציוץ בחשבון הטוויטר שלו: ״על אף שבימי המשבר בו אנו נמצאים יש נושאים חשובים יותר לציבור הישראלי הצבעתי בעד הקמת ועדת חקירה לחקר ניגודי העניינים של השופטים. הטיפול בקורונה לא צריך לסתור את השינויים שצריך לעשות במערכת המשפט. אור השמש מחטא ושקיפות של העומדים על כס השיפוט רק תחזק את הדמוקרטיה ותגדיל את האמון״.