לג'נדה: בזיליקום ועגבנייה - החל מ־13 שקלים למנה
ידענו טעמים שבלוניים לצד מאתגרים, אבל מעולם לא חשבנו שיגיע היום שבו נטעם גלידת מוצרלה עם בזיליקום ועגבנייה. "משוגעים", הייתה התגובה הראשונה שלנו. "משוגעים ומשועממים". אחרי שטעמנו, דיברנו אחרת: הגלידה לא משוגעת אלא משגעת! עם סימן קריאה! זו אחת הגלידות שמומצאות פעם בדור, ואז אומרים עליהן "איך לא חשבו על זה קודם"?

חשבו על זה בעצמכם: אם אחד המאכלים הפופולריים בעולם מבוסס על יוגורט ומלפפון (צזיקי), מדוע גלידה ועגבנייה לא יכולות להשתלב יחד? הגלידה החדשה, מבית מדרשה של רשת לג'נדה בעלת 20 הסניפים, היא המצאה כל כך הזויה, כל כך גאונית, כל כך כזו שאייל שני היה שמח להמציא אותה – שהיא חייבת להיות או מדהימה או מיותרת. אנחנו שמחים להיות אלו שמבשרים על מדהימותה.

ברשת מציעים טעמים מאתגרים נוספים, כמו גזר ותפוז (אתם שותים את זה, למה שלא תלקקו את זה?), פאי גבינת תאנים ואגוזים, מנטה עם שוקולד מריר, ולימון עם שוקולד לבן. השאלה היחידה היא האם יש לכם אומץ.

גלידת בזיליקום של לג׳נדה (צילום: יחצ)
גלידת בזיליקום של לג׳נדה (צילום: יחצ)

אניטה: ספירולינה וחלבון - 17 שקלים למנה
אחרי שמהפכת החלבון כבשה את עולם היוגורטים, חדרה לבייגלה ואפילו השתלבה לתוך שניצל התירס של טבעול – הייתה זו רק שאלה של זמן עד שהיא תחולל מהפכה גם בתחום הגלידות.

ובאמת, למה מי שמתעמל במכון כושר בעקביות, אוכל סלט עוף בצהריים ושותה רק מים יוותר על גלידה? ברשת אניטה התל־אביבית משיקים גלידות הכוללות יותר מ־10 גרם חלבון וארבעה גרם שומן. אם להשוות ליוגורט ההוא עתיר החלבון שאתם אוכלים – הנתונים לא ממש רחוקים.

והטעם? טעים כמו כל גלידה אחרת ברשת. במילים אחרות, לא מרגישים שמדובר בגלידה מאוזנת בערכים תזונתיים, ובכל אופן, גם ילדים, שבדרך כלל קשה לעבוד עליהם, בלעו אותה כמו גלידה רגילה וביקשו עוד. בין הטעמים בקולקציית החלבון: תות שדה טרי, פסיפלורה מנגו, ספירולינה ירוקה וקפה לאטה.

אנדרי: בייגלה ומלבי - 12 שקלים למנה
רק לפני חודשיים, והוא בן 65 בלבד, נפטר אנדרי חבש, מייסד רשת הגלידריות הקרויות על שמו. הסניף הראשון הוקם ביפו לפני 38 שנים, מאז נוספו לו ארבעה סניפים. בנו פאיק לקח את המושכות, ומוביל את הרשת ברגעים מאתגרים אלה.

השנה מתחדשת הרשת בכמה טעמים חדשים, בהם בייגלה בגבינת שמנת וגלידת מלבי – כאשר גם הסירופ מיוצר במקום. עוד ניתן להשיג בסניפי גלידת אנדרי שלל קינוחים, בהם פנקייק עם גלידה, ברד תות עם גלידה אמריקאית, מלבי פרווה בתוספת סירופ מלבי, קרפ בתוספת שוקולד לבן או חום, אורז עם חלב, גלילית עם גלידה ופרוזן יוגורט.

גלידה שמנת ובייגלה של רשת אנדריי (צילום: מגי חבש)
גלידה שמנת ובייגלה של רשת אנדריי (צילום: מגי חבש)

קופסת הפלאים
כשמצב הרוח לא עושה חשק לצאת למסעדות וגם לא לבשל בבית, הפתרון הוא לרכוש אוכל מוכן ממעדניות. במשך שנים התזונה שלנו התבססה על הכנת אוכל ביתי ובילוי במסעדות לסירוגין. בימי הקורונה עברנו לאוכל ביתי בשילוב משלוחים. כעת, בתקופה מבלבלת זו, אנחנו מוצאים משוואה חדשה: פחות מסעדות (כי אין אומץ), פחות משלוחים (כי נגמר הכסף), פחות בישול ביתי (כי אין מצב רוח) – ובמקומם נכנס אוכל מהקייטרינג. ואם לדייק – מהמעדנייה.

לא הכרנו אותה עד כה, ואנחנו כל כך שמחים שהצטלבו דרכנו: "קולינאריק", הכוללת שני סניפים (בקריית אונו ובחיפה), היא רשת מעדניות יוקרה שמציעה, לצד נקניקים וגבינות בוטיק, לחמים, דגים ופירות ים, אלכוהול, מוצרי מזווה ועוד – גם מנות גורמה לאכילה בבית. ולעזאזל, כמה שזה טעים.

קחו לדוגמה את מנת הבקר: בקופסה שהזמנו קיבלנו רצועות בקר (ביף סטרוגנוף) מוקפצות עם פטריות שמפיניון טריות ובצלים, ברוטב שמנת עשיר עם נגיעות מלפפון כבוש ופטרוזיליה קצוצה. כמה עושר, כמה טעמים - והכל בתוך קופסה סטנדרטית. חובבי האוכל היהודי יתענגו על לשון בקר נימוחה טבולה ביין ושורשים עם פטריות שמפיניון, או על תבשיל של אורז עם קוביות בקר, גזר, בצל וכמות נדיבה של שום.

קלאסיקה יהודית: לשון בקר של רשת קולינאריק (צילום: אנטולי מיכאלו)
קלאסיקה יהודית: לשון בקר של רשת קולינאריק (צילום: אנטולי מיכאלו)

לצד היצירתיות, נדמה שבקולינאריק שמים דגש על טריות ועל הקפדה בהגשה: המנות נראות פוטוגניות, הריח משגע והטעם לא מאכזב. ולא פחות חשוב הוא המחיר: ארוחה עסקית, הכוללת מנה עיקרית ושתי תוספות לבחירה, תעלה 39 שקלים בלבד.
קריית אונו (המייסדים 3), וחיפה (חורב 15) 
077-6022223

מהיר וטעים
תכל'ס, עמוק בפנים, הלב שלנו עם קוקה קולה, בזכות עמידתה האיתנה אל מול לחצי מדינות ערב להחרים את המותג ב־1968, בגלל הקמת מפעל בישראל. אבל במקרר שלנו, חייבים להודות, תמצאו בעיקר פפסי מקס. בוגדים? אולי, אבל גם הערבים כבר לא מחרימים את קוקה קולה.

פפסי מקס חוויה של טעמים (צילום: אמיר מנחם)
פפסי מקס חוויה של טעמים (צילום: אמיר מנחם)

כך או כך, אתם מוזמנים לחגוג פסטיבל של אוכל מהיר שמציע בשבוע הקרוב מנות ייחודיות שיוגשו לצד פפסי מקס, בהן פיצה פיל עם שלל ירקות בצבעי הגאווה, נקניקיית צ'וריסוס ורודה של פרנק, המבורגר טלה בלחמניית סלק ורודה של עד העצם ועוד (פרטים באתר פפסי מקס).