אני גננת לשעבר ופרשתי כדי להמשיך בכיוון מקצועי מעט אחר. למדתי לתואר שני ועשיתי קורס בהנחיית קבוצות. הכל היה טוב עד שהתחלתי לחפש עבודה: או שאין משרות או שאני לא יודעת איך לחפש עבודה. מאחר שאני אשת חינוך לשעבר, הייתי רוצה לעבוד בהנחיית קבוצות של הורים לילדים בגיל הרך, וכך לשלב את שני התחומים. כיצד לעשות זאת ולהצליח למצוא עבודה בתחום? 
“אני לא מכיר פלטפורמות רבות למה שאת רוצה לעשות, לכן כשאת מכוונת למקום ספציפי כזה, זה משפיע באופן טבעי על היצע המשרות שאת פוגשת בשוק. קודם כל, את צריכה לעניות דעתי להרחיב את המשפך ולהגדיר מה את מעוניינת לעשות בעבודתך החדשה. הנחיית קבוצות היא מקצוע של עצמאים, אם את רוצה להיות עצמאית בתחום הזה יש פה עבודה אסטרטגית. מאחר שיש מנחי קבוצות רבים בישראל, את צריכה לאבחן מה את הולכת לעשות וכיצד, ומהי התרומה שלך בהשוואה למנחי הקבוצות האחרים בארץ. את צריכה לחשוב אם בכלל בא לך להיות עצמאית, ובכיוון הזה את חייבת לדייק הרבה יותר. תחשבי על המסר שתעבירי בקבוצות שתנחי, והייתי ממליץ לך לבנות אפליקציה שמתארת את שירותייך ולתת הרצאה בחינם למקומות עמם תרצי לעבוד. הצעדים הללו יוכלו להוביל אותך למקצוע עליו חלמת”. 

בעלי בן 65 והוא עדיין עובד כשכיר. מצבו הבריאותי לא טוב במיוחד, הוא סובל מסוכרת ומלחץ דם גבוה, ואני מרגישה שכבר לא מתחשק לו לעבוד. מצד שני, הוא מפחד שלא יישאר לנו מספיק כסף להמשך חיינו, מאחר שהפנסיה שאני מקבלת ממקום העבודה לא מאוד גבוהה. אנו חוששים חרף העובדה שצברנו חסכונות במהלך השנים. מה כדאי לעשות? 
"אני ממש ממליץ שבעלך יפסיק לעבוד. כל המחקרים בתחום הבריאות מראים את הקשר החזק בין המצב המנטלי והרגשי שלנו, ובפרט מצבי דחק, להתנהגות של סוכרת לאורך הזמן. בוודאי שגם דאגות סביב השאלה ממה נחיה בתקופת הפנסיה אינן פשוטות, אך אני מציע להתמקד בפתרונות למצב ושבעלך ינשום ויפסיק עם העבודה המאומצת. צריך להתכונן לזה כמובן. כדאי שבעלך ישים לב לסביבה שלו, ויתכנן את מסגרתו החדשה. הוא יכול לומר לחבריו לעבודה שיעבוד מספר שעות בנחת, לא בשביל הכסף אלא בשביל התעסוקה. אם מנהלים את זה נכון, יש הרבה פתרונות בתוך הענף שלו, עם הניסיון שלו, שיאפשרו לו לא לשבת בבית ולא לעבוד בשעות מטורפות כמו עכשיו. אפשר למצוא הרבה מאוד חלופות תעסוקתיות או התנדבותיות, והוא אפילו יכול ללמוד משהו. לא צריך לפחד מזה”. 

יש לי עסק המשווק פתרונות ריצוף. אני מנהלת העסק כבר שנה והמכירות הולכות נהדר, אבל אני חושבת שאני יכולה יותר. אם אשים את האצבע על הבעיה העיקרית באופן העבודה שלי, אני חייבת להגיד שאני טובה בכל מה שכרוך בניהול העסק חוץ מהסדר והארגון. אני עובדת לבד ונעזרת בסוחרים רק לשם שיתופי הפעולה העסקיים, אך אני חשה כי אני מפספסת דברים חשובים שהיו יכולים לתרום לרווחיי. מהי הדרך בה אוכל להתגבר על בעיית הארגון ולשפר את תפקודי המקצועי? 
“ישנם תהליכים רבים בעבודתך הדורשים הרבה מאוד עבודה, וכפי שאני שומע, טעויות באחד מהם יעלו לך הרבה מאוד כסף. יכול להיות שאת לא רווחית באופן שבו את עובדת כרגע, משום שאם היה לך ראש שקט והיית מעסיקה עוזר בחצי משרה ומשלמת לו 3,000 שקלים היית יכולה להגיע לקהל יעד רב יותר ולהגשים את יעדייך הפיננסיים. בעסקים יש שתי גישות: אחת אומרת שאני כבעל עסק לוקח את מה שחלש בי ובודק איך אני מחזק את החולשה, כך חושבים רוב היועצים. אני באופן אישי סבור שעדיף לקחת את האיכויות שלי ולחזק אותן עוד יותר. זה הרבה יותר קל, גם בהורות, וזה משפיע על כל הדברים שהילד חלש בהם. אני אומר שמכיוון שאת כל כך טובה בצד המקצועי, המוח שלך והזמן שלך לא רגועים כדי להשקיע בצעדים שיובילו אותך להצלחה. לא חסרים עובדים שירצו לעבוד בחצי משרה ויוכלו לסייע לך בצד הלוגיסטי, כשאת תפקחי על זה בלבד ולא תשקיעי בזה יותר אנרגיה. כשאת רגועה ומסודרת ואת יודעת שהכל עובד כמו שצריך, תוכלי להקפיץ את רווחי העסק שלך”.