אין ספק ששנת 2020 תיזכר כשנת הקורונה, אבל היא תיזכר בגלל עוד סיבה: השנה שבה כולנו התחלנו לקנות אונליין. זה התחיל מקניות בסופר בימי הסגר, וממשיך בהזמנה של דברים רבים נוספים, מבגדים ומוצרי חשמל ועד תכשיטים יוקרתיים.

היום יותר ויותר אנשים מבינים את היתרונות הגדולים של הזמנת תכשיטים אונליין, שמאפשרת -  מהנוחות של הבית - לבחור את התכשיט הבא בצורה מושכלת וקלה.

 קבלו כמה טיפים לקנייה נכונה וחכמה של תכשיטים אונליין:

הזמינו מאתר אמין
הדבר החשוב ביותר בקניית תכשיטים אונליין, בעיקר אם מדובר על תכשיטים יוקרתיים כמו תכשיטי יהלומים או טבעות אירוסין, זה לוודא שאתם קונים מאתר אמין עם מוניטין תקין, או ממותג מוכר וידוע. בדקו שמדובר באתר הרשמי, וכן נסו לקרוא ביקורות הנוגעות לשירות. כמו כן, ודאו שהאתר מאובטח וכן מאובטח באמצעות פרוטוקול SSL מוצפן, שמאפשר להזין את פרטי התשלום בצורה מאובטחת. 

בדקו את מדיניות המשלוחים וההחזרות
אל תשכחו לבדוק את מדיניות המשלוחים וההחזרות. אחרי הכל מדובר על פריטים יקרים ואתם רוצים לוודא שיש לכם את הדרך להחזיר אותם במקרה שהם לא מתאימים. לכן, קראו היטב את המדיניות וודאו שאתם מבינים באילו תנאים אתם יכולים להחזיר את הפריט. בנוגע למשלוחים, חשוב לוודא שהמשלוח יגיע עד אליכם, וכן שקבלת המשלוח מחייבת הצגת תעודה וחתימה, כך שהחבילה לא תימסר לכל אדם.

פירוט מאפייני התכשיט
לפני שאתם מזמינים תכשיטים באינטרנט, הסתכלו בעמוד של התכשיט וודאו שיש את כל הפרטים שחשוב לדעת על התכשיט, עד לירידה לפרטים הקטנים ביותר - גודל האבן (קראט ביהלומים), טוהר הזהב, רמת ניקיון והצבע, גוון הזהב, מידת התכשיט ועוד, כך שתוכלו לקבל החלטה מושכלת ככל האפשר גם במגבלות האינטרנט. אם יש תמונות של התכשיט מכל הזוויות והכיוונים זה יתרון גדול שיאפשר לכם להבין בצורה הקרובה ביותר למציאות כיצד נראה התכשיט.

אחריות
בדקו האם מגיעה לכם אחריות על התכשיט וכמה זמן האחריות. שימו לב באילו מצבים האחריות תקפה, איך מיישמים את האחריות, ממי ניתנת האחריות (היצרן או המשווק) איך יוצרים קשר עם המקום ועם נותני השירות וכדומה. לרוב, ניתנת אחריות של שנה; אם האתר לא מספק אחריות שכזו, מומלץ לא להזמין ממנו. 

תעודות ואישורים
אם אתם קונים תכשיט יהלום, כמו למשל טבעות אירוסין, חשוב לוודא שמגיעה איתו תעודה גמולוגית המאשרת את נתוני היהלום ומבטיחה לכם שאתם מקבלים בדיוק את מה שאתם קונים. תעודה כזו מפרטת את מאפייני היהלום וכן את הערך - צבע היהלום, חיתוך, קראט, צלילות וכדומה. כמו כן, וודאו שקיימת חותמת אימות זהב של מכון התקנים הישראלי לכל התכשיטים המכילים זהב.

מאמר באדיבות הבורסה לתכשיטים