כתב אישום הוגש הבוקר (חמישי) לבית משפט השלום בחיפה, על ידי מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה, נגד רונן שיך בן ה-29 העובד בעיריית חיפה, בגין הטרדה מינית (בהתאם לתיקון מס' 10 לחוק המכונה "חוק סרטונים"), פגיעה בפרטיות, פרסום וניסיון פרסום שירותי זנות, מרמה והפרת אמונים. כתב האישום שהוגש נגד הנאשם, מתאר כיצד הנאשם הקים, הפעיל וניהל עשרות קבוצות וערוצים באפליקציית טלגרם, אשר שימשו פלטפורמה להפצה של תמונות וסרטונים המכילים תוכן מיני מפורש של מאות נשים ונערות ישראליות, חלקן קטינות.

במהלך שלושת השבועות שבהם הוחזק שיך בבית המעצר באבו-כביר, ועם התקדמות החקירה בעניין פעילותו ברשת הטלגרם, מספר החשדות נגד שיך עלה בצורה משמעותית. "פרשת הטלגרם" היא ככל הנראה פרשת האלימות המינית עם המספר הרב ביותר של נפגעות בישראל. לפי נתוני המשטרה, קהל הקבוצות שאותן ניהל לכאורה שיך מנה כ-200 אלף איש והופץ בהן תיעוד מיני של אלפי נשים ישראליות

על פי כתב האישום, שיך נהג להפיץ תמונות וסרטונים בעלי אופי מיני של נשים ונערות ישראליות, ללא הסכמתן. הוא פרסם תמונות וסרטונים בהן נחזות צעירות ישראליות, על פי רוב, בצירוף של פרטיהן האישיים והפרופיל האישי שלהן ברשתות החברתיות, וזאת לשם זיהוין, וכדי להוכיח לחברי הקבוצות כי מדובר בנשים ישראליות שאינן עובדות בתעשיית המין. בקבוצות אותן יצר וניהל הנאשם היו למעלה ממאה אלף משתמשים בטלגרם שצרכו את התכנים המופצים.

בכתב האישום מפורט מוזכרות כ-190 מתלוננות אשר מסרו תלונות במשטרה בגין הפצת תמונות וסרטונים אינטימיים שלהן בקבוצות המדוברות. רבות מהנפגעות דיווחו על נזקים משמעותיים שנגרמו להן כתוצאה מהפרסומים, הכוללים בין היתר חרדות חברתיות, הטרדות מיניות ברשתות החברתיות, עזיבה של מסגרות, צורך בתמיכה נפשית מקצועית, נטילה של כדורים פסיכיאטריים, קושי ביציאה למרחב ציבורי, קושי ביצירה של קשרים זוגיים ובמתן אמון בבני המין השני ואף ניסיונות אובדניים. אחת הנפגעות אף דיווחה על קושי תפקודי משמעותי ביציאה למרחב הציבורי עד כי לאחרונה עברה ניתוח פלסטי לשינוי תווי פניה, על מנת להימנע מזיהויה ברחוב.

עוד מתואר בכתב האישום כיצד בנה הנאשם והשתמש ב"פאנל שליטה" אשר אפשר לו לשלוט בעשרות הקבוצות שיצר בטלגרם באמצעות בוטים שונים. נוסף על כך, מתואר כיצד הנאשם השתמש בקבוצות וערוצי טלגרם, על מנת לפרסם מודעות בדבר שירותי זנות בעבור תשלום. הנאשם אף הציע את שירותי הפרסום שלו לנשים בזנות, אשר סבר כי הן מעוניינות בשירותי פרסום באפליקציית טלגרם. בגין פעולות אלה, מיוחסות לנאשם עבירות של פרסום וניסיון פרסום שירותי זנות.

סייבר - צילום אילוסטרציה (צילום: אינגאימג')
סייבר - צילום אילוסטרציה (צילום: אינגאימג')

כמו כן, במהלך החקירה התגלה כי הנאשם, בעת עבודתו במחלקת הגבייה בעיריית חיפה, נהג להעתיק במרמה פרטים של כרטיסי חיובי אליהם נחשף בעת עבודתו, הכול ללא רשות או ידיעת מעסיקיו ובעלי הכרטיסים. בגין מעשים אלה יוחסה לנאשם עבירה של מרמה והפרת אמונים ופגיעה בפרטיות.

מנהל מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה, ד"ר חיים ויסמונסקי, מסר כי כתב אישום זה הוא חלק מפעילות אכיפה ממוקדת שמתבצעת כלפי קבוצות ייעודיות להפצת תכנים אינטימיים של נשים ללא הסכמתן (עבירות על "חוק הסרטונים"). תיק זה מצטרף למספר כתבי אישום נוספים שהוגשו על-ידי מחלקת הסייבר בפרקליטות בשנה האחרונה נגד מנהלים דומיננטיים ובולטים בקבוצות מעין אלה.

עוד ציינו בפרקליטות כי מדובר בכתב האישום בעל הנפח הגדול ביותר שהוגש בישראל בגין עבירות על "חוק הסרטונים", הן מבחינת מספר נפגעות העבירה והן מבחינה היקף התפוצה של התכנים המיניים (אשר הופצו אל למעלה מ-100,000 משתמשי טלגרם). החקירה בפרשה התנהלה על-ידי מחלק הסייבר בימ"ר תל-אביב במשטרת ישראל. במהלך החקירה, פעלה היחידה החוקרת, באישור הפרקליטות, ל"תפיסת" מרבית הקבוצות שהתנהלו בטלגרם והפסקת הפרסום וההפצה של התכנים האינטימיים של המתלוננות.

בתוך כך, נחתמה עסקת טיעון עם אורן ומאור עוזיאל, שני אחים מקריית אתא שניהלו קבוצות טלגרם נוספת שעסקה בהפצת תיעוד מיני של נשים ישראליות בצירוף פרטיהן האישיים. אורן ירצה 31 חודשי מאסר ואילו מאור ירצה תשעה חודשי עבודות שירות.