ממונה הנציבות לביקורת על השופטים, השופט בדימוס אורי שוהם, קבע היום (חמישי) כי לא מצא היבטים פליליים בהתכתבות בין ראש לשכת עורכי הדין לשעבר אפי נוה לבין נשיא בית המשפט המחוזי היוצא, השופט איתן אורנשטיין, אך הוסיף כי נפל טעם לפגם בהתנהלותם. זאת, בעקבות חשיפת ההתכתבויות החבריות בין השניים בזמן שאורנשטיין התמודד על תפקיד הנשיא, מהן עלה חשש ליחסי "תן קח", כאשר לכאורה נוה ימליץ על אורנשטיין לתפקיד הנשיא, ובתמורה אורנשטיין יסייע לנווה בדבר מה הקשור בענייניו.

אחד הנושאים שעלו במהלך התכתובת היו הסיוע שביקש נווה לציבור ה'נזיקיסטים' (עורכי דין בתחום הנזיקין), עליו אמר הנציב כי נפל טעם לפגם בהתנהלותו של אורנשטיין, שלא העיר על דבריו של נוה. "שיח מעין זה היה ראוי להיות מקצועי ולא חברי, וראוי היה כי אורנשטיין, שידע שמשרדו של נוה מתמחה בעיקר בתחומי הנזיקין, יציין בפניו שיסייע לקדם את כלל תחומי המשפט". 

איתן אורנשטיין (צילום: אריק סולטאן,פלאש 90)
איתן אורנשטיין (צילום: אריק סולטאן,פלאש 90)

התכתבות נוספת שזכתה לביקורת מהנציב הייתה בקשתו של הנשיא אורנשטיין לנוה, "תשמור עליי", כאשר נוה סיפר לו כי הוא נמצא בועדת האיתור לתפקיד הנשיא. על כך אמר שוהם כי ראוי היה לשמור על קשר מקצועי בין השניים, וכן לשמור על ריחוק מסוים ברקע התכנסות ועדת האיתור.

עוד התייחס הנציב להתכתבות אחרת, בה נוה פנה לאורנשטיין בעניינה של היזמית ענבל אור, תיק שטופל על ידי אורנשטיין, ושאל "נו פירקת אותה?", ואורנשטיין ענה לו כי הדבר נדחה "לעיון ומתן החלטה". על כך אמר הנציב כי אורנשטיין לא היה צריך לעסוק בתיק זה עם נוה. לסיכום ציין שוהם כי הוא דוחה את רוב התלונות שהוגשו בעניין זה והוסיף כי אינו רואה צורך אמיתי שנוה יהיה ברשימת המניעויות של אורנשטיין.