מליאת המועצה להשכלה גבוהה אישרה היום (חמישי) מתווה לקיום מבחנים בנוכחות פיזית בקמפוסים. המתווה מאפשר לקיים בחינות עד לשיעור של 10% מהמבחנים בנוכחות פיזית. המוסדות יקבעו אילו בחינות להחריג ויעדכנו את הסטודנטים על קיום המבחנים בנוכחות פיזית. בחינות הגמר לתואר ברפואה יוכלו להתקיים מעבר ל-10%.

עוד נכתב במתווה כי סטודנטים שאין באפשרותם להיבחן בבחינות מקוונות מחוץ לקמפוס –  המוסד יאפשר להם להשתמש בתשתיות הקמפוס לצורך השתתפות במבחן המקוון, זאת בתנאי שלא ימצאו בו זמנית בתוך הקמפוס יותר מ-10% מכלל הסטודנטים במוסד.

השר להשכלה גבוהה, זאב אלקין, אמר: "אני מברך את חברי המל"ג שביחד גיבשנו הצעה שעברה פה אחד. הצעה שמצד אחד שומרת על בריאותם של הסטודנטים ובני משפחותיהם לפי דרישות משרד הבריאות ומצד שני מאפשרת למוסדות להשכלה גבוהה לבנות מחדש את לוח הבחינות של הסמסטר הזה בתנאים החדשים, תביא יציבות לסטודנטים ותאפשר להם להערך כמו שצריך למבחנים ולעבור אותם בהצלחה בתקופה לא פשוטה שכולנו עוברים במשבר הקורונה".

מוועד ראשי האוניברסיטאות (ור"ה) נמסר: "לאור שינוי עמדת משרד הבריאות אתמול בלילה, האוניברסיטאות יפעלו בקמפוסים בהתאם להנחיות משרד הבריאות החדשות. לאורך כל הדרך עומדת לנגד עינינו הדאגה לבריאותם ועתידם של הסטודנטים ואנו  מברכים על ההחלטה המשאירה בידי המוסדות את קביעת סדרי העדיפויות בכל הקשור לנושאים האקדמיים".

בתוך כך, משרד החינוך עדכן כי 1,668 תלמידים ועובדי הוראה נדבקו בנגיף הקורונה. 28,816 הוראה ותלמידים נמצאים בבידוד.