ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר ישראל כץ נפגשו היום (שישי) עם נציגי העצמאים ובעלי העסקים בלשכת ראש הממשלה בירושלים. מלשכת נתניהו נמסר כי הוא הנחה להקים פורום שולחנות עגולים עם נציגי העצמאים ובעלי העסקים כדי לפתור את הסוגיות שעלו בפגישה.

"אנחנו נעמוד בהתחייבויות שלנו, כולל בזירוז של התשלום המיידי שאנחנו רוצים לתת", אמר נתניהו בפתח הפגישה. "אנחנו רוצים לדאוג לסקטור של העצמאים". עו"ד רועי כהן, נשיא לשכת ארגוני העצמאים והעסקים בישראל, אמר בתום הפגישה: "סוכם שבחודש הקרוב תתקיים ישיבה על מנת לוודא שהכסף נכנס. ההפגנה מחר בכיכר רבין תיערך בהתאם להנחיות המשטרה".

התאחדות האולמות וגני האירועים נמסר: "אני מודים לראש הממשלה ושר האוצר על פגישת החירום שהבהירה לנו שכוונותיהם טובות והם אכן מלאי רצון לפתור את המשבר הקשה של תעשיית האולמות וגני האירועים בפרט  והעצמאים בכלל. אנחנו נפגש ביום ראשון עם שר האוצר וצוות משרדו לפגישה שתוכננה מבעוד מועד על מנת למצוא פתרונות לסוגיות הבלתי פתורות.

נתניהו וכ''ץ בפגישה עם העצמאים ובעלי העסקים (צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ)
נתניהו וכ''ץ בפגישה עם העצמאים ובעלי העסקים (צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ)

"ראש הממשלה ושר האוצר הבהירו כי יקיימו עימנו פגישות שבועיות במקביל לתיקונים שיערכו במתווה שהוצג אתמול, וזאת במטרה להבטיח את הישרדותנו. אנו נמשיך לעבוד בימים הקרוב בצמוד לנציגי האוצר ומשרד ראש הממשלה וכולנו תקווה שאכן נצליח בשילוב זרועות להבטיח את פרנסתם של 150 אלף אנשי הענף. סיכמנו בסוף הפגישה לנסות ולמצות את נתיב המשא ומתן לפני שיוצאים להפגין".

נתניהו ושר האוצר, ישראל כ"ץ, הציגו אמש את תוכנית הסיוע הכלכלי לנפגעי משבר הקורונה "רשת ביטחון כלכלית 2020-2021" - הכוללת חבילת צעדים שתעניק ודאות וביטחון כלכלי למשך שנה לשכירים, עצמאיים ועסקים בתקופת הקורונה.

במהלך ההצהרה שהעניק לתקשורת אמר רה"מ: ״הרחבנו את הזכאות לאבטלה, עשינו מאמצים אדירים, להתגבר על הבירוקרטיה הישראלית, זו היאבקות במשקל כבד, זה קרב סומו. העיכובים נבעו מבירוקרטיה במערכת. לכן אתמול אני ושר האוצר הורנו לזרז את רשות המסים להעביר את הכסף בהקדם״. 

נתניהו הבטיח: "אהיה מעורב, זה לא יפתור את כל הבעיות, שתוכלו לקיים את עצמכם ואת המשפחות שלכם בתקופה הקשה הזאת. היום החלו ימי בין המצרים, אנחנו זוכרים את עברנו וגם את המאורעות הקשים. השורשים החזקים שלנו עזרו לנו בתקופות קשות. נעמדנו מחדש על רגלנו בעזרת הרוח המפעמת בנו. הקמנו מדינה פורחת, היא תגיע לשיאים חדשים, לטובת כל אזרחי ישראל. כולנו יחד ננצח את הנגיף״.

ראש הממשלה בנימין נתניהו נושא דברים במהלך מסיבת עיתונאים במשרד ראש הממשלה בירושלים (צילום: קובי גדעון, לע''מ)
ראש הממשלה בנימין נתניהו נושא דברים במהלך מסיבת עיתונאים במשרד ראש הממשלה בירושלים (צילום: קובי גדעון, לע''מ)

מיד אחריו עלה לשאת דברים שר האוצר ישראל כ״ץ: ״ראש הממשלה ואני התייצבנו כאן היום כדי להביא התחייבות וערבות הדדית כדי לוודא שלא יהיה מישהו או מישהי שלא יקבלו מענה וביטחון כלכלי בתקופה המורכבת והקשה שאנחנו ניצבים בפניה. יש לנו את ציבור השכירים שמקבלים דמי אבטלה ונמצאים בחל"ת התוכנית שקובעת שזה יהיה המצב לשנה קדימה, עד שיימצא החיסון״.

עוד הוסיף כ״ץ: ״אני רוצה לומר לכם שהמהלך הזה שהובא אחריי עקב כך שמחלת הקורונה מתפשטת הוא מהלך של חיבוק. אני מחבק את המפגינים, הם פועלים מתוך חשש וכאב. התוכנית נותנת מענה יותר ממה שאתם חושבים. כדי שנעבור יחד את השנה הקשה הזו״.

לסיום אמר השר כי ״נעביר תקציב ונעביר חוק הסדרים כדי שעוד שנה ונצליח לבלום את הקורונה. מדינת ישראל תתחבר לעתיד מבטיח לעתיד של צמיחה, אותו בסיס שהביא אותנו להיות מעצמה כלכלית מעצמת הייטק. כדי שזה ייגמר נתחבר לנקודה גבוהה ואני מבטיח לכם שזה יקרה עם סיום המשבר, שנוכל לצמוח נוכל להבטיח לכל אזרח במדינת ישראל עלייה ברמת החיים״.