כבר יותר משבוע שאני מתקשה לדבר בגלל סטרפטוקוק, שהתנחל לי על השקדייה הימנית. אני חי איתו בסינרגיה מדהימה. אי לכך ובהתאם לזאת, אני מתנהל עם האנושות ברוב הזמן באמצעות כתיבה, ואני באמת מתחיל לחבב את המציאות שנכפתה עליי. אולי אהפוך אותה לדרך חיים מומלצת.

להלן פתקים ששלחתי לכל מיני טיפוסים שהייתי חייב לומר להם את דעתי עליהם, על תרומתם לחיי, וכמובן שתי וערב של איחולים לבביים.

אל: ליאור, ביטוח לאומי תל אביב

נכבדי,
מערכת היחסים שנוצרה בינינו הוסיפה הרבה אור לחיי. הבטחת לי שתטפל אישית בפנייתי לקבלת פיצוי על חל"ת של חודשיים. ביקשת ואף קיבלת את כל המסמכים, ששודרו בידי כיפוש לביטוח לאומי 13 פעמים מאז 15 במרץ. אישרת את קבלת המידע, ומאז אבדו עקבותיך.
אייכה?
הגעגוע אליך אוכל את נשמתי. אני מתעורר בכל שעה עגולה בלילה ואומר לעצמי "ליאור דואג לי". אבל הבגידה שלך בקשר שלנו גורמת לי לחיבוטי נפש קשים. בעטיה של הפרידה הכפויה, התעמקתי בכתבי יוליוס קיסר, ושאלתי אליך היא: "גם אתה, ברוטוס?".

נ.ב.
ליאור,
גם "לא מגיעה לך לירה סורית דפוקה מהמדינ'ע", זו תשובה. מצפה לחידוש הקשר.

אל: ד"ר מור, רופא
אין, פשוט אין עליך בעולם. אתה גם מלך וגם צדיק (וגם אריק ששלח אותך אליי). תודה שהסכמת לבוא לביתי עם בית החולים הנייד שלך ולבצע בי את כל בדיקות המעבדה, ובדיקות נוספות. יפה גם שזיהית מיד שאני היפוכונדר, אם כי אני מתנגד לאבחנה. אבל חמצן בדם ברמה של 97, זה לא ציון נמוך מדי? אומנם בחיים לא קיבלתי 100 בשום בחינה, אבל דווקא אצלך שאפתי להצטיין. צר לי שלא האמנת לי שהעלייה המינורית ברמת הסוכר בדם ובשתן היא תוצאה של סטרס (וגם פחד מולד מרופאים) בגלל ביבי וקולקציית האפסים שהוא מנהל. לטעמי, אבחנתך "מספיק עם השטויות" הייתה שגויה, כי הרי לא אכלתי כמעט ארבעה ימים, באמא. דוקטור, איך שעזבת נהייתי פנתר. אתה אליל שלי.

נ.ב.
בדיקת הקורונה שלי שלילית, בע"ה יתברך. אבל מישהו שעובד איתי נמצא חיובי, אחרי שבילה, כהרגלו, באירוע עם צעירות לא אחראיות. מה דעתך? שאעבור גם בדיקת איידס?
תודיע לי.

אל: רה"מ החליפי, בני גנץ

אדוני,
שמעתי שאתה בבידוד, אני מאחל לך בריאות איתנה ובשורות טובות.
רה"מ נתניהו שוב עושה לך סקולה־דה־רמי, והפעם עם רעיון של ועדת חקירה פרלמנטרית לביהמ"ש העליון. זה עוד ספין על פארש, חבל"ז. אבל הנה קיבלת הזדמנות נדירה להמליץ על ועדת חקירה ממלכתית בסוגיית הצוללות, בעיקר הצוללות למצרים. זו זכות הציבור לדעת. הקריירה הפוליטית שלך כבר הסתיימה, גם אם ביבי עוד לא הודיע לך רשמית. אז עשה עמנו חסד ותתרכז בעיקר - חשד סביר לביצוע עבירות ביטחוניות, שפשעיו של הרלצ"ר לשעבר, רמי דותן מחיל האוויר, מוגדרים כזוטי דברים לעומת מה שקרה בצוללות.

בני גנץ. צילום: מרק ישראל סלם
בני גנץ. צילום: מרק ישראל סלם

רוב פרלמנטרי באגם הדרעק להקמת ועדת חקירה ממלכתית יהיה לך. כן, כולל העראברים, גם הם מייצגים אזרחים פה, לעת עתה.
צא לדרך, צדק חייב להיעשות וגם להיראות. אם לא עכשיו, זה אף פעם לא. תן לביבי בראש, בשבילנו, נתינים בעל כורחנו, שמחפשים תשובות לשאלות. אל תשכח לרגע: ביבי אינו סופר את מי שאינו תומך בו. רוב מוחלט בציבור אינו תומך ואינו מאמין לו ובעיקר בו.

אל: רה"מ, בנימין נתניהו

אדוני,
הפרטיה שאתה וסנג'ריך מתחילים להריץ עם ועדת חקירה פרלמנטרית על התנהלות ביהמ"ש העליון, היא שוס. אני מאוד אוהב חקירות מכל סוג.

באמת שאתה נדיר בתחומך. אתה, כנאשם בשלושה כתבי אישום, חיים כץ שסידרת לו חסינות, אריה־גאנעב־זכאי־צדיק־תמיד, עבריין מורשע שחשוד גם היום בעבירות כלכליות, וכמובן יעקב ליצמן עם שלל החשדות נגדו - תחקרו את השופטים. קרקס כזה עוד לא היו לנו! הא, שכחתי עוד חבר לשעבר, וחשוד כיום בדרך לכתב אישום, דוד ביטן. הוא יהיה רוק סטאר בכלא, כנראה לא מעט שנים.

אדוני, האם הליכוד בראשותך תנפיק בנאסד"ק את שיטת הרס מערכת המשפט ששופטת אותך? לא כדאי למכור אג"ח לציבור האומלל שמחפש דרך לייצר כמה לירות? התייעצת כבר עם היועץ הכלכלי שלך פרופ' בן שמחון? הוא פשוט נראה לי כאדם שיודע הכל מכל.

נ.ב.
איך זה ייגמר, ואיך אתה תגמור, כולם יודעים. אנחנו רק נותנים לזמן זמן.

אל: נתן אשל, מאכער
קראתי בעיון את השגותיך, שלפיהן רק הציבור אשם במצב התחלואה השערורייתי בארץ. אין לי ספק שאין לך מושג באפידמיולוגיה בכלל ובמאבק בנגיף הקורונה בפרט. כנראה שגם לאדונך אין מושג. אתה בסך הכל מאכער שמשרת את אדונו בכל מיני קנוניות פוליטיות עם גורמים באגם הדרעק, ומחוצה לו.

בעולם מתוקן ותקני, אדם כמוך, שנחשד בהטרדה מינית של עובדת בלשכת רה"מ ופרש מתפקידו במסגרת הסכם טיעון מול נציבות שירות המדינה, לא היה נמצא בסביבה רגישה כמו זו של ראש ממשלה. אבל כתריאליבק'ה אינה עולם מתוקן. תסכים איתי שממשלתו של אדונך, שבה מכהנים נאשם ושני חשודים בעבירות של טוהר מידות, אינה מתאימה לתקינות הנהוגה בכל ממשלה אחרת בעולם. בקיצור, לך הגבירה מרשה הכל, אבל לא לעולם חוסן. יבוא יום וכל הזוהמה תהיה נחלת הציבור. זמן יש לנו.

אל: ראש השב"כ, נדב ארגמן

נכבדי,
מאז ששירות הביטחון הכללי החל במעקב אחר אזרחים באמצעות איכון, אתם, אפעס, מוציאים שם רע לחלטורה, וחבל.
באופן אישי אין לי שום בעיה עם מעקב שלכם אחריי. כיפוש, רעייתי שתחיה, עושה את זה כבר הרבה שנים, גם כאשר אני משאיר את הסלולרי בבית. היא משוכנעת שהיו לה הצלחות גדולות, אך ביני ובינאכ, כשאני חפץ להיעלם, גם אופק 16 לא ימצא אותי.

אבל פתק ששלח לי מישהו מהגולה לא עושה חסד עם הארגון שלך. "קיבלתי הבוקר ממשרד הבריאות הודעה שאני צריך להיכנס לבידוד 14 יום, מפני שנחשפתי לחולה מאומת. ההודעה נשלחה לסלולרי הישראלי שלי, אבל אני גר ונמצא כעת בלונדון. אז בבקשה, בדקו את עצמכם, אני נחנק מצחוק".

נו, מה אתה אומר, אדוני? לא הגיע הזמן להפסיק את הפרטיה הזו? לא חבל על המוניטין שרכש הארגון בדם? מה יגידו המוג'אהידין? שבלעתם ליצן? אני תומך נלהב שלכם, אבל דחילק, סגור את זה. שא ברכה.

אל: נפתלי שמשון, חבר

אחשלי,
המציאות מפארת את צדיקותך. כאשר יותר מדי אנשי עסקים מנצלים את משבר הקורונה לטיהור כללי, אתה נוהג בדרך הפוכה. ודווקא אתה, שהיית קצין, מפקד ולוחם שיודע לטהר, עשית לי הרבה טוב בלב כאשר הודעת לכל השוכרים בחנויות בקניונים שבבעלותך - "אל תדאגו, אני כאן, תרגיעו, לא צריך לשלם שכירות והוצאות. כשיהיה לכם, תשלמו". ולא מדובר בקניונים בגוש דן, אלא בנגב, שבו גדלת והתעצבת לאדם שאתה היום.
הוכחת שיש צדיקים בסדום, וזה באמת נדיר.

נ.ב.
נפתול, אתה אכזבה עצומה בשש־בש. מאדם שהשתתף בטורניר במונקו ציפיתי ליותר. אומנם אני עסוק בעבודה ונבצר ממני להכין אותך להתמודדויות מול נועם אגמי בחוף הילטון, אבל הדיווחים משם מעציבים אותי. איך מובילים 1־4 ומפסידים בשני "מארסים"? מה זו הזחיחות הזו, ועוד להפסיד לקיבוצניק? אנה נוליך את החרפה?

הכנתי לך תוכנית אימונים. נחליף את הקהל ("הגמד" ויוסי זו קארמה רעה, בדוק), נחליף את הטאולה והאבנים, ואתה תשב עם הגב לים. אתה לא רגיל לים, אתה מדברי, זה טבוע לך בדם. בשבוע הבא, אם ביבי לא סוגר אותנו שוב, אתה חוזר לנצח.

אל: מאכערים, ספינרים וחולירות בכלל

רבותיי,
נמאסתם בגדול, בענק. להאשים כמיליון ראשים מהחברה החרדית בהעלאת רמת התחלואה בכתריאליבק'ה זו איוולת. זה מבוא לפשע שנאה.
החרדים מחליטים? מחליטים בשבילם!
להאשים את מועצת חכמי התורה, את האדמו"רים הפרימיטיביים ששולטים בציבור עצום, את המאכערים שעובדים בשבילם, את דיירי אגם הדרעק וחברי קולקציית האפסים, שליחיהם של חכמי התורה והאדמו"רים - זו חובה אזרחית.
להאשים במצב את רה"מ, רה"מ החליפי ואת חברי קיבינימט הקורונה, שמפקירים את הציבור בכלל ואת החרדים בפרט - זו מצווה.
אז הנה עשיתי אחת.

אל: יולי אדלשטיין, שר הבריאות

נכבדי,
ההחלטה של רה"מ נתניהו למנות אותך לתפקיד הייתה סוג של אתנחתא קומית מצדו. כנראה שהוא משוכנע שהוא סטנדאפיסט. ועל הדרך הוא גם מחסל אותך פוליטית, אבל איני לוקח צד בעימות ביניכם.

יולי אדלשטיין. צילום: יהונתן ולצר/TPS
יולי אדלשטיין. צילום: יהונתן ולצר/TPS

עם זאת, להקשיב לנאום הפתטי שלך ביום שני - זו הייתה טעות קשה מבחינתי. "הייתה ישיבה קשה", כך הגדרת את התכנסות קיבינימט הקורונה. משתתף בצער על הקושי שחווית, אם כי לי זה עלה יותר. אבל חיסלת אותי באמירה "האויב חמקמק ויודע להסתתר". תגיד, זה אמיתי? כתבת את זה לבד? השתמשת במאכער שהתחפש לאסטרטג כדי לכתוב את השורה הדבילית הזו? כי אם אתה מחפש מאכער טיפש מספיק, אני מתאים, ולא הדפסתי חשבונית כבר שלוש־חודש. ובינינו, בלהיות כסיל, אני צ'מפיון.

ההצעה הראשונה שלי אליך היא לחזור למקורות, הרי אתה דתי. "גם אוויל מחריש, לחכם ייחשב". גנבתי את זה מספר משלי, אבל אני כמעט משוכנע שאלוקים לא יתבע זכויות יוצרים. אוקצור, תסתום. אין לך מה לומר, אל תאמר. התגובה הטובה ביותר היא: אין תגובה.

נ.ב.
לחגוג יומולדת לאידנע שלך זו מצווה, באמת. גם אני רציתי לחגוג לכיפוש משהו, אבל אסור, המשרד בראשותך אסר. לספר לציבור שהאירוע התקיים בבית פרטי "באוויר הפתוח", זה כבר שימוש לא חוקי בשפה העברית, שהיא דלה, כידוע לך. על מי בדיוק אתה מסתלבט? עלינו? שכבר ראינו ושמענו הכל מכל?

נ.ב. 2
אשמח אם תודיע לסגנך, יואב קיש, שמכוני כושר טרם הוגדרו כמרכזים רוחניים לענייני דת. לכן יש איסור להיכנס אליהם. אז למה לקיש מותר?
האם שקלתם, שניכם, לקחת אחריות אישית ולהתפטר מהג'וב המפנק?

אל: איתן גינזבורג, אגם הדרעק

מחמלי,
לא ידעתי על קיומך ביקום עד לציוץ הבא. "השר לענייני טוויטר, יאיר לפיד, ממשיך להתקוטט, במקום להיכנס מתחת לאלונקה. הוא יושב ביציע, מצייץ בלי הכרה. האחריות ממנו והלאה. יאיר, אנחנו התקדמנו, הגיע הזמן שגם אתה".

איתן, אני רק שאלה במטותא: לאן התקדמה כחול לבן? הרי הפכתם לאסלה הפרטית של נתניהו. לפיד זו הבעיה שלכם? הרי אתה וחבריך אסקופה נרמסת שמעוררת רחמים בהתנהלותה. אגב, אתה עולה לנו 1.630 מיליון שקל בשנה. אין תשואה על ההשקעה בך, אז לפחות אל תזהם את האוויר.

אל: רוברט רבין, חבר

אהובי,
היום אתה טס לעבודה באמריקע ולא מצאת זמן להיפרד ממני. ייתכן שלא נתראה זמן רב. דטרויט אדומה ומדינת מישיגן בכלל אזור אסון.
איך אתה משאיר אותנו כאן עם כל הפארטיות? מי יפר איתי את הסגר והעוצר וכל הסחלה שביבי אמור להטיל עלינו כגזירות? אני מודע לשיקול שלך לצאת היום.

הרי בעת שוועדת ההיתרים מנעה מהמלך שלנו לקבל מתונ'ס פעוטות של 10 מיליון שקל מספנסר הפילנתרופ, ועוד קנסה אותו ב־30 אלף דולר החזר על המתנה הקודמת, הודעת לי: "קוף, זה הסוף. הם הרגיזו אותו סתם, ועכשיו הוא ינקום בנו. אם אני לא נוסע לעסק עכשיו, נגמר. אין לי כלום, ולא יהיה לי לאן לחזור. חצי שנה לא ייצרתי לירה". בסדר, סע. תאכל קצת צלעות קטנטנות כאלה וחלת בצל, גם בשבילי. אל תשכח את הגלידה ותשלח תמונות שלך במסעדות, אני אוהב לראות אנשים נהנים.

נ.ב.
נראה לי שביבי מבשל לנו איזו מלחמה קטנה עם הפרסים. אתה הרי הסברת לי שמלחמה זה טוב לכלכלה, וטמטמת אותי על הפריחה שהייתה כאן אחרי המיתון ב־1965. איך אתה מוותר על הכיף הזה? אז אם ברחת מקורונה לקורונה, לפחות תחזור למלחמה, שיהיה עם מי להסתלבט.

אל: מירי רגב, שרת התחבורה

גבירתי,
החגיגה שארגנת לחנוכת המחלף הצפוני של הכביש לאשקלון הייתה העתק של החגיגות של מארי אנטואנט. תמיד ידעתי שאת חזקה בהיסטוריה, רק שאצל הגב' אנטואנט לא היה סושי בחוץ, בטמפרטורה של 31 מעלות בצל.

נפעמתי מהודעתך לציבור, שלפיה את מפרה ביודעין את ההנחיות של חברך יולי אדלשטיין, ושתהיי בסדר בפעם הבאה. מכך הסקתי שכשרה האמונה על חגיגות וטקסים, את מתכננת עוד שמחות לעם היהודי, ורק לעם היהודי, בציון המשוחררת. בינינו, אני מחזיק ממך מחוננת ברמה כזו, שפרופ' עדה יונת היא ממש בינונית־מינוס בהשוואה אלייך.

מירי רגב. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
מירי רגב. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

נ.ב.
שמעתי שהחגיגה לכבודך עלתה לנו 200 אלף שקל. בימים אלו, שלפחות למיליון נפש (יהודים, מירי, איני סופר לך עראברים חס וחלילה, אני יודע שאת רגישה לנושא) אין 1,000 שקל לקניות לחודשים הבאים, זו אפעס, קצת בושה.
את מתהדרת בדרגתך, תא"ל במיל', נתון שמזכיר לי שבשירותי הצבאי (לא הייתי פקיד בדו"צ או בצנזורה) היה סעיף בחש"צ (638 אולי 639, שכחתי) - "התנהגות שאינה הולמת מפקד/ת ו/או חייל/ת בצה"ל". אז תעמידי את עצמך לדין בפני קצין שיפוט בכיר. אני ממליץ על עונש ריתוק ל־14 יום.

אל: נגיד בנק ישראל
הלו,
בלעת ליצן? מה זה הקטע הזה של הזרמת 15 מיליארד שקל לשוק ההון? אין לך מה לעשות בכסף שלנו? אולי "תזרים" קצת ממנו למיליון מפרנסים בקשיים? איפה משיגים את החומר שאתה משתמש בו, שגורם להתנתקות מחללית האם? כסף יצא מהאופנה? הבושה מתה? מה נסגר איתך, בנאדם? אין אוכל, אז לכו להמר?

אל: צחי הנגבי, שר בלי תיק
אתה צודק, הכל חארטה. אין רעב בארץ, זו חארטה; שר בלי תיק, זו עוד חארטה, אפילו משפילה; הממשלה זו חארטה; ממשלת קורונה, זו חארטה; אגם הדרעק הוא הריבון של העם, זו חארטה, שיש בה גם עבריינים, יופי של חארטה; 1.630 מיליון שקל על כל דייר באגם הדרעק, זו חארטה. לא כולל אותך כמובן, שאתה ואזיר של החארטה בלי תיק לעבוד בו, אבל לשכה וכאלה, שזה שיא החארטה; החוק שקובע שאגם הדרעק וכל הנבחרים עובדים אצל הציבור, זו חארטה. מי כמוך יודע; ההסכם הגועליציוני, זו לא רק חארטה, זו הונאת הציבור, זה פשע חארטה; סיפוח, ריבונות ושאר ירקות בשווי של כ־60 מיליארד שקל לשנה הראשונה, זו חארטה; הפעילות של אגם הדרעק למנוע ועדת חקירה ממלכתית בפרשת הצוללות זו אמא של החארטה.

צחי הנגבי. צילום: מרק ישראל סלם
צחי הנגבי. צילום: מרק ישראל סלם

בקיצור, כולנו חארטה, אבל תעשה כבוד למעסיקים שלך - אנחנו, הציבור - ותפסיק לשקר לפחות. מילא סתלבט, מילא עבודות שירות לראיס שלך שמשמיד את המדינה, אבל מדוע להתעלל בנו. אני מאחל לך שיום אחד יהיה לך גם תיק לעבוד בו.
זהו, התעייפתי, נמאס לי מהכל. נכנס למיטה, הטמפרטורה בחדר השינה 19 מעלות. אתעורר לחארטה הבאה. "אני מכין ארגז כלים למשק בתוך יומיים". כך אמר המלך לפני שלושה ימים, אבל מי סופר?