משרד הבריאות שינה היום (שישי) את הנחיות איתור המגעים עם חולי נגיף הקורונה. על פי המסמך שפרסמה ראש שירותי בריאות הציבור, סיגל סדצקי, הטווח המירבי בו אנשים שבאו במגע עם חולה מאומת יירד במקרים מסוימים לארבעה ימים בלבד במקום 14.

לפי הנוהל, מגעיו של חולה שסובל מתסמינים ומועד תחילתם ידוע, יאותרו ארבעה ימים טרם הופעת התסמינים. בנוהל נקבע עוד כי מגעיו של חולה שסובל מתסמינים אך לא ברור מתי הם החלו יאותרו 10 ימים טרם קבלת תוצאת הבדיקה החיובית.

כמו כן, מגעים של חולים א-סימפטומטיים יאותרו שבוע ממועד קבלת התוצאה החיובית. בנוהל קיימת התייחסות גם לאיכוני שב"כ, ונקבע כי הודעות האיתור יישלחו לאנשים שבאו במגע עם חולה מאומת 10 ימים טרם קבלת התוצאה החיובית שלו.

"יש מחיר בוויתור על הכנסת מגעים אשר חלקם עלולים להפוך לחולים לאחר מכן, אך הנתונים מראים כי המחיר סביר לעומת התועלת", כתבה סדצקי.

משרד הבריאות משנה את ההנחיות לאיתור מגעים עם חולי קורונה by maariv on Scribd

בתוך כך, מנתוני משרד הבריאות נמסר כי מאז חצות אובחנו 840 נדבקים בנגיף הקורונה. עוד עולה כי מספר החולים הקשים עומד על 130. מאז חצות נפטרו שני בני אדם, ומספר הנפטרים עומד על 351. מספר החולים המונשמים עומד על 42. במשרד הבריאות ציינו עוד כי מספר החולים הפעילים עומד על 16,739.