ממשטרת ישראל נמסר היום (שבת) כי במהלך סוף השבוע האחרון, חולקו 4,138 דוחות לאזרחים שהפרו את הנחיות הקורונה, מתוכם כ-3,855 דוחות שנרשמו בגין אי עטיית מסיכה. בין הדוחות שנרשמו היו 154 על יציאה ממקום שהוכרז כאזור מוגבל, ו-30 על שהייה במקום אסור.

לפי הנתונים, שמתייחסים לתקופת הזמן של בין חמישי בצהריים לשבת בצהריים, עולה כי מספר הדו"חות היומיים עומדים על 1,900 בערך, מה שמהווה ירידה של כ-60% תוך פחות משבוע, שכן ביום שני האחרון נמסר כי המשטרה רשמה 5,266 דוחות לאזרחים שהפרו את תקנות החירום ברחבי הארץ, בתוכם 5,196 בגין אי עטיית מסיכה.

הירידה בכמות הדוחות מגיעה על רקע הביקורת הרחבה שסופגים שוטרי משטרת ישראל עקב אכיפת המסכות. באחד המקרים בסוף השבוע שעבר תועדו שוטרים מפעילים כוח ושוקר חשמלי על גופו של צעיר בשכונת ג'סי כהן בחולון. הסרטון שהופץ ברשתות עורר סערה ובמשטרה החליטו להעבירו לבחינה וחקירה של המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) בפרקליטות. 

באירוע חריג נוסף שחל במהלך השבוע, תועדה ילדה בת 13 וחצי כשהיא בוכה , לאחר שקיבלה דוח על אי עטיית מסכה, כאשר אחת כזו נמצאת על פניה. אמה טענה בשיחה עם "חדשות 12" כי "הילדה הייתה עם מסיכה. הורידה רק כדי לשתות. הם אמרו לה שהם רושמים דוח. הילדה שלי לא התחילה לבכות בגלל שהעירו לה. רואים ששאלו את המספר של האמא ואיפה היא גרה ומה השם שלה. בשביל מה? אם היו מעירים לה היו אומרים לה ׳שימי את המסיכה׳. היא הייתה שמה את המסיכה, היא הייתה מבינה את זה. היא ילדה בוגרת. היא בכתה כל הדרך הביתה וגם עכשיו לא מצליחים להרגיע אותה".

שוטרים עיכבו בת 13 וחצי בירושלים לאחר שלטענתם לא חבשה מסיכה (צילום: צילום מסך)
שוטרים עיכבו בת 13 וחצי בירושלים לאחר שלטענתם לא חבשה מסיכה (צילום: צילום מסך)

מ"מ מפכ"ל המשטרה ניצב מוטי כהן התייחס לסרטונים המופצים בימים האחרונים ברשתות החברתיות ובאמצעי התקשורת, המתעדים מפגשים בין אזרחים לשוטרים ואמר: ״מתן דוח הוא אמצעי לצורך ביצוע משימת אכיפה במטרה לשמור על  בריאותו של הציבור. על השוטרים לבצע את משימת האכיפה במקצוענות, ברגישות, תוך הפעלת שיקול דעת. זוהי שעה קשה עבור כולנו. הציבור חווה אי ודאות כלכלית בריאותית וחברתית ואנחנו, שוטרים ומפקדים, חייבים להיות  מקצועיים וקשובים יותר מתמיד בשבילו ולמענו״.