היום (ראשון) צפויה ועדת השרים לענייני חקיקה לדון בהצעת תיקון לחוק תשלום קצבת ילדים להורי אומנה. את ההצעה העלתה ח"כ קטי שטרית (הליכוד) ביחד עם 21 ח"כים ושרים נוספים. צעד זה נועד להעניק מעט רווחה כלכלית להורים האומנים בתקופת משבר הקורונה.

חוק האומנה המקורי, שאותו יזמה ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד־תל"ם), מאפשר להורים הביולוגיים לקבל קצבאות ילדים של הביטוח הלאומי, כדי לסייע להם לשמר את הקשר עם הילדים כל עוד הם נמצאים במשפחות אומנה. הצעת החוק נועדה להעניק להורי האומנה את קצבת הילדים לפרק זמן מוגבל בהוראת שעה.

"בישראל יש כ־4,300 הורי אומנה, שעושים עבודת קודש בחינוך ובגידול הילדים", מספרת שטרית. "גידול הילד כרוך בהוצאות רבות, במיוחד בימים שבהם הפרנסה אינה מצויה. בתקופת הקורונה המענק הממשלתי לכל ילד נמנע מההורים האומנים, שמגדלים בפועל את הילדים. הצעת החוק תביא לתיקון העוול שנגרם ותיתן להם אוויר לנשימה במציאות הכלכלית המאתגרת. להצעה זו הצטרפו ח"כים ושרים מכל הקשת הפוליטית ואני מודה להם על כך".

חברת הכנסת קטי שטרית (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
חברת הכנסת קטי שטרית (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

יו"ר ועד עמותת עוגן, התומכת בהורי האומנה, ד"ר מיכל דביר, מוסיפה: "מדובר בצעד חשוב וראשון בדרך להכרה בצורכיהן של משפחות וילדי האומנה בישראל". בעמותה מבקשים משר העבודה והרווחה איציק שמולי לפעול בוועדה לאישור החוק: "חשוב לנו להסביר שגם בקרבנו יש משפחות בחל"ת והורים שפוטרו, ולכסף זה חשיבות רבה עבורנו".