זהו, האיחוד מאחורינו – ואיתו הדרמות, התככים, האסטרטגיות – וכל מה שהפך את "הישרדות" לתוכנית שעוררה בנו רגש כלשהו (אז מה אם לרוב מדובר בכעס וסלידה). אמש חזרנו לשגרה עם פרק שהפרסומות בו היו החלק המעניין ביותר. תענוג. מתחילים.

למי שהספיק לשכוח ב-48 השעות בהן לא שודר פרק, שני השבטים התאחדו, כך שהברית של "אנטינג-אנטינג" היא השולטת, והג'רביז מ"קפרה" נמצאים במיעוט מספרי. בנוסף, מעתה כל משימת פרס הופכת להיות פרס אישי, החסינות היא אישית כמובן וכן גם צמיד הוטו נכנס לתמונה (ומאפשר למחזיק בו למנוע משורד אחר להצביע במועצה).

שבט "טונדו" מגיע למשימת הפרס הראשונה שלו, ולשם שינוי על הפרק עומד פרס שווה – חופשה בחו"ל לזוכה בה, צמיד וטו (!) וכן כמה בקבוקי מיץ שנשכחו ממשימת הפרס הקודמת, כי למה לא לפרסם משהו על הדרך, אם אפשר? 

רגע לפני שמתחילים, הפטריה שלנו חזרה. כלומר, הדירוג החברתי הארור, שמציב שוב ושוב את אסי וישראל בטופ ודוחק את שארית "קפרה" מטה, כצפוי. תסלחו לי, אבל באיזה עולם ליטל, ש90% מצנזרים את הקללות שלה, במקום ה-4 ועידן חביב במקום האחרון? רק מנימוס גיא זוארץ לא צחק מרוב אבסורד. בתום משימה לא מעניינת שגולת הכותרת בה הייתה הכישלון של קוז'י הכדורסלן בקליעות למטרה, עידן חביב ניצח, שהכריז שיטוס ל"פאריי" במבטא צרפתי וגרם לליטל לשאול את אסי "איפה זה פארי במפה". 

הישרדות VIP (צילום: צילום מסך,באדיבות ערוץ רשת 13)
הישרדות VIP (צילום: צילום מסך,באדיבות ערוץ רשת 13)

המשימה מסתיימת והשבט צריך להחליט מי יגיע לביקור הקבוע בבקתה של אילנה (ספין אוף של "החדר של חני"). ישראל מכריז שיילך הוא בעצמו, ולמען הסדר טוב הוא ואסי מקיימים הצבעה כדי לקבל את האישור של הרוב, שהם כאמור בני בריתם. כך, גאוותן ובטוח בעצמו מתמיד, צועד ישראל לבקתה, לא לפני שילכלך קצת על קוז'י מול המצלמות, ושם – אנחנו מגלים סוף סוף שיש תכלית לשהות המגוחכת של אילנה בבקתה:

מדי משימת חסינות יגיע שורד מהשבט לאילנה ויילחם מולה בדו-קרב. במידה ויזכה, יזכה בשיחת וידאו מהבית המיועד לחבר מהשבט, אך במידה ואילנה תזכה פעמיים – היא תשוב מיידית למשחק. כפי שכל בר-מוח יכול היה להסיק מהפרומואים שקדמו לשידור (הדמעות של אסי הצליחו להרטיב גם אותי מבעד למסך), ישראל בולס בטירוף שיפודי מקקים וזוכה בשיחת וידאו מנחשו מי – גברת בוזגלו! בכל זאת, פרצופו של אסי לא היה על המסך לחמש דקות, חייבים להשלים את הפער.

השיחה של אסי ואשתו גרמה לחברי השבט לבכות את עצמם לדעת, וסייעה לאסי משמעותית לייצב את דמותו בשבט כמנהיג חזק, אך רגיש. עוד חיזוק אחד לאסי והוא עובר להנחות את הפורמט. מנגד, המהלך משפר גם את מעמדו של ישראל, הפייבוריט השני, כחבר טוב ונאמן שמוכן ללכלך את שיניו הצחורות בג'וקים רק כדי לשמח את בן בריתו. ממש מרגש, תאמינו לי. 

ישראל אוגלבו ב-''הישרדות'' (צילום: צילום מסך רשת 13)
ישראל אוגלבו ב-''הישרדות'' (צילום: צילום מסך רשת 13)

 הרשו לי להתעלם מסצנת הסרט הטורקי ששודרה (רק "ים של דמעות" בביצוע של נינט היה חסר ברקע) ולהתמקד בדילמות שעתידות להתרחש בעקבות הטוויסט שנוסף לבקתה עכשיו: מה יעשה שורד כשעל הפרק תעמוד שיחת וידאו לשורד שהוא לא חבר ממש טוב שלו (האם עידו יילחם עבור שיחה מהבן של ליטל?), האם אילנה תרגיש בנוח לזכות בידיעה שהיא גורעת מחבריה את האפשרות לדבר עם משפחתם? והנורא מכל – האם זה אומר שבכל שבוע נצטרך לחזות במופע הדרמטי הזה של "חיים שלי אני מתגעגעת", "אהבה שלי תהיה חזק"? מי ייתן ואילנה תנצח בקרוב מאוד, וכל זה ייחסך מאיתנו. 

ואסיים בפניה נרגשת לאלה: נכון, גם אותי הבדיחות של בני לא מצחיקות ולא אשקר שהופתעתי שהגיע לאיחוד, אבל מכאן ועד לדבר באופן בוטה ומלוכלך כל כך עליו: "הוא פשוט הבן אדם הכי גרוע ולוזר על האי הזה", ועוד בלי שעשה לך דבר, גורם לישראל להיראות טוב לידך. את מודעת לעובדה שאת לא מרכלת עם חברה, אלא ממש משודרת בפריים טיים בטלוויזיה? למעשה, עם המיקום הגרוע שקיבלת בדירוג החברתי (ליטל עקפה אותך!), אני ממש לא בטוחה שהשאננות שלך מוצדקת, ואת הצ'אנס שלך עם הג'רביז ביזבזת. נקודה למחשבה.