פרופסור מוטי רביד, מנהל בית החולים מעייני הישועה, התייחס הבוקר (ראשון) לתחקיר 103FM על מספר המיילדות הגבוה שאובחנו כחולות קורונה, ואמר בשיחה עם גולן יוכפז וענת דוידוב: "קודם כל צריך להוקיר, צוותים רפואיים, מיילדות, שלא עובדים מאחורי זכוכית אלא עובדים ומיילדים חולות קורונה כל יום אגב, כמעט כל יום, במשך תקופה ארוכה שהם נחשפים, כי יילוד זה עבודה שמביאה את הצוות למגע מאוד קרוב עם היולדות". לדבריו, זה לא כמו לטפל בחולה שאתה יכול לשמור איזה שהוא מרחק ואף אחד לא נמצא מאחורי זכוכית וכולם מסתכנים כל יום - אז מגיעה להם מילה טובה.

הביקורת לא על המיילדות או הצוותים הרפואיים
"אתם דיברתם בנימה שאני לא רוצה להגיב עליה אבל אנחנו בתי חולים, לא סופרמרקט. אנחנו עובדים לא בשביל להרוויח כסף אלא כדי להחזיק מעמד ולשלם משכורות לעובדים שלנו".

רק שנבהיר, אתם לא מקבלים תשלום על כל יולדת?
"השמצתם המון, תתנו לי להגיב. אמרתי, צריך להוקיר את הצוותים האלה שנחשפים כל יום. דבר שני, התקרית הזאת מאחורינו, כל המיילדות, כל הרופאים, כל מי שעובד היום הוא בריא, נבדק, שלילי וללא סימפטומים".

בשבת נמצאו עוד חולים?
"לא, ובדקו את כולם".

"מתחילת המגפה לא נדבק אף אדם בחדרי הלידה אצלנו. פתאום בשבוע אחד נדבקו שמונה אנשי צוות רפואי, ועוד כוח עזר ועובדת ניקיון", ציין בשיחה עם גולן יוכפז וענת דוידוב, "זה קורה, אתה לא רואה חודש על הכבישים מכונית צהובה, אתה רואה אחד ופתאום אתה רואה עוד ארבע. זו סטטיסטיקה, קשה מאוד להיות הרמטי בתנאים שאנחנו עובדים בהם עם כל המיגון". לדבריו, בבית החולים מיילדים כל הזמן חולות קורונה. "ארבע מיילדות ורופאה נדבקו מיולדות - את זה אנחנו יודעים פוזיטיבית. יתר החולות נדבקו הדבקה מרחבית - שתיים מקרובי משפחתה ועובדת אחת שהיתה במסיבה ונדבקה, הדביקה עובדת נוספת".



כל אלה פרטים הופיעו, מדוע הסתרתם?
"אנחנו לא הסתרנו שום דבר. דיווחנו למשרד הבריאות באופן מלא, מדויק, בזמן אמת, ללא שיהוי של שנייה. מבחינתי האישית הייתי עסוק מעל האוזניים בלטפל בסיפור הזה ולא הרמתי טלפון לאף עיתונאי, אני אף פעם לא עושה את זה. מטלפנים אליי".

לא פרסמת כי היית עסוק?
"תאמינו לי, זה לא היה ניסיון להסתיר ולא הייתה פה שום כוונה רעה. בית החולים עובד קשה מאוד גם להעניק טיפול מלא, אנחנו מלאים לגמרי בחולים רגילים, גם לטפל בחולי קורונה. יחסית לגודל שלנו יש לנו מחלקת קורונה גדולה, אנחנו עומדים בעומסים האלה, עובדים ומשתדלים הכי הרבה. אף אחד כאן לא רשע ואף אחד כאן לא מסתיר בכוונה".

ומה עם היולדות עצמן, 30 לידות ביום, מעל 200 בשבוע, האירוע הזה מתרחש במהלך שבוע ימים זאת אומרת שיש 200 יולדות בבית החולים, מה עושים איתן?
"אנחנו לא צריכים לעשות שום דבר, משרד הבריאות יודע עליהן".

קורונה בישראל (צילום: יוסי אלוני)
קורונה בישראל (צילום: יוסי אלוני)

אתה רואה את עצמך אחראי לדבר הזה
"כל מה שקורה בבית חולים לטוב ולרע אני אחראי, מה אני אעשה?"

צריך לקחת אחריות אם מתברר כנכון
"ומה לעשות? להתפטר? אין בית חולים שלא נדבקו או יידבקו בו אנשי צוות. אין הגנה הרמטית ולא תהיה. לפי השיטה הזו, כל מנהלי בתי החולים בארץ צריכים להתפטר".

בסופו של דבר החלטת לא לפרסם לציבור שמדובר בעשרה עובדים
"לא הסתרתי שום דבר בכוונה, לא חשבתי על זה ואני לא הדובר של בית החולים".