"ההיתר לשבירת קרנות השתלמות כחלק מתוכנית החילוץ של המשק, הוא טעות שהחוסכים עלולים לשלם עליה לטווח הארוך". כך אומרת ל"מעריב" מנהלת ההשקעות הראשית של פסגות גמל ופנסיה, גת מגידו.

"אישית, אני לא בעד. אני מבינה שיש אנשים שמצבם הכלכלי הידרדר, אבל מדובר בפתרון עם פלסטר בתמורה למכירת העתיד", אומרת מגידו, האחראית לניהול של 72־73 מיליארד שקל, "תוחלת החיים מתארכת, ויש סיכון שכספי הפנסיה לא יספיקו. לשם כך יש את קופות הגמל וההשתלמות. משיכת כספים שנועדו לפרישה אינה אחראית, והסיכון גדול. הפתרון הזה מדאיג".

עם זאת, מספרת מגידו כי היקפי המשיכות אינם גבוהים: "אנשים קודם כל רוצים לברוח עד להתאוששות, אבל אז הם עלולים לאבד את הזדמנות העליות. הציבור בורח בירידות וחוזר בעליות, וכך הוא מפסיד. אנשים מוכרים בעיקר כי הם חוששים מפני הבאות".

בתשובה לשאלה אם זה הזמן לחזור לשוק המניות, אומרת מגידו: "ההמלצה הטובה ביותר שלי היא שבכל רגע נתון כל אחד צריך לחסוך לאורך זמן כסף בשוק ההון. להשאיר את הכסף בבנק או בקופת חיסכון בבית זה לא מומלץ. הרי גם הפנסיה והגמל מושקעים בבורסה.

"נשמעו הרבה התנגדויות להתערבות בנק ישראל בשוק איגרות החוב הקונצרניות, אבל המהלך של הבנק חשוב, שכן איגרות אלה מוחזקות על קרנות הפנסיה, הגמל וההשתלמות. בנק ישראל תומך בחסכונות הציבור, וזה יתגלגל למחירי המניות. ההתערבות מפחיתה את עלויות המימון של החברות ומסייעת למשק במניעת פיטורי עובדים".