הציבור הישראלי סבור כי במקרה של סגר בעקבות התפרצות נוספת של נגיף הקורונה, המגזר החרדי יהיה ממושמע, לפחות כמו המגזר החילוני, וייתכן שאף יותר. זאת, בניגוד לתפיסה שרווחה לפני חודשים ספורים, עם פרוץ המגיפה בישראל.

כך עולה מסקר של ארגון גשר, הפועל לחיזוק הקשר בין חלקי העם, באמצעות מכון המחקר פאנלס פוליטיקס, שנערך לקראת "כנס גשר אל המחר - החרדים והחברה הישראלית", שיתקיים ביום רביעי.

לפי הסקר, 37% מהציבור סבורים כי במקרה של סגר נוסף, הציבור החרדי יהיה הממושמע ביותר, לעומת 36% שסבורים כי הציבור הכללי יהיה ממושמע יותר. 27% השיבו כי הם לא יודעים לומר מי יהיה ממושמע יותר.

עדות נוספת לשינוי בעמדת הציבור, אפשר לראות ביחסו לסיקור התקשורתי של החברה החרדית בתקופת הקורונה. על פי הסקר של ארגון גשר, 45% סבורים כי התקשורת הישראלית חטאה באופן סיקורו של המגזר החרדי בתקופת הקורונה, לעומת 38% שהשיבו כי לא הייתה בעיה עם צורת הסיקור. 17% לא ידעו להחליט אם הסיקור התקשורתי היה הגון או לא.

לשאלה אם היחס כלפי החברה החרדית השתנה מאז סיום הסגר על הערים החרדיות, ענו 67% כי היחס לא השתנה, 11% השיבו כי השתנה לרעה ורק 15% השיבו כי השתנה לטובה. יש לזכור כי רק לפני חודשיים שטף את מדינת ישראל גל עצום של זעם כלפי התנהגות הציבור החרדי ומנהיגיו.

מנכ"ל ארגון גשר אילן גאל דור: "אנו מצויים היום בנקודת זמן ייחודית שבה יש הבנה כי החברה החרדית דומה מאוד לציבור הכללי. הסקר מוכיח כי לתקשורת יש אחריות ביצירת התפיסה והיחס כלפי מיעוטים ככלל וכלפי חרדים בפרט".