פקחים הגיעו הבוקר למאהל המחאה מול ביתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ברחוב בלפור בירושלים ועל פי הנוכחים במקום פינו את המוחים תוך שימוש באלימות מופרזת. ד"ר אבי עופר, אחד מהמפגינים שנכחו באירוע במאהל, סיפר לבן כספית וינון מגל בתוכניתם ב-103FM  על שהתרחש ועדכן בהתפתחויות.

מגל: מפגין מול בלפור חטף מכות הבוקר, שלום ד"ר עופר.
"בוקר לא כל כך טוב אבל אנחנו שומרים על הזכויות הדמוקרטיות שלנו".

מגל: מה קרה שם?
"אנחנו ישנו בבלפור כמו שאנחנו עושים כבר כמה שבועות עם אמיר השכל שהלילה לא היה, היו אנשים אחרים. היו כ-30 אנשים, אתמול בבוקר הרי פשטו על המאהל ושדדו אותו. אנחנו חושבים שזה פקחים כי הם למעשה לא הזדהו. השכל תיאם עם העירייה הכל, הבוקר ישנו, היינו בשקי השינה, רק יצאנו מהם- אנשים, נשים מבוגרות, גם צעירים -ברגע אחד הייתה פשיטה של 10 מכוניות. יצאו אנשי עם מדים של פקחי עיריית ירושלים אבל אני לא יודע אם הם היו פקחים, אלה היו בריונים שהתנפלו עלינו. הם לא הזדהו, דרשנו מהם להזדהות והם לא הזדהו, לא מסרו שום מסמך מזהה. הם לקחו מאיתנו את הציוד תוך כדי שהם פוגעים בנו. גם רועי פלג נפצע מסכין חיתוך במצח, אני נפצעתי ברגל ועוד אנשים נפגעו".

כספית: הציגו בפניכם צו פינוי?
"לא, שום דבר. הם בכלל לא הזדהו. באותה מידה הם יכולים להיות אנשי לה פמיליה שלבשו מדי פקחים. אין לי מושג מי הם".

כספית: עזוב את לה פמיליה; ינון – בוא נשמע כמה צלילים; בן – מי צועק?
"אני, מווידאו שלי. נפל שם מישהו והייתי בטוח שהוא נהרג. בסוף התברר שהוא שכב בלי תנועה, בסרטון רואים אותו שוכב שם".

מגל: קפץ ונפל.
"גררו אותו".

מגל: כל הטרמינולוגיה, באו ורעים, התנפלו עלינו. עשיתם משהו בניגוד להוראות העירייה.
"לא עשינו משהו בניגוד לחוק, מי שהגיע לא הזדהה".

מגל: לא צריך צו פינוי.
"לא קיבלנו צו פינוי".

מגל: כי זה לא מבנה קבע אז לא צריך צו פינוי, הייתה משטרה והכול נעשה עפ"י חוק.
"המשטרה גם כן לא הזדהתה. המשטרה יכלה להגיד לנו 'תשמעו כך וכך'. אנחנו בסה"כ אזרחים שומרי חוק, עשינו שם משהו חוקי לחלוטין, משהו שתואם".

כספית: בוא נתעכב, אמיר השכל תיאם עם העיירה, תסביר.
"מה יש להסביר? יש את זכות ההפגנה. אנחנו נמצאים שם ברחוב כמו שהיינו בימי גלעד שליט שנים ברחוב".

כספית: אתה צודק אבל הם לא פינו אתכם; ינון – אתה עובד?
"אני עובד אבל בזמן האחרון אני מקדיש את מירב המאמצים שלי כדי לשמור על המדינה שלי. הייתי קצין בגולני, שמרתי על המדינה, הוריי פלמ"חניקים, הקימו את המדינה".

כספית: אל תסגיר אותם סתם זה אומר שמאל ויתגוללו עליך. ממה אתה חי?
"כרגע אני חי מחסכונות. אני גם עובד, מלמד קצת".

מגל: איפה?
"בטכניון".

מגל: יש לך שכל כנראה; כספית: שאפו ינון על ההבחנה. הם לא פינו אתכם, כנראה אני חושב איתך בקול רם, האוהל הזה והציוד זה הקטע; מגל: תגובת עיריית ירושלים: "לאחר פינוי המאחז ברחוב בלפור אמש, שבו המפגינים והקימו אותו מחדש. לכן הבוקר, שוב, פונה משם הציוד שהוצב ללא היתר ופגע בסדר הציבורי, ע"י אגף האכיפה של עיריית ירושלים ומשטרת ישראל. יצוין כי כל טענה בדבר שימוש באלימות ע"י אנשי אגף האכיפה כנגד המפגינים, ופגיעה באדם, נבחנה ונמצאה שקרית ומשוללת כל יסוד'".
"נבחנה על ידי אלה האשימו אותם. אנחנו הגשנו עכשיו תלונה במשטרה. ישנם סרטים, אפשר לראות איך הם גוררים אותנו, איך הם לוקחים ציוד, לא רק את הגזיבו אלא שקי השינה מתחת לאנשים. עם שקי שינה וכיסאות מותר לנו לשבת שם. הייתה פעולה אלימה, לגבי התיאום עם העירייה טוב שתדברו עם אמיר השכל כי הוא זה שתיאם איתם אבל זה תואם איתם. התגובה הזאת שקרית לחלוטין".

מגל: שוב התחושה שלי, אתם קצת התבלבלתם. חיים בתחושת לחץ שאתם מצילי הדמוקרטיה ואתם קצת מתבלבלים
"אנחנו נלחמים על זכותנו".

מגל: יש חוק במדינה, מותר להפגין, זה לגיטימי ואני מפרגן לך שאכפת לך ואתה אזרח למופת. אבל יש חוקים וכללים אז תעמדו בהם.
 "האמת שאנחנו בדיוק הגענו כרגע מהמשטרה למאהל, אני יורד מהרכב, המאהל חי וקיים. אנחנו עושים פעולות חוקיות פועלים בהתאם לחוק. כפי שציינת ויאמר לזכותך כולם אזרחים שאכפת להם, אנשים אכפתיים, אף אחד לא משלם לנו להיות פה, אנחנו נמצאים פה על חשבוננו וזה לא קל בימים אלה. לא קיבלנו שום צו מה לעשות?"

מגל: זה לא מבנה קבוע.
"לא קיבלנו שום צו ואף אחד לא אמר לנו שיש כאן משהו שאיננו חוקי. הדבר הזה, 5 שנים ישבו פה עם יותר מבנים בשביל גלעד שליט ואף אחד לא פינה אותם".

מגל: גם בסרטון רואים שכשמגיעים הפקחים מי שעושה את הבלגאן זה אתם.
"אבל זה לא פקחים, אני לא יודע מי אלה, הם לא הציגו תעודה. מבחינתי זה בריונים במדים שאני לא יודע מי הם. הגשתי תלונה על מנת שיזהו אותם על פי תמונות במשטרה, כי אני לא יודע אם הם פקחים. תקפו אותי בריונים שאכן לובשים מדי פקחים".

מגל: אתה מיתמם.
"אני מקווה שאלה לא פקחים ואם הם פקחים הם התנהגו בצורה שמנוגדת לחוק. אם הם פקחים הם צריכים להציג בפניי אישור".

כספית: לקחו להם את מה שמגן עליהם ואת שקי השינה, איך ציפית שהם יגיבו?; ינון – הם משתוללים ואומרים שנהגו בהם באלימות.
"אפשר להפוך את המציאות".

כספית: הוראה מלמעלה, זה לא ברור לך?; מגל: ממש לא.