הפרק של הישרדות VIP ששודר אמש הוקדש כולו לווילת המודחים. זה היה מיותר והרגיש כאילו ההפקה פשוט רצתה לצאת לידי חובה בכך שתעניק למודחים עוד כמה דקות אחרונות של זמן מסך, לפני שהם אורזים את הפקלאות וחוזרים לארץ. זה היה נראה כמו קולאז' שמדביקים עליו כל מיני רגעים, בלי לטרוח לחבר ביניהם מבחינת תוכן ולהסביר מה באמת קרה באותם רגעים.

נאוה בוקר אמרה שכולם בווילה צבועים. הלו, הסבירי, פרשי ונמקי! לא שזה הדיר שינה מעיניי, אבל אם כבר דנים בפרק, ועוד אחרי שכל השבוע היו פרומואים שהבטיחו דרמות גדולות בווילה, שוב ההר הוליד עכבר ונשארנו עם חצי תאוותנו בידנו. העיקר שההפקה עשתה עוד וי אחד וסתמה נישה נוספת בבניית התוכנית. רק במקום לסתום את הנישה עם מלט חזק כדי שלא תתפרק, היא הדביקה עם דבק שעושים הילדים מקמח ומים.

דנה רון הייתה ללא עוררין הכוכבת הראשית של הפרק, כמו שהייתה הכוכבת הראשית בתחילת העונה. אז קודם כול, למען גילוי נאות. דנה היא חברתי הטובה מזה שנים וביחסים שבינינו, לצד העידוד והתמיכה שאנחנו מעניקות זו לזו, אנחנו גם לא חוסכות את שבט ביקורתנו אחת מהשנייה. לכן, באופן לגמרי אובייקטיבי אומר שבפרק של אתמול, היא עלולה הייתה להצטייר לא במיטבה. היא ירדה על זוהר שטראוס למרות שנראה שעל לא עוול בכפו. אלא אם כן, וכמו שאני מאמינה שכך היה, קרה שם משהו שהצדיק את הביקורת שלה עליו ונפל ברצפת העריכה.

הסכמתי עם שטראוס שאמר שריאליטי VIP לא מצדיק את התואר הזה, כי בעיניו לא מדובר באנשים מאוד חשובים. כדוגמה לאנשים חשובים הוא הזכיר את ירדן ג'רבי שהביאה כבוד למדינה כאשר זכתה בתחרויות בינלאומיות. הוא לגמרי צדק כשביקש לשנות את התואר ל-very famous people, אנשים מאוד מפורסמים, כי לקרוא לריאליטי טראש בשם המקובל VIP זה לחטוא לאמת. דנה לא הסכימה איתו והביאה כדוגמה את ישראל אוגלבו שזכה ב"אח הגדול". נו אז? הקשה שטראוס, והוסיף שעדיין זה רק ריאליטי. ואם להוסיף על דבריו, בואו, זאת לא תוכנית על גדולי האומה או על אנשי המכון הביולוגי שכרגע עושים ימים כלילות בשביל למצוא חיסון לקורונה.

זוהר שטראוס הוא מתמודד ראוי, אינטליגנטי ונעים הליכות. בניגוד לכמה דמויות על האי שלעולם לא יודו שהן טעו או שהן סובלות מנקיפות מצפון על התנהגות לא נאותה (אתם יכולים לתאר לעצמכם את ליטל סמדג'ה מודה בטעות? או את ישראל שחושב שהשמש זורחת לו אתם יודעים מאיפה?), שטראוס יותר מפעם אחת הודה שהוא היה זחוח מדי במשחק ומאשים רק את עצמו שהוא הודח בשלב כה מוקדם. אי אפשר שלא להעריך את התכונה הזאת של ביקורת ומודעות עצמית גדולה. תכונה שכנראה מאפיינת שחקני במה שמנתחים את עצמם כל הזמן.

אני אף חושבת שכביכול ה"ראיונות" שערך זוהר עם יושבי הווילה, שהוציאו את דנה משלוותה, יכלו לגמרי לעבור בשלום, אילו דנה הייתה פוצחת בסשן של ראיונות משלה במקביל, כפי שעשתה בהצלחה גדולה עם נאוה בוקר שהתחילה לרנן ולשפוך את אשר על לבה על ביבי ושרה נתניהו. הקונפליקט בין דנה וזוהר היה נפתר אילו כל אחד מהם היה נותן את המקום ואת הבמה לשני באין מפריע. 

מי כמוני מכירה את דנה רון ואת הצדדים היפים והרבים שבה. היא ישירה ודוגרית, לפעמים אולי עד להכאיב, אבל היא אמיתית ואותנטית, ומי שיודע לקבל את הביקורת שלה, גם יזכה לקבל ממנה חיבוק, מילה חמה ועצה חכמה. כי דנה אולי נראית קשוחה, אבל בתוך תוכה היא רכה ורגישה. אתמול אותה רגישות באה לידי ביטוי כאשר ראתה את הסרטון מהבית, וגם כאשר חיבקה בחום את עדי ביטי שהתרגשה מהמסר של אימה.

אותה קשיחות של דנה שנראתה אתמול על המסך, היתה לדעתי תוצאה של מתח נפשי, אחרי ששהתה לבד בווילה תקופה לא קצרה, ואולי אף התאכזבה מעצמה שפרשה בשלב כה מוקדם ואכזבה את בן זוגה יריב נתי שהאמין בה וקיווה שתגיע רחוק במשחק ולא תוותר. אי אפשר גם לפספס שדנה רון היא מסוג הנשים שתמיד יעצימו נשים אחרות מסביבה, ולא רק בסיסמאות של העצמה נשית לקידום קריירה או הרצאה, אלא כך היא בכל ההוויה שלה. תודו שזאת תכונה די נדירה בימינו.

ואם במסרים מעצימים עסקינן, מה היה הקטע להביא את רז ספני, כוכב הילדים ברשת שהוא בדרן לא קטן, עד הקצה השני של העולם, אך ורק בשביל להראות להם סרטונים מרגשים מהבית? קצת צחוקים היו מרימים את האווירה הדכאונית, שליוותה את המודחים אפילו כאשר הם עזבו את הווילה עם מזוודותיהם, ונראו, שלא נדע, כמו השיירה של ישו בדרך הייסורים.