המשטרה מסרה היום כי המחלקה לחקירת שוטרים (מח"ש) קיימה היום (שני) פגישה עם הוריו של המנוח איאד אלחלאק, צעיר בעל צרכים מיוחדים, שנורה על ידי שוטרים סמוך לשער האריות בירושלים, לאחר שזוהה בטעות כמחבל על אף שהיה בלתי חמוש. בימים הקרובים, מתכוונים להעביר במח"ש את חומרי החקירה לפרקליטות המחלקה, על מנת שתבחן את התיק ותקבל החלטה האם להגיש כתב אישום בפרשה.

במהלך הפגישה, שנערכה לאורך שעות הצהריים, נפגשו בני המשפחה, יחד עם פרקליטם, עם גורמים בכירים במחלקה, ונמסרו להם פרטים ביחס להתקדמות החקירה. כמו כן, נמסר להם כי חקירת האירוע נמצאת בשלבים מתקדמים מאד וכי עם סיומה, הוא יועבר כאמור לפרקליטות מח"ש, שם יקבלו החלטות לגבי השוטרים המעורבים. 

במסגרת החקירה, נמצאו עדי ראייה ישירים לאירוע, ונלקחו מהם עדויות. כמו כן, השוטרים תוחקרו על מנת לברר את נסיבות הירי והשתלשלות הענייני , זאת בנוסף לבחינת תיעודים ממצלמות אבטחה שהיו במקום. מהמשטרה נמסר כי כל המצלמות באזור, לרבות מצלמות שהיו בחדר האשפה בו בוצע הירי שגרם למותו של אלחלאק, נלקחו על ידי החוקרים בתום האירועים, ונבדקו. עם זאת, בשלב זה לא יכלו למסור האם אירוע הירי מתואר בסרטונים שנבחנו. בנוסף, צוין כי המצלמות שהיו במוקד הירי לא היו מחוברות בזמן ההתרחשות. 

ממח"ש נמסר כי "המחלקה לחקירות שוטרים תמשיך ותעדכן את המשפחה גם בהמשך על התקדמות הטיפול באירוע טראגי זה, נציגי מח"ש הביעו את השתפותם בצער המשפחה, וביקשו לחזק את ידי הוריו של המנוח".