בעלי חדרי הכושר בירכו אתמול על החלטת ועדת הקורונה לאשר את פתיחתם מחדש, כמו גם את בריכות השחייה. קרן שתוי, מנכ"לית "הולמס פלייס", שוחחה הבוקר (שלישי) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM, וטענה כי היא "סבורה שח"כ שאשא-ביטון לא נכנעה ללחצים". 

"אולי ניצחנו בקרב, אבל אני ממש לא בטוחה שבמלחמה", אמרה שתוי בפתח דבריה. "לצערי, יש הרגשה לא טובה באוויר. אתמול יצאה כותרת שבכיר בליכוד טוען שזיעה מדבקת ורופאים בכירים טוענים שמדובר בחארטה. מיד הרמתי טלפון לפרופסורים שאנחנו בקשר איתם, שאמרו לי: 'אנחנו לא יכולים להגיב על דבר כזה, יש מחקרים שאומרים שזיעה לא מדבקת'".

אמרת שהמתאמנים חסינים ולכן הם יחלימו מהר מהקורונה.
"זאת הכותרת בעיתון אחרי שהוציאו חלק ממשפט שאמרתי בכנסת. מה שאמרתי שזה נכון, משרד הבריאות דיווח על 35 נדבקים בחדרי הכושר בתקופה של חודש, כשמיליונים נכנסים לחדרי הכושר. אני אמרתי שכנראה יש יותר נדבקים. אני לא מתעלמת מהעובדה שבסוף אנשים נדבקים במקומות ציבוריים, אין ספק. מה שאמרתי הוא שמי שעושה כושר הוא חסין בריאותית".

יש כל מיני אנשים שמגיעים לחדרי הכושר להתאמן וחלקם לא חסינים.
"מי שנמצא בקבוצת סיכון מראש לא מגיע בתקופה הזאת לחדרי הכושר. יש לנו הרבה מאוד אנשים שהקפיאו".

לא נותנים להם להיכנס?
"אנחנו לא יכולים לא לתת. יש אנשים שכשהם מגיעים למועדון הם מקפידים לעטות מסכה, מקפידים מאוד בעצמם מעבר למה שאנחנו מקפידים על מרחק, והם נכנסים לבריכה לשחות".

בחדרי כושר יש אוכלוסייה מבוגרת, קשישים שבאים ללכת קצת על ההליכון, קצת לפגוש חברים. הם נתונים לסכנה.
"בסוף כשאתה מדבר איתם, ואולי כדאי שתדבר איתם, יש לי וידאו שהם הקליטו ושולחים לי באלפים. הם אומרים: 'אני לא יכול לשבת בבית, אני לא יכול לא לעשות את הדבר הזה, כי זה מסייע לבריאות הנפשית והגופנית שלי. בבקשה תחזירו לי את האוויר' – אני חושבת שזו אחת הבעיות". 

מדובר באירוע חריג שאני לא זוכר כמוהו הרבה זמן. יו"ר ועדה, מהליכוד, מהקואליציה, מצביעה נגד נתניהו.
"ואתה חושב שקרן שתוי לחצה עליה?"..

שכנעתם אותה?
"לא רק אותה, אני מעולם לא ראיתי כזאת הסכמה מקצה לקצה, הסכמה מלאה".

שנים לא היה דבר כזה שח"כ מצביע נגד ראש הממשלה.
"אני ישבתי סביב השולחן, אפילו הח"כים הערביים, ח"כים מש"ס, אנשים שהסתכלו על הנתונים - הראנו להם גרף שמראה מה קרה שבועיים אחרי פתיחת חדרי הכושר שנפתחו יחד עם הקניונים ב-7 במאי, והם ראו בצורה מפורשת שכלום לא קרה".

חברי כנסת רבים מחזיקים בעמדה שמנוגדת לממשלה ומיישרים קו בוועדות, לא מעזים להצביע נגד רה"מ.
"ומה אתה חושב על זה?".

רע מאוד, אבל מעבר לשכנוע לא נעשה דבר?
"בזה זה נגמר. זה היופי, שמחפשים מתחת לאיזו אבן ואין את האבן הזאת. היא באמת, היא וכל החברות שלה בוועדה, באמת חושבות שטובת ובריאות הציבור נדרשת לטובת פתיחת חדרי הכושר. אל תחפשו במקומות שאין. אני לא פוליטיקאית ואין לי עניין להית פוליטיקאית, האנשים האלה הם אנשים שבאמת מאמינים לנתונים - כאן זה מתחיל ונגמר. אני לא חושבת שיפעת שאשא ביטון נכנעה ללחצים".

אם יהיו נתונים אחרים אח"כ, לא תרגישי שזה עלייך?
"אמרתי את זה גם בוועדה, אני לא מזלזלת בנגיף ואנחנו עושים כל מה שצריך כדי שאנשים לא ידבקו במועדונים אבל אנחנו נצטרך לחיות עם הדבר הזה בשנה הקרובה ואני לא חושבת שזה נכון למנוע מציבור שלם, בטח בתקופה כזאת ביולי-אוגוסט, לעשות כושר שהוא בריאות".

מה קורה הבוקר אצלכם? את שם?
"לא, מה פתאום, אני עדיין בבית, לא הייתי בבית כבר שבוע. מה קורה? עובדים, אתמול בלילה הוצאתי למנהלים דו"ח על כמות הנכנסים מ-6 בערב שהייתה יחסית גבוהה. עובדים, בריכות פתוחות, חדר כושר פתוח, מקפידים מאוד על ההנחיות ואני מאוד מקווה שיישאר ככה".

אין פחד?
"יש אנשים שכנראה לא יבואו כי ההפחדה גדולה והתקשורת והליכוד, אבל אני ממש מצפה לפגוש מישהו ממשרד הבריאות ולדבר איתם בארבע עיניים".

אי אפשר לקשור את הליכוד במשרד הבריאות, יש עניין בריאותי. במקרה הזה זה לא שייך לליכוד.
"לחלוטין מסכימה איתך. אני רק רוצה שיפגשו אותנו, בואו נשנה את התו הסגול במקום 1 ל-7 אז 1 ל-10, שצריך לעטות מסכות".

שאשא ביטון אמרה שמיקי זוהר תמך בהשארת המועדונים פתוחים.
"שמעתי אותו בערוץ 12 כמו כל מדינת ישראל, הוא אמר את זה בפריים טיים. שמעתי את זה גם בקולו ואני מאמינה לו. אני מעוניינת לא להיכנס לתוך העולם הפוליטי ולהביע את עמדתי בנושא הזה".