לחץ במשרד הבריאות: פרופ' רן בליצר, חבר בצוות הטיפול במגיפות של המשרד, התייחס הבוקר (שלישי) בגלי צה"ל לעלייה בחדה בשיעור התחלואה, ואמר: "אני מודה שאני מודאג הבוקר, שיעור החיוביים מבין הנבדקים לא יורד, כאשר מספר הנדבקים היומי מוכפל, מספר המקרים הקשים גם מוכפל - וכך גם מספר המונשמים. זו מתמטיקה שמייצרת לנו אתגר גדול".

הוא הוסיף כי "כרגע מה שדחוף ביותר זה לא לענות על השאלה 'מה דינם של חדרי הכושר ומה של הבריכות', אלא להבין שאין לנו את הפריווילגיה לתהות מה ההבדל".

אתמול אמר מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, כי "אנחנו נמצאים ללא ספק בעלייה בתחלואה בגל שהולך ומתגבר לצערי. כרגע התחלואה הולכת ועולה. אנחנו עולים גם במס' הבדיקות שמבוצעות ביממה בערך 28 אלף, כש-6% הן חיוביות. אני מודאג ממס' החולים, כרופא. וככזה - אני מבקש מאד שאנשים ישמעו להוראות. זו ערבות הדדית שלנו. עטיית המסיכה, שמירת המרחק. שמירה על ההגיינה, כולנו צריכים לעשות כך משום שמי שלא עוטה מסיכה מסכן את סובביו".

"אנחנו ערבים זה לזה. אני לא בטוחה שכולנו מבינים עד כמה יש עלייה ועד כמה יש חולים קשים שאנחנו רוצים למנוע. חשוב לומר שאנחנו יכולים יחד, בערבות הדדית, להוריד את התחלואה, להתגבר, לחיות בצל הקורונה בצורה נכונה, ולהוריד את רמת התחלואה. זה מאד חשוב להדגיש זאת לאור הנתונים שמסרתי", הוסיף המנכ"ל.