הנוגדנים לנגיף הקורונה עלולים להיעלם אצל נשאים רבים חודשים ספורים בלבד לאחר ההידבקות, כך עולה ממחקר חדש שנעשה בבריטניה. על פי הדיווח בגארדיאן הבריטי, רמת הנוגדנים מגיעה לשיא שלושה שבועות אחרי ההדבקה, ואז מתחילה לדעוך בהדרגתיות. הממצא החדש מטיל בספק את התועלת של חיסון ארוך טווח למחלה. 

במחקר, שבוצע על ידי מדענים בקינגס קולג' בלונדון, נבדקה תגובת החיסון של יותר מ-90 חולים ואנשי רפואה. בדיקות דם גילו כי בעוד שאצל 60% מהנבדקים נרשמה תגובה חזקה של הנוגדן בשיא המאבק בנגיף, רק 17% שמרו על החוזק הזה שלושה חודשים מאוחר יותר. המדענים גילו כי רמת הנוגדן נפלה עד פי 23 במשך התקופה, וכאמור, אצל חלק מהנבדקים לא נמצא כלל.

ד"ר קייטי דורס, מובילת המחקר, אמרה כי "אנשים מייצרים רמה סבירה של תגובת הנוגדן לווירוס, אבל היא דועכת אחרי זמן קצר". לדבריה, משך הזמן שנוגדנים נשארים בגוך תלויה ברמת השיא עליה הגיעו. 

לממצאי המחקר יש השפע על פיתוח חיסון לנגיף הקורונה ועל האפשרות להביא לחיסון עדר בקהילה. על פי המחקר, למערכת החיסונית יש כמה דרכים להילחם בקורונה, אבל אם הנוגדנים הם קו ההגנה העיקרי, הממצאים מצביעים על כך שאנשים יכולים להידבק פעם נוספת בגלים עונתיים וכי חיסון לא יגן עליהם לאורך זמן. 

לדברי ד"ר דורס, זיהום נוטה לתת את התרחיש הכי טוב לתגובת הנוגדנים, אבל אם אלה דועכים אחרי חודשים מעטים, סביר שגם חיסון יעשה אותו דבר. "אנשים יצטרכו חיזוק וזריקה אחת עלולה לא להספיק", הוסיפה.