שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר הבוקר (שלישי) כי הוא לא חושב שישראל איבדה שליטה על מגיפת הקורונה. בריאיון לגלי ישראל הוא מתח ביקורת על התנהלותה של יו"ר ועדת הקורונה יפעת שאשא ביטון, שהחליטה אתמול לפתוח את חדרי הכושר והבריכות, בניגוד לעמדת הממשלה: "זה חוסר הבנה שיוביל לסגר מלא". 

"אני מתקשה להבין מה זה היה אתמול. יש כל מיני 'רובין הודים' בתוך כל מיני מקומות שנלחמים בשריף הרע, שר הבריאות, שמגיע להציע משהו. זה חוסר הבנה שיוביל לסגר מלא, דבר שאני מנסה למנוע מהיום הראשון שלי במשרד בכל האמצעים", אמר השר אדלשטיין כשנשאל על התנהלותה של שאשא ביטון.

היא אומרת שיש נתונים שמוכיחים שבחדרי הכושר לא נדבקו.
"התשובות מוכחות. זה נכון שלא בכול החקירות האפידמיולוגיות מגיעים לראשון שהדביק, אבל יש סטטיסטיקות עולמיות ואנחנו הצגנו חמש טבלאות כאלה מרחבי העולם לגבי רמת מסוכנות של כל פעילות שאדם עושה. מה לעשות שחדרי כושר נמצאים באדום בוהק בכל התוצאות האלו? לגבי הבריכות, צריך להבין שההתקהלות סביב הבריכה והאינטראקציה סביבה - זו התקהלות". 

אולי פשוט צריך להודות שאיבדתם שליטה. 
"אני לא חושב שאיבדנו שליטה בטיפול במגפה. כל מי שחושב שאפשר לאחוז את הנגיף בגרון ולחנוק אותו - לא יודע על מה הוא מדבר. יש ערים שלמות בסגר בבריטניה, בספרד, באוסטרליה ובכל העולם. אני מדבר איתך על מדינות מתקדמות ודמוקרטיות. מבחינת הטיפול, אנחנו מטפלים בכל ההיבטים שעומדים לרשותנו. אם לא נוכל לעבוד בפינצטה, צריך לעבוד בפטיש".

אז למה אתם מחכים? אולי אתם חוששים שנושא הסגר לא יעבור בכנסת?
"אני עדיין אופטימי, אני חושב שהציבור ממושמע יותר ואתם רואים את זה. יש הרבה יותר מסכות. גם בסגר כללי מספר החולים ימשיך לתקוף לתקופה מסוימת. הגדלתי את כל מערך החקירות האפידמיולוגיות, העסק עובד, אבל גם כאן צריך להבין שבמספרים כאלה של 1,600 חולים חדשים ביום - גם אם אביא עוד 10,000 איש זה לא יקדם אותנו".