עיתונאי חדשות 13 אביחי בן חיים, הותקף הערב (שלישי) במהלך שידור סמוך להפגנות שנערכו מול מעון ראש הממשלה בירושלים. בתיעוד האירועים ניתן לראות מפגינים דוחפים את אבישי בן חיים ויוסי כהן לצידו, מנסים להפיל את המיקרופונים שלהם, מפרים את הסדר תוך כדי קריאות גנאי לעבר הכתב, כמו "אתה אפס מאופס". 

תקיפת אביחי בן חיים במהלך ההפגנה

מחדשות הערוץ נמסר בתגובה: "אנו מגנים בתוקף את גילויי האלימות המילולית כלפי אבישי בן חיים. עיתונאים צריכים להיות חופשיים לעשות את עבודתם בכל מקום מבלי להרגיש מאויימים. עיתונאי חברת החדשות ימשיכו לעשות את עבודתם במסירות ומקצועיות". 

מארגני מחאת הדגלים השחורים מסרו כי ״אנו רואים בחומרה רבה את תקיפת העיתונאי אבישי בן חיים ומגנים זאת בכל לשון. זוהי לא דרכנו. אנו מאמינים שצריך ואפשר לנהל שיח נוקב, אמיתי ומכבד". 

גם חברי הכנסת מיהרו להגיב לתקרית, ויו"ר כחול לבן בני גנץ פרסם הודעת חיזוק לבן חיים, בה כתב: "‏עיתונאים במדינת ישראל יכולים וצריכים להשמיע את קולם- בלי איומים, בלי תכתיבים. אני מגנה את האיומים על פרשן חדשות 13 אבישי בן חיים. הזכות להפגין קדושה - כך גם חופש העיתונות והביטוי". 

שר החוץ גבי אשכנזי התייחס לתקרית בטוויטר, וכתב: "צפיתי במראות הקשים ובתקיפת עיתונאי חדשות 13 אבישי בן חיים בהפגנה מול מעון ראש הממשלה ונחרדתי. מותר וחשוב להפגין ולמחות, אך אין מקום לשנאה שניבטה מעיני חלק מהמפגינים ולקולות שנשמעו שם.
על כולנו למנוע את ההתדרדרות ולעצור את גילויי האלימות והשנאה בכל מחיר לפני שיהיה מאוחר. את הויכוח ננהל בכלים הראויים". 

גם שר הפנים אריה דרעי התייחס לתקיפה וכתב: "אבישי בן חיים היקר, חזק ואמץ, אל תירא ואל תחת. אתה איש אמת שפיו וליבו שווים ושאף אחד לא ירתיע אותך מלומר את מה שאתה מאמין בו". 

שר התקשורת יועז הנדל כתב: "צבועים, נמאסתם. בחודשיים האחרונים נאלצתי להגן פומבית כמה פעמים על עיתונאים, והנה עכשיו תקפו את אבישי בן חיים בהפגנה. כמו בפעמים הקודמות אמרתי שאסור שזה יקרה. אלא שהפעם "מגיני הדמוקרטיה" שלחו לי הודעות כועסות כי זה שונה ולאבישי יש 'תזות מסוכנות'". 

שרת העליה והקליטה פנינה תמנו שטה גינתה גם היא את המפגינים שתקפו את בן חיים, וכתבה: "מדובר בבריונות לשמה. זכות ההפגנה חשובה, אך לאף אחד אין זכות לנהוג באלימות. דווקא בעת משבר - כדאי שנכניס יותר מקום לערבות הדדית ותקווה, שהם דרך להתגבר על מכשולים, במקום שנאת חינם שמפוררת אותנו מבפנים". 

חה"כ יעלון כתב: "הזעם נצבר והכעס המתפרץ, מצדק ככל שהוא, אינו מצדיק אי ציות לחוק ואלימות".