מנכ"ל רשת הקמעונאות ויקטורי אייל רביד מזהיר מפני רשתות המנצלות את מצוקת הקונים ומעניקות אשראי בריבית מופרזת. רביד לא נקב בשמות, אבל ידוע כי רמי לוי ושופרסל החלו במיזמים המעניקים לקונים אשראי לרכישת מוצרים.

רביד אמר: "הימים האחרונים מדירים שינה מעיניי. כשאני רואה את מתחריי מציעים הלוואות לכל דורש ואף מגדילים לעשות ומעמידים חדרי הלוואות פופ־אפ מזכוכית כדי לעודד אנשים לחתום על הלוואות "נוחות" לכל מטרה, אני פשוט נחרד. אני קורא לציבור, אל תיקחו הלוואות לרכישת מזון בריבית. למתחריי אני אומר: זה לא הזמן לניצול הזדמנויות". 

רביד הוסיף: "לאחר חשיבה רבה, החלטתי שרשת ויקטורי תדאג לאפשרויות מימון מזון לכלל הצרכנים, אך ללא ריבית. נציע בימים הקרובים אשראי לרכישת מזון ללא ריבית, כי המחנק האמיתי שהולך ומאיים יותר ויותר על הצרכן הישראלי הוא מחנק האשראי".

לדבריו, "בועת האשראי הזאת מסוכנת למשקי הבית ועלולה להתפוצץ מהר יותר ממה שאנחנו חושבים. היעדר ההכנסות, לצד הצורך להתקיים, מסכנים באופן ממשי את הביטחון התזונתי של אחוז ניכר מהצרכנים".

לקוחות המיזם של ויקטורי יוכלו לטעון עד 10,000 שקל בכרטיס נטען ולשלם על הקניות ב־12 תשלומים ללא ריבית. הכסף שיתקבל ישמש אך ורק לקניית מזון, מבלי להסתכן בלקיחת הלוואות בריביות גבוהות.

סופרמרקט בשכונת תלפיות בירושלים (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)
סופרמרקט בשכונת תלפיות בירושלים (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)

ענף המזון מוביל במספר המפוטרים
שיעור הפיטורים הגבוה ביותר מבין כלל ענפי המשק בתחילת יולי היה בענף שירותי המזון והמשקאות - 13.5%. כך מסרה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, שפרסמה את סקר העסקים השביעי מאז פרוץ משבר הקורונה. 

על פי נתוני הסקר, שיעור פיטורי העובדים בענף הבינוי עמד מתחילת החודש על 10.8%. מהנתונים עולה עוד כי שיעור המפוטרים בענפים השונים עלה מ־4.5% באמצע יוני ל־7.6% מתחילת יולי.  


שופרסל משקיעה בכרטיס נטען
רשת שופרסל מרחיבה את פעילותה בתחומי הפיננסים, ומשקיעה בשיתוף בנק ירושלים בכרטיס נטען מסוג Prepaid. 

שופרסל תהיה האחראית להפצת הכרטיס, שיונפק על ידי בנק ירושלים, בסניפים. ניתן לטעון בו עד 1,000 שקל בכרטיס ולעשות בו שימוש ברכישות בישראל אבל גם בחו"ל. מנכ"ל בנק ירושלים גיל טופז ומנהלת בבנק טל רז אמרו: "השיתוף עם שופרסל ירחיב משמעותית את קהל המשתמשים".

סניף שופרסל, ארכיון (צילום: רויטרס)
סניף שופרסל, ארכיון (צילום: רויטרס)

פנינסולה רכשה מבנק אגוד את תיק האשראי ליהלומים
חברת המימון החוץ־בנקאי פנינסולה רכשה את תיק האשראי ליהלומים של בנק אגוד תמורת 91 מיליון דולר. העסקה הייתה תנאי מוקדם של רשות התחרות לאישור המיזוג של בנק מזרחי טפחות עם בנק אגוד. 

בנק אגוד נחשב למממן העיקרי של ענף היהלומים בישראל, וההלוואות כוללות מסגרות אשראי נוספות של 250 מיליון דולר. פנינסולה, שנשלטת על ידי מיטב דש ומיכה אבני, היא אחת מחברות המימון החוץ־בנקאיות המובילות.

דולצ'ה נמכר לקבוצת אורקה
קבוצת אורקה השלימה אתמול את רכישת מותג הגלידה דולצ'ה מאיש העסקים מתן גל ב־1.3 מיליון שקל. הקבוצה מנהלת את רשתות המזון המהיר שניצליין, Rooster וחומוס הזקן. 

אורקה נשלטת על ידי אלון כהן וניר לוז. לדבריהם, "בהשקעה של 200־500 אלף שקל הזכיין יהפוך להיות בעלים של סניף ברשת".

רשת מלונות דן (צילום: אורי אקרמן)
רשת מלונות דן (צילום: אורי אקרמן)

רשת מלונות דן מגייסת שפים
רשת מלונות דן נערכת תחת המגבלות החדשות להביא חוויה קולינרית ייחודית בשיתוף השפים הגדולים בישראל. בפרויקט שייערך בשיתוף אמריקן אקספרס, ישתתפו מושיק רוט, יוסי שטרית, יובל בן נריה (טאיזו), שרון כהן (שילה), ירון קסטנבוים (M25 ומיט מרקט) ונוספים.

השפים יבשלו במלונות המלך דוד ירושלים, דן קיסריה ריזורט, דן אכדיה ודן כרמל חיפה, כחלק מחבילות אירוח הכוללות ארוחות טעימות מיוחדות, שיי פתחו במפגש היכרות של אורחי המלון עם השף האורח. כל הארוחות יתנהלו בהתאם להנחיות משרד הבריאות והתו הסגול.