ח"כ עידן רול שוחח הבוקר (רביעי) עם בן כספית וינון מגל בתוכניתם ב-103FM והתנצל על הציוץ שהעלה אמש בעמוד הטוויטר שלו, ממנו השתמע כי הוא קורא לאזרחי ישראל שלא לציית לסגר מלא, אם סגר כזה יוטל בקרוב. "אם הובנתי לא נכון אז אני מתנצל, אבל לא יכול להיות שבזמן שאנחנו שקועים בבוץ ואלפי משפחות נופלות מתחת לקו העוני, הממשלה שנכשלה בניהול הקורונה מאשימה את הציבור".

אתה מרוצה? יש חולה קורונה בהפגנה, יש אלימות בהפגנות, קראת אתמול לא לציית לסגר מלא אם זה יוטל בקרוב.
"קודם כל בוא נעצור. לא קראתי לאלימות משום סוג שהוא, אני מגנה כל אלימות, אני בעד מחאות ונגד אלימות נגד שוטרים, נגד כולם למעשה. אלימות מערערת את הלגיטימציה של מחאה מאוד מוצדקת. אני מדבר בשמו של ציבור מאוד גדול, שאומר – אנחנו עשינו את חלקנו, הממשלה הפקירה אותנו ולא נותנת לנו תשובות על המהלכים שלה. המסר פה מאוד ברור, הממשלה נכשלה בניהול הקורונה. האזרחים גילו סובלנות אין סופית חמישה חודשים ואין אפילו תוכנית אחת אופרטיבית ליציאה מהבוץ שנכנסנו אליו".

הציוץ היה מנוסח רע כי הוא קרא לא לציית, אתה חבר כנסת.
"בואו נעשה סדר, כפי שהבהרתי אתמול בלילה, אני לא קורא למרי, זה לא נאמר, אין פה שום דבר כזה. אני מבהיר את זה וקורא לכולם לציית להנחיות. מה שאמרתי זה שלא יכול להיות שבזמן שאנחנו שקועים בבוץ, כשאלפי משפחות נופלות מתחת לקו העוני, הממשלה מאשימה את הציבור בקורונה. חברים מותר לממשלה לעשות צעדים קשים כמו סגר, אבל הם חייבים להיות מנומקים בעובדות, אחרת זה נתפס שרירותי, כשאנחנו עושים סגר זה פרנסה של אנשים. תראו את מכוני הכושר, סוגרים ענף שלם בהתחלה, פותחים וסוגרים שוב בגלל נתונים מחו"ל אחרי זה מגלים שיש רק 35 נדבקים, פותחים שוב, אתם מבינים שמדובר בפרנסה?"

האשמה היא בהנהגה שהתחיל מרה"מ עם הבן, הנשיא עם הבת, גלנט, ברקת, כולם בליל הסדר עברו על ההנחיות ואיבדו את אמון הציבור; אבל אין אחריות על התושבים? 
"צריך לעשות הבהרה, אני זועק את זעקתו של ציבור שלם שאומר לממשלה 'אנחנו מילאנו את הצד שלנו בהסכם, ישבנו בסגר בלי שאלות, מחאנו כפיים מהמרפסות, נתנו לכם חמישה חודשים להוציא אותנו מהבוץ, אין שום יציאה באופק. אני נמצא בבידוד ומציית לו, לעומת זאת השרה מירי רגב עשתה אירוע שחורג מהכללים בלי להתנצל ואמרה פעם הבאה', ואחרי כל זה עוד מאשימים את הציבור".

רגב הגיעה לאירוע והעירה להם.
"אפשר לא להשתתף".

בסקר ששודר היום בתוכנית של גולן יוכפז וענת דוידוב הייתה שאלה האם יש הצדקה לחידוש הסגר הכללי ואני רואה ש-55% מהציבור חושב שלגיטימי לחדש סגר מלא, מול 39%.
"הציבור לא קובע וסקרים לא קובעים, תהליך קבלת ההחלטות צריך להתקיים על בסיס של נתונים. אם פוגעים בפרנסה, אם שמים אנשים בבית, צריך להסביר למה".

אתה לא רואה מה קורה? אתה בבידוד, אתה!
"עכשיו כשמאיימים בסגר שני תראו את כל הדיווחים, קרב האגו בין נתניהו לגנץ, חברים יש פה משפחות אמיתיות באמצע, יש ציבור, זה לא מצחיק אותו שמתעלמים ממנו. הציבור לא מטומטם, מה זה בגלל גנץ יהיה סגר שני? תתאפסו על עצמכם, תמנעו את זה. אני רוצה לשמוע מהממשלה 'אנחנו מתכוונים לעשות א' ב' ג' כדי למנוע סגר', לא לאיים שיהיה סגר. אני רוצה להבין איך נמנעים מסגר שלישי, אם הולך להיות סגר שני ומהראשון לא קרה כלום ולא נעשתה שום פעולה למנוע את השני. אני וכל הציבור למעשה רוצים להבין מה ראש הממשלה מתכוון לעשות כדי למנוע את הסגר הבא חוץ מלהאשים את הציבור שהוא לא צייתן".

הייתה עוד שאלה בסקר, כמה הציבור מרוצה מהטיפול של נתניהו, 68% לא מרוצים. ולא הדגשתי מספיק, אני גאה במפגינים של אתמול חוץ מהקומץ האלים. אבל לא חזרת בך מהציוץ, וזו עבירת המרדה.
"בוא נעצור פה כי יש פה דברים שעדיף שלא יאמרו. אין פה עבירות המרדה, אף אחד לא קרא למרי, וזה לא נאמר או נכתב. הבהרתי יפה מאוד - כולם חייבים לציית להנחיות כפי שאני מציית. אני אומר שאם אתם רוצים לשקם את אמון הציבור בממשלה ואם הממשלה רוצה שתהיה צייתנות בסגר הבא, היא צריכה במקום להאשים את הציבור להתחיל להסביר מה היא מתכוונת לעשות".

אז תמחק.
"אני מדור שמאמין שדברים שנכתבים ברשתות קיימים כבר, יש פה שיח".

אני אומר לך מ-34 שנות ניסיון, זה לא נורא ולדעתי זה מחזק ומשדרג להגיד באירוע הזה 'לא אמרתי את הדברים בצורה נכונה, הציבור חייב לציית' ואז להוסיף מה שאתה מוסיף. ההבהרה צריכה להיות יותר ממוקדת.
"אני מעריך את מה שאתה אומר, אני חושב שזה נאמר ממש לפני שתי דקות. אני קורא לציבור לציית להנחיות".

לא חוזר בך?
"אני אומר שאם מישהו הבין אחרת אני מתנצל על כך, אבל אני עדיין אומר - יש פה קול של ציבור ואת הקול הזה אני זועק. הם אומרים - תנו לנו הסברים, עתיד, תקווה, תסבירו לנו לאן אנחנו הולכים, אל תפחידו אותנו. הציבור רוצה לציית אבל גם רוצה לדעת שההחלטות מבוססות על נתונים".

אתם יורדים במנדטים, גוש הימין על 64 בלי ליברמן.
"אני לא מתעסק בסקרים, אני מתעסק בעבודה בשטח. אני יושב עם בכירי המסעדנים בארץ לגבש תו סגול ייעודי למסעדות, משהו שקיים באירופה כבר שלושה חודשים ופה בחמישה חודשי משבר אף אחד בממשלה לא טרח לעשות. אני מאמין שאנחנו מראים לציבור בעבודה קשה שאנחנו מציבים אלטרנטיבה, אנחנו דורשים תשובות, דורשים שימנו פרויקטור אמיתי עם סמכויות, שקרבות האגו יפסקו ויהיו הנחיות ברורות לציבור".