חברת yes הודיעה הבוקר (רביעי) על פריצת דרך, אשר מאפשרת צפייה בשידורים חיים בשירותי הטלוויזיה באינטרנט של החברה בזמן אמת וללא דיליי. כאמור, בכל שירותי הטלוויזיה הפועלים על בסיס האינטרנט, בעולם ובישראל, קיים דיליי של עד שתי דקות, שגורם לתוכן המשודר להופיע באיחור על גבי מסך הטלוויזיה בהשוואה לשירותי הטלוויזיה המסורתיים דוגמת הלוויין.

ביס ציינו כי מדובר באתגר עולמי שספקיות הטלוויזיה בכל מדינה מנסות למצוא עבורו פתרון. "השפעה של שיהוי זה משמעותית במיוחד בעת צפייה בשידורי ספורט חיים, תכניות ריאליטי, מהדורות חדשות, שידור אירועים חשובים, תחרויות וכדומה", הסבירו בחברה, "במהלך השנה האחרונה עבדנו בשיתוף חברת Synamedia הישראלית על פיתוח טכנולוגי פורץ דרך בשם yes+ Live, שיושק על שירות הטלוויזיה באינטרנט יס פלוס, המאפשר צפייה בשידורים חיים בזמן אמת ומבטל את הדיליי.

השיהוי בשידור נובע מההבדל בין טכנולוגיות השידור המסורתיות  לבין שירותי ה-OTT, המבוססים על גבי רשת האינטרנט. בפלטפורמות מבוססות אינטרנט התוכן לא מוצג באופן מידי על המסך, אלא השידור מחולק למקטעי וידאו בני מספר שניות כאשר הממיר שקולט אותם מבצע ראשית תהליך של "אגירה" ורק לאחר קליטה של מספר מקטעי ווידאו התוכן משודר על גבי המסך. מדובר בפער זמנים של בין 40 שניות לשתי דקות ולעיתים אפילו יותר מרגע קבלת האות עד להופעתו על מסך הטלוויזיה. 

פיתוח הטכנולוגיה נמשך כשנה, והוא מבוסס על פירוק השידור למקטעים זעירים של מידע, הקטנים פי 30 מהקיים, על פי תקן חדש. אותו פירוק וצמצום מקטעי הווידאו לחלקים זעירים מאפשר הזרמה מהירה מאוד של מידע במערכות השידור וכך התוכן מופיע על המסך ללא שיהוי, ציינו ב-yes.

עוד ציינו בחברה: "הטמעת תקן זה דרשה פיתוח יכולות מתקדמות לכל אורך מערכות השידור אשר מאפשרות למקטעי הווידאו הזעירים לעבור בצורה מהירה ורציפה ולהגיע למסך הטלוויזיה הביתי ללא שיהוי (Delay). במסגרת הפיתוח שודרגו ועודכנו מערכות השידור של yes במערכות ייעודיות התומכות ומשדרות תוכן בטכנולוגיה זו".

יס פלוס לייב יהיה זמין בחודש ספטמבר הקרוב, ב-11 ערוצים שונים - קשת 12, רשת 13,5 SPORT HD, 5 PLUS HD,  ספורט 1 HD, ספורט 2 HD , ספורט 3 HD, ספורט 4 HD , 5 LIVE HD, 5SPORT 4K ו- HD ONE. כמו כן, בקרוב יורחב הפיתוח גם לערוצים הבאים: כאן 11, יורוספורט  HD , יורוספורט 2, ONE 2 HD, 5 STARS HD.

הטכנולוגיה תוטמע בממיר yes+ מסוג אנדרואיד ללא עלות ותופעל באופן אוטומטי וללא צורך בפעולה יזומה מצד הלקוחות, ובהמשך תוטמע גם בממירים נוספים.

רן גוראון, מנכ"ל החברה ציין: "יס היא חברת הלוויין הראשונה בעולם שהודיעה לפני כשנה וחצי על מעבר לשידורים על גבי האינטרנט, וכך כבר במהלך השנה הבאה נהיה חברת הטלוויזיה הגדולה בישראל המשדרת על גבי רשת האינטרנט. היום אנו גאים להציג פתרון טכנולוגי מהותי, הנותן מענה לאתגר עולמי גדול עמו מתמודדים כל שירותי הטלוויזיה באינטרנט בארץ ובחו"ל, שיעצים את חווית הצפייה וישנה את פניה של הטלוויזיה על גבי האינטרנט".

אילן סיגל, סמנכ"ל השיווק של yes אמר כי "פיתוח yes+ Live נותן מענה לצורך שעולה שוב ושוב מצופי הטלוויזיה על גבי רשת האינטרנט בארץ ובעולם לצפות בשידורים ללא שיהוי. הפיתוח מעניק לנו בידול תחרותי מכל השירותים הקיימים היום. עם ההשקה, אנו מציעים את הצעת הערך הטובה והמתקדמת  ביותר לצרכן בשילוב תוכן ישראלי ובינלאומי מוביל וממשק מתקדם, במגוון מסלולים המתאימים לכל בית אב בישראל". 

איציק אליקים, סמנכ"ל הנדסה של יס הוסיף: "אנו גאים להשיק היום פיתוח טכנולוגי פורץ דרך עליו אנו עובדים במהלך השנה האחרונה בשיתוף חברת Synamedia, ולהיות מהראשונים בעולם אשר נותנים פתרון לאתגר העולמי של השיהוי ממנו סובלים כל שירותי ה- OTT בארץ ובחו"ל. השקת השירות מהווה מהפכה של ממש ומציבה את yes בחוד החנית של שירותי הטלוויזיה על גבי רשת האינטרנט בעולם כולו".