משבר הקורונה ממשיך להכות בכלכלה הישראלית: השפית והמסעדנית רותי ברודו הודיעה היום (רביעי) כי היא סוגרת את מסעדת בראסרי הוותיקה והמוערכת בלב תל אביב. 

רק בשבוע שעבר סיפרה ברודו למעריב כי היא חוששת לעתיד עסקיה. "התחושה שלי היא שנעשית כאן טעות רצינית בדרכי הפעולה ובמלחמה בקורונה", אמרה אז ברודו. "אני בעיקר מרגישה שפועלים לא נכון ומנסה להבין איזה יתרון או איזו מחשבה הגיונית יש בדרך שבה פועלים עכשיו. בדרך הזאת באמת גומרים עסקים. גומרים את כולנו". כעת, החשש הפך למציאות, והערב תגיש המסעדה את הסרוויס האחרון שלה. 

"28 שנים השקעתי בעסק. בניתי עסק מדהים שמעסיק המון עובדים, שעושה טוב לעיר תל אביב, שהוא אחלה עסק ושנמצא בסכנה. בגלל מה? בגלל מי? בגלל איזה וירוס שכולם נכנסים מתחת לשולחנות ומפחדים ממנו? וואלה, די", אמרה. "כל מה שאני רוצה זה שאנשים ימשיכו ביומיום שלהם, שלא יפחדו. אם אתם תחליטו להסתגר בבית, אז לא יהיו מסעדות. אנחנו לא נשרוד. אנחנו חיים בשביל לקוחות. בשביל זה פתחנו את העסקים האלה. אנחנו צריכים לקוחות. אין לקוחות, אין עסק. וזה נכון לא רק לגבי מסעדות".

רותי ברודו (צילום: עידית בן אוליאל)
רותי ברודו (צילום: עידית בן אוליאל)

"צאו לאכול במסעדות, אחרת לא נהיה", כך כתבה ברודו בחשבון האינסטגרם שלה וצירפה תמונה מהבראסרי כשהוא כמעט ריק. "אתמול בערב הייתה לי פגישה, ישבנו במסעדה ואכלנו וזה מה שראינו", היא מספרת. "בסופו של דבר, במהלך הערב היו 50 איש במסעדה, היו אנשים, אבל זו מסעדה שהמהות שלה היא לארח יותר אנשים". 

את בטח יכולה להבין שחלק מהאנשים לא מגיעים למסעדות כי הם מפחדים מהקורונה.
"לא, אני לא יכולה להבין, אני מצטערת. אתם יכולים לרדת עליי. לסקול אותי באבנים. אני לא מאמינה בפחד משום דבר. אני לא מאמינה שמשהו צריך לגרום לך להתחבא, להסתתר ולהפסיק את החיים שלך, את היומיום שלך. לא מאמינה בזה. מי שמרגיש לא טוב, מי שמרגיש שהוא נדבק, שיישאר בבית, שיהיה בבידוד. כל השאר, תחיו את החיים. די! כמה אתה יכול להסתתר ממשהו? אני באמת לא מבינה את זה. לאן זה יוביל בסוף?".