באופן טבעי עובדים נוטים לחשוב ולתת תשומת לב למה שהם יכולים לעשות במסגרת העבודה כדי להיות טובים יותר במה שהם עושים, בין אם זה לקחת קורסים, השתלמויות, לקרוא מאמרים, לראות סרטונים ברשת... ההסתכלות היא על הפן המקצועי יותר. אולם, מחקרים שנערכו לאחרונה באוניברסיטת סן פרנסיסקו בארצות הברית הראו כי אנחנו עשויים להיות עובדים טובים יותר אם נשתמש בחכמה בזמן הפנוי שלנו מחוץ לעבודה. 

בעולם ההייטק, המקום שבו הימים מאוד ארוכים, השעות לא קונבנציונליות והציפיות להיות זמינים 24/7 הן מאוד מקובלות, קשה לדמיין עובדים אשר עוסקים בפעילות אחרת או משקיעים ב"קריירה שנייה" מחוץ לשעות העבודה. אז תחשבו שוב והכירו את עובדי ההייטק שבאמת נהנים מכל העולמות:

אדם דלארוסה: מפתח בצוות DEVOPS וכותב אוטומציה בחברת הסייבר הישראלית SafeBreach (סייפבריצ'), המפתחת פלטפורמה לסימולציות של תקיפה וחדירות סייבר לארגונים. דלארוסה עובד בחברה כבר שנתיים וחצי, במסגרת העבודה הוא מתעסק עם תוכנות וטכנולוגיות מורכבות כמו מערכת  KUBERNETES,  שהיא מערכת קוד פתוח וטכנולוגיית ענן. 

אדם דלארוסה (צילום: יח''צ)
אדם דלארוסה (צילום: יח''צ)

דלארוסה פתח לפני כשנה ערוץ יוטיוב בשם Video Pooper, שם יש לו כבר 1,000 עוקבים. בערוץ הוא מפרסם כל יום וידאו תגובה (REACTION VIDEOS) על סרטונים שהם וויראליים ומסתובבים ברשת. בווידאו שלו, הוא מדגיש בצורה קומית את הזיוף הקיים בהרבה מהסרטונים האלו ואת הגיחוך שבהם.  

דלארוסה אמר כי הוא "מתחבר לכל תחום הוידאו", והוסיף: "מעבר לזה שאני מנהל את הערוץ, אני גם צלם ווידאו ומכין הרבה תכנים בשביל העבודה. הם מאוד מפרגנים לצד היצירתי שבי ואפילו חברים בצוות שולחים לי סרטונים שאני אגיב עליהם. תמיד אהבתי והתחברתי ליוטיוב יותר מכל פלטפורמה אחרת, זה מקום שאני יכול לבטא את עצמי".

שי קינצלינגר: מתכנת צד שרת בצוות המשחק Hot Shot Casino בחברת הסושיאל גיימינג SciPlay. קינצלינגר עובד בחברה כבר שנה וחצי כחלק מהצוות האחראי על צד השרת – כלומר 'המוח של המשחק' - פיתוח כל הדברים המשפיעים על חוויית השחקן "מאחורי הקלעים" ואשר מספקים חווית משתמש תקינה.

שי קינצלינגר (צילום: יח''צ)
שי קינצלינגר (צילום: יח''צ)

כשהוא לא בעבודה, קינצלינגר הוא צלם טבע. לפני כשנה הוא רכש מצלמה מקצועית, ומאז באופן קבוע, מתחזק "חיים מקבילים" כצלם טבע בסופי שבוע. מדי סופ"ש הוא יוצא לטייל ברחבי ישראל – מצפון ועד דרום - ומצלם את הנופים ואת החיות הנמצאות בהם.

קינצלינגר סיפר: "אני אוהב לצאת מוקדם בבוקר ובסוף השבוע כדי לצלם. זה משהו שמחבר אותי לקרקע ואני עושה את זה בשביל הנשמה. יש חיות וציפורים מדהימות בכל מקום – בשגרה שלנו אנחנו אפילו לא שמים לב אליהן. לפעמים אני מראה את הצילומים לחברים בעבודה והם לא מאמינים שזה נמצא ממש בחצר האחורית שלהם".

במעט הזמן הפנוי שנותר לו – כשהוא לא מתכנת או מצלם - שי מתופף על תופים כחלק מלהקה בשם New Times and Roman , בה חברים ארבעה אנשים. הלהקה הוקמה בשנת 2019 והסולן שלה הוא רומן ספקטור, מנהל QA ב- SciPlay, שלמעשה עובד עם שי באותו צוות משחק. הם מנגנים מוסיקת רוק פרוגרסיבי (באנגלית כמובן) עם נגיעות של מטאל ועורכים את החזרות בבתים שלהם – מתל אביב ועד מודיעין. ממש לפני תקופת הקורונה הם עבדו על בניית הופעה משותפת, אך בשל המגיפה נאלצו לעצור את החזרות. כרגע הם בעיקר מחכים שהמצב יירגע כדי לממש את החלום ולעלות ביחד על במה.

גיא פישר: מנהל Fisha מחלקת ה E-commerce באלעד מערכות. פישר עובד באלעד מזה שנתיים לאחר שהסטארטאפ שהקים נרכש על ידי החברה ומאז הצטרפותו הוא עוסק בניהול מחלקת ה- ECOMMERCE. בגיל שש החל לנגן על גיטרה קלאסית ומגיל 15 הוא מנגן בלהקות, מופיע, כותב ומקליט.

גיא פישר (צילום: רון שיר)
גיא פישר (צילום: רון שיר)

לדברי פישר, "עם הלהקה הראשונה Feelabout, שניגנתי בה כשהייתי בן 25, הקלטנו שלושה אלבומים, כולל אחד עם אייל קצב, אחד המפיקים הבולטים בישראל, והשני עם יותם בן חורין, סולן להקת UselessID. שניים מהאלבומים יצאו בישראל ב'תו השמיני'. במשך 10 שנים הופענו בכל הארץ, שנתיים הופענו באירופה - גרמניה, בלגיה, הולנד, צ'כיה ובקליפורניה שבארה"ב - וזכינו בתחרות Los Angeles Music Awards בפרס להקת הרוק של השנה בשנת 2009". 

היום גיא מנגן גם על תופים ולומד לנגן על פסנתר, מקליט ומנגן עם להקה חדשה. בעבודה מפרגנים ומחכים שתהיה אפשרות לקיים הופעות ואז להגיע לראות אותו מופיע. בנוסף, הוא ועוד עובדים בחברה מתכננים להקים להקה בתוך אלעד שתשמש כלהקת הבית של החברה.

אמיר רוטשילד: Solution Architect  במחלקת Customer Success בענקית הבינה העסקית Sisense. אמיר עובד בחברה כשלוש שנים וכחלק מתפקידו עובד עם לקוחות על בסיס יומיומי על מנת להבטיח הטמעה אופטימלית של הטכנולוגיה שמציעה סייסנס, המותאמת לדרישות העסקיות שלהם, באמצעות שירותים שונים שמציעה יחידת ה- Professional services  של החברה.

אמיר הפך ממש לאחרונה, בפעם השנייה, לאב, ובזמנו הפנוי, המועט, לא מוותר על הקריירה מוזיקלית, אותה החל כבר בתיכון כזמר, ובהמשך כמעבד מוזיקלי ומלחין. בארבע השנים האחרונות הוא משמש כעוזר מנצח בלהקת ווקאלוסיטי, להקת א-קפלה עכשווית. הלהקה מבצעת שירי פופ, רוק, ג׳אז ופאנק לועזיים ועבריים, בעיבודים רב-קוליים, המבוססים על שימוש בקול האנושי בלבד ללא ליווי כלי נגינה, בהרמוניות מופלאות ומורכבות. ווקאלוסיטי נחשבת כיום מבין ההרכבים הטובים בעולם בתחום הא-קפלה העכשווית, ומייצגת את מיל"ה (המרכז הישראלי למקהלות ולחבורות הזמר) באופן קבוע בפסטיבלים ובאירועי מוזיקה מקומיים ובינלאומיים. 

אמיר רוטשילד במופע עם שלמה גרוניך (צילום: ליזי שאנן)
אמיר רוטשילד במופע עם שלמה גרוניך (צילום: ליזי שאנן)

 אחת לשנה מזמינה ווקאלוסיטי יוצר ישראלי מוערך לעבודה על מופע משותף. ב-2018 הופיע ההרכב עם דני רובס, ובסוף קיץ 2019 נמכרו במהירות מרשימה כרטיסים לשתי הופעות משותפות עם היוצר המוערך שלמה גרוניך.

רוטשילד: "שלמה גרוניך הוא אחד המוזיקאים המדהימים בעיניי. הוא בעל תשוקה אדירה למוזיקה ווקאלית והיה מדהים לגלות שכשם שאנחנו נהנינו לעבוד איתו, גם הוא באמת ובתמים, נהנה לעבוד איתנו. ברמה האישית הייתה לי חוויה ייחודית. באחת ההופעות המשותפות הזמנו אותו לשיר שיר שלרוב הוא סולו שלי במופע (השיר של אריק קלפטון - "Change the world") ובאופן ספונטני הוא הזמין אותי לשיר איתו, והפך את זה לדואט. חלום".