המשחק החדשMAFIA II DEFINITIVE EDITION  אומנם מדגיש את השיפורים הגרפיים שעבר הכותר שראה אור לאחרונה לפני עשור, אבל בעיקר נותן לשחקנים חדשים הזדמנות לשחק באחת מהעלילות המוצלחות בז'אנר.

המשחק, שפותח על ידי HANGER 13 יחד עם D3T LIMITED, ומופץ על ידי K2, כולל בתוכו את כל ההרחבות שיצאו למשחק המקורי, כך שאתם מקבלים את הסיפור המלא, ואם לא שיחקתם בו בעבר מדובר בתענוג לא קטן. אי אפשר שלא לציין שמבחינה ויזואלית לא מדובר בשדרוג מלהיב במיוחד, בטח שאנו נמצאים רגע לפני המעבר לדור הבא של קונסולות המשחקים וטיפה מאכזב אחרי שראינו כמה חידושים מעניינים מאוד שיצאו בשנה האחרונה, בהם זה הורגש יותר.

עם זאת , וזה חשוב מאוד, גם בגרסתו המקורית הגרפיקה והאווירה הכללית בעיר (דמויות משנה, צללים, תנאי מזג אוויר) שהשיגו המפתחים הייתה טובה מאוד לזמנו, וזה בהחלט עובר מסך גם היום. בכל מקרה הסיבה הכי טובה לשחק ב-MAFIA II, על גלגוליו השונים, זה התענוג בלקיחת חלק בסרט מאפיה משובח סטייל "הבחורים הטובים" ולחיות לספר את הסיפור.

עלילת המשחק מתרחשת בשנות ה-40 (ומתקדמת), בעיר המומצאת "אמפייר ביי", המבוססת על ערים מרכזיות בארצות הברית כמו ניו יורק, שיקגו ובוסטון. המשחק עושה עבודה מצוינת בהמחשת החיים באותה תקופה, עם כ-50 כלי רכב שונים, תלבושות, הדיוק בשפה וכמובן פס הקול עם מיטב הלהיטים שהיו אז, חלק אינטגרלי מההנאה שלי במהלך המשחק.

המשחק מתנהל כמו משחק יריות בגוף שלישי (לא תמיד קל להשתלט על הכוונת – היו רגעים מתסכלים), המשלב ברובו סצנות מעבר שמשתלבות מיד, ללא זמן טעינה, עם המשחקיות. לדוגמא אתם יכולים לנסוע ברכב, לנהל קרב יריות ומיד לעבור לסצנה שבה אתם מדברים עם הנוסע לצידכם. הדבר מחזק את תחושת הצפייה בסרט מאפיה תוך כדי המשחק.

גיבור העלילה הוא ויטו סקלטה, מהגר סיציליאני, שבחר להתגייס לצבא ארה"ב במקום להיאסר לאחר שנתפס מבצע שוד ונשלח להילחם בחזית באיטליה במלחמת העולם השנייה. העלילה מתמקדת בחייו של סקלטה לאחר שהוא חוזר לארצות הברית בעקבות פציעה, מתחבר מחדש לחבר הילדות שלו ג'ו ומטפל בענייני המשפחה – כל המשפחה. אי אפשר לתת יותר מדי פרטים על העלילה בלי לעשות ספוילרים נרחבים, אבל נדגיש כי היא מתפרשת על פני כמה שנים, מרתקת ומפתיעה מאוד עם טוויסטים כואבים בדרך.

לסיכום, הרימייק של MAFIA II לא מביא בשורה ויזואלית חדשה ואפילו סובל מכמה בעיות גרפיים ישנים שלא טופלו, אבל לשחקנים חדשים שלא זכו ליהנות מהמקור הוא נותן הזדמנות לבדוק סיפור פשע אנושי מושך שנותן לכם תחושה שהחיים זה סרט.

עותק הסקירה התקבל הודות לעדלי יונייטד, היבואנית הרשמית של הכותר בישראל. MAFIA II DEFINITIVE EDITION זמין לרכישה אצל המשווקים המורשים.