לאור נתוני התחלואה הקשים - מספר הנדבקים יומי הגבוה והכמות ההולכת וגדלה של חולים במצב קשה - משרד הבריאות לוחץ על קבינט הקורונה והממשלה להחמיר בהגבלות על מסעדות, בתי כנסת וחדרי הכושר, כמו גם על נושא ההתקהלות, עד כדי הכרזה על סגר כללי. 

לצד זה, מספר שרים חושבים אחרת ולא רוצים לתת יד לסגר מלא או להחמרה בהגבלות משום שמהלך כזה יפגע אנושות במשק, ובנוסף, דורשים להקים מערך אחד שינהל את המלחמה בנגיף, שבראשו יעמוד פרויקטור שיחלק את הסמכויות בין משרד הבריאות למשרד הביטחון או לחילופין שפיקוד העורף יהיה הזרוע הביצועית ומשרד הבריאות הרגולטור.

בממשלה עצמה יש חילוקי דעות בין ראש הממשלה לשר הביטחון בני גנץ לגבי מי צריך להוביל את המערכה. נתניהו רוצה להשאיר זאת בידי משרד הבריאות, ואילו גנץ דורש להעביר את האחריות למשרד הביטחון. 

גורם בכיר בליכוד טען כי "נתניהו זועם על בני גנץ וכחול לבן אשר משיקולים פוליטיים מכשילים את הצעדים הדרושים לבלימת המחלה והצלת חיים. גנץ התנגד היום לכל צעד לבלימת התפשטות הקורונה שיכול למנוע את הצורך בסגר כללי בהמשך.

מנגד בכחול לבן הדפו את הטענות: "במקום להסיר אחריות מניהול משבר הקורונה, נתניהו צריך לתת לצה״ל לנצח ולמשרד הביטחון לפקד על המערכה בשטח. מוטב להתרכז בלהעביר את הכסף לחשבונות העצמאים שעדיין ממתינים לו".