השר לביטחון פנים, אמיר אוחנה, קיים הערב (רביעי) מסיבת עיתונאים במשרדו, בה התייחס לאירועי אמש בהפגנות מול בית ראש הממשלה, ולגל המחאות האלימות של הימים האחרונים, כמו גם לחיכוכים המכוערים בין המפגינים לכוחות המשטרה.

"בשבועות האחרונים הקפדתי שלא להתראיין. חשבתי שיהיה נכון קודם להכיר את המשרד לפני שאצא בהצהרות, אבל המציאות אינה מאפשרת לי זאת. מדינת ישראל עוברת זמנים קשים מאוד. המאמץ למנוע את התפשטות הקורונה לצד הקשיים האמיתיים שהציבור חווה נותנים את אותותיהם", החל אוחנה את דבריו.

עד הוסיף אוחנה: "ראיתי רבים מכם, אחיי החרדים, המגנים את הקיצוניים שהשתמשו בכינויים כגון "נאצים" כלפי השוטרים. אני שמח על כך, זו אינה דרכו של הציבור החרדי. השוטרים ראויים לכל הכבוד וההערכה. אף אחד לא התגייס למשטרה כדי לאכוף את חוקי הקורונה".

אמיר אוחנה (צילום: אוליבייר פיטוסי, פלאש 90)
אמיר אוחנה (צילום: אוליבייר פיטוסי, פלאש 90)

השר הוסיף: "אני פונה לאזרחי ישראל כולם: אירועי ההפגנות והמחאות גואים. בימים כתיקונם אין בכך כל בעיה. אך מה שראינו אתמול זו אנרכיה, סוכני כאוס המבקשים לזרוע בהלה וייאוש בציבור. שיא מכוער של הסתה ונאצה, גם מצד נבחרי הציבור. כשח"כ קורא לממשלה, שנבחרה ברוב קולות, "לא לגיטימית" הוא קורא למרד. כשח"כ מדבר על השר שמשסה את השוטרים במפגינים, הוא פוגע לא רק בשר אלא גם בשוטרים ה"משוסים"".

"החלופה לדמוקרטיה היא אנרכיה, היא אי שלטון. זו איננה חלופה" הזהיר אוחנה. "יש מה לתקן במשטרת ישראל. לעיתים היא מגלה סובלנות כשיש להפעיל כוח ולעיתים להפך. בכוונתי להוביל את התיקון. רק התחלנו, דרך ארוכה לפנינו ומבחן התוצאה הוא שיכריע. שינויים כאלה לא קורים תוך חודשיים. בתוך 30 ימים אודיע על בחירתי במפכ"ל קבוע".

אוחנה הוסיף: "לאחרונה קרא "זמר עבר" (אפרים שמיר) להעיף את הדיקטטור ואת אשתו הפסיכופטית. באחד העמודים בפייסבוק נכתב "לואי ה-16 היה בטוח שהוא החוק, היזכר כיצד הוא גמר, בנו של היסטוריון". לואי ה-16 הוצא להורג בעריפת ראשו. זהו עמוד הפייסבוק של אלו שכונו "גיבורי מחאת בלפור". היועמ"ש כנראה חש נטול סמכויות ולקח לעצמו גם את הסמכות לפתוח בחקירה הבוקר הכפיף את אגף החקירות הלכה למעשה לזרוע הביצועית שלו".