סגן ראש עיריית ירושלים, אריה קינג, שוחח הערב (רביעי) עם בן כספית ואריה אלדד ב-103FM בעקבות ההפגנות מול מעון ראש הממשלה בעיר, שגלשו לאלימות.

אתה אומר דברים הפוכים, שהייתה אתמול הרבה אלימות ופגעו בהרבה רכוש. שמעתי גם הרבה סוחרים בירושלים מתלוננים על מה שקרה לחנויות שלהם. ספר.
אני הצטרפתי להפגנה, הורדתי כיפה, הכנסתי ציציות וצעדתי לצידם של מנהיגי ההפגנה.

שתול, תפסנו את השתול.
הקלטתי ותיעדתי אותם, ומה שנוכחתי לראות שקודם כל לא כל המפגינים הם סהרוריים ואנרכיסטים כמו שאולי נראה.

רק רובם.
אני רוצה לומר שאפילו לא בטוח שרובם, כי אני חושב שהרוב נשארו מאחור. אבל אלו שירדו לעיר, לרחוב יפו למדרחוב, ופשוט פגעו בעסקים, הם באים בשם אנשי העסקים, אותם עצמאים, אבל הם הולכים ופוגעים במייקס פלייס, בגרין וילג', בניו דלהי, בכספת, בכל העסקים שבקושי שורדים ובקושי נכנסים בהם אורחים, הם הבריחו אותם, פגעו בהם, הזיקו להם. תראה, דיברתי עם כמה וכמה מהבוגרים יותר שם, הם לפי דעתי יודעים טוב מאוד את האמת, שקבוצה אנרכיסטית קיצונית מאוד לא ירושלמית הגיעה באוטובוסים לפה, ופשוט לקחה את ההפגנה למחוזות שהשמאלנים לא חלמו מעולם שיהיו שותפים לה.  

האשימו אותך שגם תקפת אחד מהם.
לא תקפתי. אני רואה קצין, רב פקד, עוצר רעול פנים אחרי שהוא זורק, אחרי שהוא שותף לפגיעה בשוטרים. הרב פקד עוצר את המפגין, ואז שלושה מפגינים אחרים קופצים על הרק פקד והמפגין כדי לעצור ולמנוע את מעצר המפגין שאותו שוטר קצין ניסה לעצור. אני ראיתי את זה, הייתי במרחק של 5-6 מטרים משם, ופשוט... את אחד המפגינים שפעל בכוח ובאלימות כלפי השוטר, ניסיתי להפריד אותו ולנתק אותו מדבוקת האנשים. זה כל מה שעשיתי, וזאת חובה של כל אזרח, ודרך אגב עשיתי את זה גם במקומות אחרים, כן גם בגירוש הירודים מגוש קטיף.

אני מודיע לך עכשיו, אף אחד מהחברים שלך ושלי לא הואשם מעולם בעזרה לשוטר במילוי תפקידו. זה לא קרה לנו עוד.
אז אני רוצה לומר לך שזה לא המקרה היחיד. מי שהסתכל על הסרטונים יראה שגם במרכז העיר ברחוב יפו ליד הניו דלהי היה בלש. 'חולצה שחורה' שעצר.

זו התקיפה המפורסמת של הבלש.
נכון, אבל גם שם אני אומר לזכותו, מפגין עם חולצה בצבע ירוק בהיר, שישב על השולחן ובמכות הדף את המטורללים האנרכיסטיים שבו לפגוע בבלש. צריך להבין, אני אומר את זה כבר כמה וכמה פעמים, אם ההפגנה הייתה כמו שצריך, אני איש ימין, אני חושב שהייתי מצטרף להפגנה, כי גם אני חושב שביבי מסוכן לכל מי שמאמין בחזון ארץ ישראל השלמה ובחזון של מדינה דמוקרטית.

מעניין אותי מה שאמרת על האנרכיסטים, כי אני חושב שאתה צודק. אני לא יודע מיהם בדיוק, אני הסתכלתי על כמות מסחרים של סרטונים היום ומדובר בחבורה, הם תקפו גם ישי הדס מהמארגנים, וגם את העיתונאים, הם מסתובבים ועושים הרבה פרובוקציות ואני לא אתפלא אם הם עשו גם את שאר הדברים. אתה יודע לאפיין לי אותם?
כן, הם חברה בני 18-30 יש גם כמה מבוגרים, הם מנהיגי הצעדה. אני אומר לך, צעדתי לצידם ודיברתי עם חלקם.

אני מדבר על האנרכיסטים, לא על מנהיגי ההפגנה.
אני מדבר על האנרכיסטים, אותו אחד שתפס מוט ברזל בצע שחור באורך שישה מטרים וניסה לתקוף את הפרשים, אני דיברתי איתו. אותו אחד שקרא ואמר לי גם 'בואו נביא אבנים'. אני דיברתי איתו. הם חבר'ה צעירים, הם לא מעל גיל 30 רובם, הם לא ירושלמים, לא נתקלתי באחד מהם שהוא ירושלמי.

הם באו מבחוץ, זו הסעה, זו יוזמה.
אחד אמר לי שהוא הגיע מהצפון או כמה מהם, כמה שהגיעו מאזור באר שבע. בשורה התחתונה אני מוכרח לומר, אני חושב שהמפגנים שהיו בבלפור, שגם שם הייתה מידה כלשהי של אלימות, פספסו פה בענק, כי אם זה היה מסתיים כמו שזה נראה וזה לא היה נראה טוב מה שהיה מול מעון רה"מ, אבל זה היה, בוא נגיד, בגזרות הנורמליות, ברגע שהם פרצו והחלו לפגוע בזולת ובאנשי העסקים ובכל מה שנקרה בדרכם, מפגינים רבים פשוט עשו פרסה וחזרו חזרה לרכבים ויצאו מהאזור.