לאחר תקופה ארוכה בה הייתה מושבתת, חזרה היום (רביעי) לפעילות השדולה לעסקים קטנים ובינוניים בכנסת בראשותם של חברי הכנסת עודד פורר (ישראל ביתנו) וקרן ברק (הליכוד).

השדולה תפעל במתכונת חירום בתקופה הקרובה בעיקר בנושאים הקשורים לקורונה והמענקים הזעומים שקיבלו העסקים הקטנים ובהמשך תעמוד על השוואת התנאים והזכויות של העצמאים והעצמאיות לאלו של ציבור השכירים.

סגנית יו"ר הכנסת, חברת הכנסת קרן ברק (יו"ר השדולה): "היום השקנו רשמית את השדולה לעסקים הקטנים והבינוניים בישראל. מדובר באחת מהשדולות הוותיקות והמרכזיות שיש בכנסת, אשר נותנת זרקור לנושא הנמצא בלב ליבה של הכלכלה הישראלית".

חנויות סגורות בימי הקורונה (צילום: מרק ישראל סלם)
חנויות סגורות בימי הקורונה (צילום: מרק ישראל סלם)

עוד הוסיפה ברק: "כפי שאני חוזרת ואומרת תמיד, העצמאיים והעסקים הקטנים והבינוניים, הם נשמת אפה ועמוד השדרה של הכלכלה הישראלית, ואני נלחמת על קיומם מיומי הראשון בפוליטיקה: בוועדות בהן אני חברה, בכנסים אותם יזמתי, במפגשים אישיים ועתה כיו"ר שדולה זו. אנו נשקיע את כל המאמצים ונעשה כל שביכולתנו כדי שהשדולה הזו תוכל לתת מענה אמתי, נקודתי ומעמיק, כמתבקש, למגזר חשוב זה ובכך למשק כולו. עלינו להביא בשורה אמתית לציבור זה ולכלכלה הישראלית, במיוחד בימים אלו".

יו"ר ועדת הכספים לשעבר חבר הכנסת עודד פורר (יו"ר השדולה): "מרגש לראות את העניין התקשורתי והציבורי שקיבלו העסקים הקטנים והבינוניים בתקופת הקורונה אבל צריך להבין שבשביל רבים מהם גם בזמנים שקטים יותר מבחינת המשק, רבים מהם נמצאים במלחמת הישרדות תמידית כשהם עומדים מול הרשויות ומול הבירוקרטיה הבלתי נגמרת. השדולה הזו תפעל במתכונת חירום בתקופה הקרובה על מנת לוודא שהממשלה לא תזניח את מאות אלפי העצמאים ובהמשך נקדם חקיקה שתוביל לצדק ולשוויון עם האנשים שלובשים שכפ"צ כל יום ומגינים על הכלכלה הישראלית".

לדיון הגיעו והצטרפו מעל ל-50 ארגוני העצמאים, ראשי ארגונים מקצועיים בעלי עסקים קטנים וחברי כנסת. בין הנוכחים ניתן היה למצוא את ח"כ יבגני סובה, ח"כ חמד עמאר, ח"כ אלכס קושניר, עו"ד רועי כהן נשיא ארגון לה"ב, איריס שטרק נשיאת לשכת רואי חשבון בישראל, טלי לאופר מנכ"לית להתאחדות סוכני נסיעות, ירון גינדי נשיא לשכת יועצי המס, יוסי אלקובי נשיא התאחדות המלאכה, ירון סלע יו"ר ארגון חדרי הכושר, רונן לוי יו"ר איגוד המוסכים, תומר מור מנכ"ל ארגון מסעדנים החזקים ביחד השף חיים כהן, נציגי אני שולמן, מרק כצנלסון יו"ר האגודה הישראלית לתיירות רפואית ועוד.