בעקבות תוצאות ההצבעה החשאית שנערכה אתמול לבחירת נציגי הכנסת לוועדה למינוי שופטים, טענה הבוקר (חמישי) המועמדת מטעם האופוזיציה לוועדה, איילת שקד, כי בליכוד עשו מאמצים רבים כדי לסכל את האפשרות שתיבחר לוועדה. לדבריה, גורמים בליכוד איימו על הח"כים בהליכה לבחירות אם יבחרו בה. 

"הליכוד עבד מאוד קשה כדי שלא אבחר", סיפרה שקד בריאיון לגל"צ. "יו"ר הכנסת יריב לוין התקשר בעצמו לח"כים ולשרים ואיים בבחירות, אף חבר כנסת לא רוצה בחירות. כמובן שזה קשקוש גמור אבל זה השפיע".

שקד התייחסה גם לתוצאות הבחירות לוועדה למינוי דיינים, שגם בהם הפסידה את מקומה לחה"כ מרב מיכאלי על חודו של קול אחד. "אני מברכת את חה"כ מיכאלי וחה"כ אייכלר. אני עשיתי מהפכה ובחרתי שופטים שמרנים, ואני מקווה שימשיכו בקו הזה". 

תוצאות הבחירות לוועדה למינוי שופטים (צילום: רשתות חברתיות)
תוצאות הבחירות לוועדה למינוי שופטים (צילום: רשתות חברתיות)

כאמור, אמש התפרסמו תוצאות ההצבעה החשאית שנערכה בכנסת לבחירת נציגי הכנסת לוועדות לבחירת שופטים, דיינים וקאדים: בדומה להסכם הקואליציוני בין סיעות הליכוד וכחול לבן, שבו סוכם מראש כי חברת הכנסת אסנת מארק (הליכוד) וח"כ צבי האוזר (דרך ארץ) יכהנו כנציגי הקואליציה בוועדה למינוי שופטים, כך נראו תוצאות ההצבעה. 

ההצבעה התקיימה באופן חשאי, על פי סדר הא"ב של שמות הח"כים. חברי הכנסת השוהים בבידוד, בהם ראש הממשלה החליפי, בני גנץ, הצביעו בקלפי מיוחדת. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, קיבל אישור מיוחד להצביע עם כניסתו למליאה ולא להמתין לתורו.