שר החוץ, גבי אשכנזי, מתח הבוקר (חמישי) ביקורת על תוכנית המענקים שהציגו אמש ראש הממשלה ושר האוצר, ואמר כי כחול לבן תדרוש תיקונים בתוכנית כאשר תובא להחלטת הממשלה ביום ראשון.

"אנחנו חייבים להניע את המשק, אי אפשר יהיה לחזור למסלול בלי צמיחה. אנחנו בעד להזרים כסף למי שצריך ולא באופן גורף. אני לא צריך את הכסף. נצטרך אותו במערכת הבריאות, במערכת החינוך. צריך לתת כסף למי שצריך. הסתובבתי בבאר שבע ופגשתי אנשים עם בטן מלאה וכיס ריק. אנחנו בעד להזרים כסף לעצמאים ולאוכלוסיות המוחלשות. צריך להצמיח את המשק, צריך יציבות ומנהיגות אחראית שמשדרת אופק", אמר אשכנזי.

"יהיה דיון על זה בממשלה, רק אתמול אישרנו 60 מיליארד. צריך רשתות ביטחון לציבור שנפגע. אנחנו לא נגד התוכנית. נשמע את התוכנית ונאמר את דעתנו, ואז נחליט. חייבים לעשות תוכנית ארוכת טווח, להוציא רפורמות. אנחנו בעד לתת כסף למי שנזקק ולא למי שלא נזקק. כמו שהשפענו על התוכנית של ה-60 מיליארד, נשפיע גם על זה. הצטרפנו לממשלה בדיוק בגלל המשבר, ויש משבר כפול, רפואי וכלכלי. הדבר האחרון שצריך זה גם משבר פוליטי. נתניהו דרש בעצמו שנייצר תוכנית ארוכת טווח. תוכנית ל-80 יום בסוף ספטמבר לא תשנה כלום", הוסיף.

בהמשך נשאל אשכנזי על ההפגנות האלימות מול בית ראש הממשלה השבוע, והשיב: "אני חושב חד וחלק שצריך לאפשר הפגנות, זו זכות יסו בדמוקרטיה, אבל אסור לאפשר כל אלימות נגד שוטרים ועיתונאים. יש הפגנות גם מול הבית שלי, זה לא נעים אבל זו הדמוקרטיה. אני חושב שרוב המפגינים הם נורמטיביים".

כמו כן, התייחס להחלטת מפלגתו להיכנס לממשלה: "עבדנו קשה כדי לקבל מנדט להקמת הממשלה ולא הצלחנו, אז עמדו שתי אפשרויות: אחדות או בחירות. עשינו פשרה ונכנסנו. אני מבין את הכעס אבל אני יודע שעשינו את הדבר הנכון. אני מקווה שכשיראו איך אנחנו משפיעים במדיני-ביטחוני, מצילים את הדמוקרטיה ועוזרים לטפל במשבר הכלכלי, יבינו שצדקנו".