יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, יגיש החל ממחר תוכנית ברדיו "גלי ישראל". את התוכנית יגיש נתניהו לצדה של העיתונאית יערה זרד, והיא תשודר בכל יום שישי בשעה 11:00.

נתניהו, ששימש לאחרונה כמגיש אורח לצדו של שמעון ריקלין בתכניתו בערוץ 20, שומר על מעורבות אקטואלית תמידית ומקפיד על מתן חוות דעת על הנושאים הבוערים, בעיקר אלה הנוגעים לאביו ולאמו שרה נתניהו, באמצעות הטוויטר. ציוציו גרמו לא פעם לסערות, כשהאחרונה שבהן עוסקת בפרשנית המדינית של "חדשות 12", דנה ויס.

כזכור, נתניהו כתב בטוויטר "מישהו יודע איך דנה וייס קיבלה תפקיד כה בכיר בערוץ 2? רהוטה? לא. חכמה? לא. מעניין...". בעקבות זאת איימה חברת החדשות כי תגיש נגדו תביעה על הוצאת דיבה וכינו את הדברים "התבטאויות דיבתיות, מיזוגניות, אשר אף עולות עד כדי הטרדה מינית, שפורסמו בימים האחרונים בטוויטר על ידי יאיר נתניהו ואחרים. מדובר בהתבטאויות שקריות וחמורות המהוות לשון הרע ומקימות סעדים עפ"י חוק איסור לשון הרע", נכתב בהודעה שפרסמה דוברות חדשות 12.

נתניהו הגיב בציוץ: "חחחחח רוצים לשמוע בדיחה? ערוץ 12 הגיש נגדי תביעה על לשון הרע בשם דנה וויס. אותו ערוץ ששפך את דמי עם הקלטת סתר פלילית. צפו פגיעה".

לפני כשבוע נתניהו הביע חרטה על דבריו, ופרסם הודעת התנצלות: "לפרסומים שפרסמתי בתאריכים 23.5.20, 24.5.20, ו-25.5.20 על גברת דנה ויס אין כל בסיס. אני מתנצל בפניה עליהם וקורא לכל הגולשים להתנער מהם ולהסיר את הפרסומים בעניין".

אתמול העביר יאיר נתניהו פנייה באמצעות עורך דינו ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בה הוא מבקש למצות את הדין עם אזרחים המאיימים עליו ברשתות החברתיות, כיוון שהוא "ממש חושש לחייו ושדמו מותר". למכתב צורף נספח ובו צילומי מסך המתעדים את הגידופים כלפיי נתניהו ברשתות.

עורך הדין עמית חדד, המייצג גם את ראש הממשלה עצמו, כתב במסמך כי "מזה תקופה ארוכה שמרשי סובל מבריונות רשת בצורה החריפה והחמורה ביותר שיש. לאורך כל אותה תקופה, מופנות כלפי מרשי ובני משפחתו אמירות נאצה חריפות, הכוללות הסתה לאלימות, איחולי מוות, איומים לפגיעות פיזיות קשות ועוד".

עורך הדין הוסיף: "בשבועות האחרונים הפרסומים ברשת האינטרנט הלכו והחריפו, ולא עובר יום מבלי שמרשי נתון למתקפה חסרת תקדים של איומים והסתה לאלימות".

"אני פונה אלייך בבקשה כי תנחה את הגורמים הרלוונטיים במשטרה ובמשרד המשפטים לחקור את העבריינים שעומדים מאחורי פרסומים אלה, ופרסומים אחרים, כך שימוצה עימם הדין. מלבד עגמת הנפש הרבה אותה חווה מרשי, מדובר בפרסומים חמורים ביותר מהם עולה חשש אמיתי וכבד לשלומם ולגופם של מרשי ובני משפחתו".