ממשרד הבריאות נמסר היום (חמישי) כי האלוף אמיר אבולעפיה ימונה לפרויקטור משבר הקורונה. אבועלפיה סיים לפני שבועות אחדים את תפקידו כראש אגף התכנון במטכ"ל, תפקיד אותו אייש בשלוש השנים האחרונות, וכעת הוא נמצא בחופשה. כמו כן, בעברו פיקד על חטיבת רמאללה וחטיבת הנח"ל, והיה ראש חטיבת התכנון באג"ת, פיקד על אוגדת אילת ואוגדה 162. על אף הודעת משרד הבריאות, מדובר צה"ל נמסר כי הנושא עדיין בדיונים וטרם הוסכם באופן סופי. 

בתוך כך, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הציע אמש מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר, משה בר סימן טוב, לשמש כמפקד המערכה במאבק בנגיף הקורונה, אך האחרון סירב - כך דעל פי דיווח של חדשות 12. כזכור, בר סימן טוב זומן להשתתף השבוע בדיון מיוחד של קבינט הקורונה, אך מקורביו טענו כי הוא אינו מעוניין לחזור ולנהל את האירוע באופן שוטף.

לצד האלוף אבולעפיה, שמות נוספים מהמערכת הצבאית נשקלו לתפקיד, בתוכם רוני נומה, שכיהן בעבר כאלוף פיקוד מרכז, ושהיה ראש צוות החירום לפיקוח על הסגר בעיר בני ברק במהלך הגל הראשון. במהלך הסגר על בני ברק, פיקח נומה על המטה המיוחד שהוקם בעיר, ופיקח על האוגדות, החיילים והמתנדבים שהגיעו לסייע באכיפת השמירה על ההנחיות, בחלוקת מנות המזון לתושבים וכן העברת נדבקים בנגיף מבתיהם.

בין השמות הבולטים הנוספים שהוצעו לתפקיד הוא שר הביטחון לשעבר ויו"ר ימינה, חה"כ נפתלי בנט, שהציע את עצמו לפני מספר שבועות לתפקיד המנהל האחראי למאבק בנגיף. בנט התייחס לסוגייה במספר הזדמנויות וחשף כי לא קיבל על עצמו את האחריות הזו ואף סיפר כי ראש הממשלה סירב להיפגש ולדון עימו על המשבר, זאת על אף הכרזותיו כי יעשה את התפקיד מהאופוזציה ולא יצטרף לממשלה.