נשיא איראן חסן רוחאני טען הבוקר (שבת) כי 25 מיליון איראנים נדבקו בנגיף הקורונה, זאת בניגוד לנתונים הרשמיים שפורסמו, לפיהם 270 אלף נדבקו עד כה בלבד. הוא טען כי המספר המדובר הוא משרד הבריאות במדינה, בה חיים כ-80 מיליון בני אדם. הנשיא האיראני, שדיבר במהלך דיון של הוועדה הלאומית למאבק בקורונה, ציין כי "מספר החולים עלול להכפיל את עצמו. עלינו להתכונן לגרוע מכל בבתי החולים".

בהמשך הציג את הנתון הרשמי לפיו המחלה גבתה כ-14 אלף קורבנות במדינה ואמר כי "ישנה אפשרות ש-35 מיליון בני אדם נוספים יידבקו בנגיף". כאמור, באיראן מתמודדים כעת עם התפרצות מחודשת של הנגיף, בעקבותיו הוכרזה על חובת עטיית מסכות במקומות ציבוריים סגורים. כמו כן, הממשל התיר מסיבה זו למחוזות שבהם מכה הנגיף בצורה הקשה במיוחד לחדש הגבלות מחמירות יותר על התושבים. 

מוקדם יותר היום סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה כי מאז פרוץ מגפת הקורונה, נרשם שיא של מיליון נדבקים מאומתים ב-100 שעות ברחבי העולם. על פי הנתונים שפרסמו בסוכנות הידיעות האמריקאית, מספר הנדבקים העולמי חצה את ה-14 מיליון. מוקד ההתפרצות הגדול ביותר הוא עדיין בארצות הברית, עם כ-3.6 מיליון הידבקויות מאובחנות, אחריה נמצאת ברזיל עם יותר מ-2 מיליון נדבקים. הודו היא המדינה היחידה מלבד ארה"ב וברזיל שבה אובחנו עד כה יותר ממיליון נשאים.

חזרה לשגרה בניו יורק  (צילום: רויטרס)
חזרה לשגרה בניו יורק (צילום: רויטרס)

כאמור, הקורבן הראשון דווח ב-10 בינואר השנה בעיר ווהאן שבסין, זאת לפני הגעתי הווירוס לאירופה, ובהמשך לארצות הברית. על פי הסיכום של סוכנות הידיעות, המסתמך על דוחות ממשלתיים, המחלה מתפשטת בצורה המהירה ביותר ביבשת אמריקה, המהווה למעלה ממחצית ממקרי המחלה בעולם, וכמחצית ממקרי המוות עד כה. בברזיל נרשמי למעלה משני מיליון חיוביים לנגיף, בהם הנשיא ז'איר בולסונארו, ולמעלה מ-76 אלף איבדו את חייהם.

חשוב לציין כי במדינות בעלות יכולות בדיקה מוגבלות, מספר המקרים המדווחים אינו משקף את התמונה המלאה במדינה. מומחים טוענים כי הנתונים מהמדינות הללו, מציגים מספר חולים ומתים נמוך מהמציאות.