שריפה גדולה פרצה היום (שבת) בקתדרלה מהמאה ה-15 בעיר נאנט שבמערב צרפת. גורמים רשמיים אמרו כי חלונות הוויטראז' התנפצו והאורגן הגדול נהרס. התובע המחוזי פייר סנס אמר לכתבים כי שלושה מוקדי הצתה נמצאו באתר וכי הרשויות מתייחסות לתקרית כאל מעשה פלילי. הוא לא פירט מעבר. סיבת הדליקה עדיין לא ידועה, והיא מתרחשת כשנה לאחר השריפה הגדולה שפרצה בקתדרלת נוטרדאם שבפריז, אחד המבנים האדריכליים החשובים במדינה.

עם זאת, בשירותי הכבאות הצרפתים ציינו כי הנזק אינו חמור כפי שהעריכו, וכי עשרות כבאים השיגו שליטה על האש אחרי שעות ארוכות, והעשן עדיין אופף את המבנה הגותי אחרי שהלהבות הגדולות בפנים כובו. ראש שירותי הכבאות המקומי, לורן פרלי, אמר לכתבים כי 104 כבאים עדיין נמצאים בזירה, על מנת לוודא שהשריפה תחת שליטה מלאה. הוא ציין עוד כי השריפה החלה מאחורי האורגן הגדול, ומשם התפשטה וניפצה את הוויטראז'ים שבחזית הקתדרלה והדגיש - הגג לא נפגע, אנחנו לא בתרחיש נוטרדאם.

הנשיא עמנואל מקרון, שנמצא בפסגת האיחוד בבריסל, הוקיר את מאמצי צוותי הכיבוי. "אחרי נוטרדאם, קתדרלת סנט פטר וסנט פול בלהבות. כל הכבוד לכבאים שלוקחים סיכונים כדי להציל את היהלום הגותי", צייץ. ראש ממשלת צרפת ז'אן קסטה ושרי התרבות והפנים צפויים להגיע לזירה בהמשך היום.

השריפה בקתדרלה בצרפת (צילום: SEBASTIEN SALOM-GOMIS/AFP via Getty Images)
השריפה בקתדרלה בצרפת (צילום: SEBASTIEN SALOM-GOMIS/AFP via Getty Images)

זו אינה הפעם הראשונה שהקתדרלה ניזוקה כתוצאה מהשירפה. בשנת 1944 היא נהרסה חלקית במהלך מלחמת העולם השנייה, כשבעלות הברית הפציצו את העיר. בינואר 1972 שריפה החריבה לחלוטין את הגג שלהמבנה, ששוקם לחלוטין כעבור 13 שנים, כשמבנה בטון החליף את גג העץ העתיק. כאמור, בשריפה המדוברת, שהתרחשה בינואר באותה השנה, מסגרת העץ ניזוקה קשות ונזקים נוספים נגרמו למבנה. בעקבות השרפה החל מפעל כביר לשחזור פנים הקתדרלה, והוא נחשב בעיני רבים לאחד השחזורים השלמים ביותר של קתדרלה בצרפת.