מי שצפה בסרט הקאלט 'קלולס', שיצא לאקרנים בסוף שנות ה-90, וודאי זוכר את הסצינה בה שר הורוביץ', הדמות הראשית, תיכוניסטית בת עשירים מבוורלי הילס, עומדת בפתח חדר הארונות המפואר שלה, כשלצידה מסך מחשב שמרכיב עבורה, בלחיצה בלבד, את המתלחה האולטימטיבית. הקטע שהפך ברבות השנים לפנטזיה של מיטב חובבי וחובבות האופנה, הפכה בעידן הדיגיטלי, בו יש אפליקציה ואתר המיועד כמעט לכל דבר ועניין, לבר הגשמה. 

אתר WISHI, ההתגלמות בפועל של אותה פנטזיה, נוסד על ידי המנכ"לית הישראלית ליה כסליו, שעושה כעת חיל בשוק האמריקאי. מדובר בסוג של ארון בגדים וירטואלי, המאפשר קישור נגיש ונוח בין סטייליסטים מהשורה הראשונה לבין צרכנים וצרכניות אובדי עצות, כך שהמומחים יסייעו להם להרכיב מלתחה בהתאם לסגנון האישי, המאפיינים הגופניים הפרטניים, או לכבוד אירוע חשוב, פגישה מקצועית קריטית ואפילו לפני דייט מרגש.

למי השירות מתאים? למעשה, לכולם, כל מי שאוהב אופנה וחסר זמן לעבוד בזה במשרה מלאה. לדברי כסליו, מי שרוצה לפטור את עצמו מהחיפושים וה'שיטוט אינסופי ברשת', ומעוניין לעבוד עם איש מקצוע שניתן לסמוך עליו, ימצא באתר את הפתרון הראוי והקל ביותר. הרעיון הבסיסי שעומד מאחורי המיזם הוא הנגשת השירות שנחשב, בדרך כלל, לנחלתם של הסלבריטאים, המפורסמים והעשירים בלבד, ולאפשר פתרונות נגישים לאוהבי האופנה והסגנון באשר הם.

כסליו, תל אביבית במקור, מתגוררת כעת בניו יורק עם בעלה ובנה בן ה-3. היא בעלת תואר שני בפילוסופיה של המדעים והרעיונות באוניברסיטת תל אביב, שהלכה עם הלב ופנתה לשילוב שני תחומי עניין מרוחקים: טכנולוגיה לאופנה. "תמיד הייתה לי תשוקה לשני התחומים האלו, וכשהבנתי שיכול להיות פתרון טכנולוגי לבעיה אוניברסלית, של אנשים שלא יודעים מה לקנות או איך לקנות בגדים ברשת. החלטתי להשקיע את כל מרצי בבניית חברה שתפתור בדיוק את הבעיה הזו. למזלי - מצאתי שותפות לדרך ולחזון, והצלחנו לבנות מוצר שעוזר לאנשים בכל העולם להרגיש טוב יותר, וגם לקנות בגדים בצורה חכמה יותר". 

בחברה עובדים כעת כ-30 אנשי צוות, שיושבים במשרדים הממוקמים בתל אביב וגם בלוס אנג'לס ובניו יורק. עד היום גויסו לפרויקט כ-8 מיליון דולר, כשבין המשקיעים ניתן למצוא שמות ענק בעולם האפנה, ביניהן גם דוגמנית העל קרלי קלוס, וכן מייסדי המותגים GUESS ואתר הקניות המוקדש ברובו למותגי עילית, FARFETCH. 

ליה כסליו - מנכ''לית WISHI (צילום: יחצ)
ליה כסליו - מנכ''לית WISHI (צילום: יחצ)

על אילו שיתופי פעולה מעניינים אתם עובדים כרגע?
"אנחנו עובדים עם אתרי אופנה מקוונים כמו, כאמור, אתר FARFETCH, שגם השקיע בנו, וגם אתרים ומותגים אחרים כמו Net a porter ,Nordstrom ,Shopbop וכן הלאה, אבל יש לנו גם שיתופי פעולה עם עסקים מתחומים אחרים, כמו שיתוף פעולה עם WeWork, שעוזר לאנשים להבין איך להתלבש לעבודה, או עם אפליקציית ההכרויות Bumble, כך שאנחנו יכולים לעזור לאנשים להתלבש לקראת דייטים. זה מגוון וכולל חברות רבות".

איך הגעתם לארה"ב - ואיך האתר מתקבל שם? 
"עם המייסדות נמנות גם קרלה וולש, שנבחרה על ידי המגזין 'הוליווד ריפורטר' לסטיילסטית המובילה בהוליווד, שבין לקוחותיה אפשר למצוא גם אמנים מהשורה הראשונה כמו ג'סטין ביבר, הזמרת פינק, השחקנית אוליביה ויילד ועוד. קרלה נותנת לשירות בעצם חותמת של "אישור אופנתי", ובזכותה עובדות איתנו הסטייליסטיות הטובות ביותר בתעשייה. אין עוד פלטפורמה כזו, וזה היתרון שלנו. אין מי שיכול להתחרות איתנו ברמת השירות והידע המקצועי.

זו אחת הסיבות שהמוצר שלנו הפך לאהוב מאד בארה"ב. החזון שלנו לשירות וגם לסטיילינג פרימיום, אבל במחיר נגיש, אומץ מהר מאד על ידי המשתמשים האמריקאים, ויש לנו קהילת משתמשים ומשתמשות מאד גדולה ואוהבת. הרבה מאד מהלקוחות שלנו אפילו נרשמים לשירות חודשי, ולא קונים בגדים ללא הסטייליסט שלהם". 

קרלה וולש - ממייסדות WISHI (צילום: יחצ)
קרלה וולש - ממייסדות WISHI (צילום: יחצ)

איך מקדמים מיזם כזה בעולם האופנה התחרותי - ודאי באקלים הכלכלי המורכב בימי הקורונה?
"אנחנו מציעים שירות נגיש כלכלית, והרבה אנשים רוצים להנות ממה שעד לא מזמן היה נחלתם של העשירים והמפורסמים. אנחנו בעיקר שמים את הדגש על השקעה בשירות. לקוח מרוצה מביא את החברים שלו להשתמש במוצר, ואין לזה מתחרה שיווקי. אנחנו מקפידים לוודא שהסטייליסטיות שלנו נותנות שירות ברמה הגבוהה ביותר. 

בנוסף, הקמנו 'מועצת האופנה', שכוללת את עשרת הסטייליסטים הבכירים בתעשיית האופנה העולמית, וזה עזר לנו מאד לבנות את האמון הציבורי להעלות את הערך שלנו כמותג. השאיפה שלנו לעתיד זה להמשיך לעבוד עם אנשי המקצוע הטובים ביותר, להמשיך לתת שירות ברמה גבוהה ולעזור למיליוני אנשים להרגיש טוב יותר עם מה שהם לובשים".