העימות מחריף: מנכ"לית משרד האוצר, קרן טרנר, ננזפה היום (שבת) על ידי שר האוצר ישראל כ"ץ, לאחר שהתייחסה לטענתו, בלי אישורו המוקדם, להתקפות על בכירי אוצר מצידם של ראש הממשלה בנימין נתניהו ובנו יאיר. "אין זה מתפקידך להגיב ולהתנצח ולהגן על פקידים מול הדרג המדיני, וזאת בלי קשר לתוכנם של הדברים. תפקידכם הוא לבצע את החלטות הדרג המדיני. אני כשר אוצר נושא באחריות העליונה לפעילות משרד האוצר וידעתי ואדע גם בעתיד להגן באופן ברור על תרומתם החיובית של הגורמים המקצועיים באוצר להצלחת וביצוע התוכניות הכלכליות". 

כזכור, מוקדם יותר התבטאה טרנר בנושא ואמרה כי "קשה לי מאוד להשאר אדישה לביקורת חסרת התקדים כלפי אנשי המשרד ובפרט כלפי הממונה על התקציבים באוצר שאול מרידור, ובכלל לשיח האלים ממש המתפתח ברשתות החברתיות" כתבה טרנר והוסיפה: "חשוב לי להזכיר / להבהיר - תפקידו של כל דרג מקצועי בממשלה הוא לסייע בעיצוב ובגיבוש המדיניות הציבורית, ובכלל זה לחתור לקיום דיון רחב ומעמיק בכלל האפשרויות הרלוונטיות כפועל יוצא של האחריות הכבדה וההשלכות המשמעותיות הנגזרות מהן. לאחר מכן ההחלטות על דרך הפעולה הנבחרת הן של הדרג הנבחר ועלינו מוטלת החובה לפעול ליישום מיטיבי של ההחלטות".

יאיר נתניהו  (צילום: גילי יערי, פלאש 90)
יאיר נתניהו (צילום: גילי יערי, פלאש 90)

עוד הוסיפה טרנר: "גורמי המקצוע באוצר, הנהלת האוצר ובפרט שאול מרידור, עובדים מסביב לשעון כדי להביא קול מקצועי וערכי שרואה את טובת הציבור היום וגם בעתיד, לצד יישום כלשונן של כל החלטות הדרג הנבחר. כך היה וכך נמשיך לעשות. התמודדות מוצלחת עם המשבר הכלכלי ועם התקופה הזאת שלא ידענו כמוה, מחייבת בראש ובראשונה אמון ויושרה - הציבור מצפה זאת מאיתנו עכשיו יותר מתמיד. והעבודה רבה. יש לנו תכנית כלכלית להוציא לפועל ולעדכנה ככל שיידרש, יום יום".

מוקדם יותר היום פרסם יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה, פוסט בחשבון הטוויטר שלו בו נכתב כי "פקידי האוצר "מחבלים" בהחלטות הממשלה, ולא מעבירים את הכספים לעצמאים ולאזרחים כדי להתסיס את העם". 

אמש התייחס ראש הממשלה נתניהו כשפרסם ציוץ של חבר הכנסת שלמה קרעי ממפלגתו, בו נכתב "פקידים שמנסים לשלוט במדינה נגד נבחרי הציבור זה אנטי דמוקרטי. ראש אגף תקציבים, שאול מרידור, מטרפד כל החלטה של נתניהו להעביר כספים וסיוע לעצמאים ולמובטלים, ומתדרך נגד הממשלה. בשעת משבר ובכלל, אסור לקבל זאת בשום אופן. ניסיון להחיל מדיניות נגד עמדת הממשלה מהווה חתרנות פקידותית".