בעקבות הכוונה להפסיק את פעילויות החופש הגדול מוקדם מהמתוכנן, ההורים זועמים. "החלטות מטומטמות", הגדירה זאת אחת האמהות.
בסוף השבוע סיכמו ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ כי במסגרת החמרת ההנחיות, מוסדות החינוך ימשיכו לפעול לעת עתה עד מחרתיים, כאשר בתחילת השבוע תתקיים הערכת מצב נוספת ביחס לסוגיה זו. 

כעת, גורל מסגרות הקיץ, כמו הקייטנות ובתי הספר של החופש הגדול, מוטל בספק. רק לפני שבועיים קוצצו משמעותית פעילויות הקייטנות במספר ימים - דבר שגרר הפסדים כלכליים רבים למפעילים ולספקים. במקביל, בשבוע שעבר מחו תנועות הנוער על חוסר תקצוב מתאים. 
משרד החינוך השקיע משאבים רבים על מנת להקדים את פעילות בתי הספר של החופש הגדול לתחילת יולי, לאחר שנקבע כי שנת הלימודים תסתיים במועדה, ב־30 ביוני. לצורך כך גייס המשרד כוח אדם כדי להפעיל מסגרות אלו בהתאם.

כעת לא ברור אם הכסף והמאמץ שהושקעו ירדו לטמיון. מפעילי המסגרות שואפים להמשיך לקיים פעילות לפחות עד סוף השבוע, כדי לסיים קרוב ככל הניתן לתאריך סוף הפעילות המיועד ועל מנת לתת להורים זמן התארגנות. הורים לילדים עד כיתה ד' חברו בסוף השבוע לארגון "גנים ברמה אחרת" של גננות לגילאי 0 עד 3 וצהרונים פרטיים, ולעמותת "אנחנו", המייצגת עצמאים, במטרה להשמיע את קולם ולמחות על התנהלות הממשלה בנושא החינוך תחת נגיף הקורונה. 

שני מזרחי, יוזמת המחאה, אמרה ל"מעריב" שהיא הבינה שאם הורים לא ישמיעו את קולם, הם צפויים להישאר ללא מסגרות. "הדבר היחידי ששומר על הבריאות ועל השפיות של הילדים שלנו אלו המסגרות של החופש הגדול. לא צריך לסגור אותן, אלא לחשוב איך מאריכים אותן מעבר ל־6 באוגוסט", אמרה. המוחים מציינים: "כשאחוז התחלואה בבתי הספר של הקיץ הוא 0.14%, וכשהמשק סוף סוף מתחיל לפעול - התחושה היא שמישהו פה מרמה את ציבור ההורים שמנסה להשתקם".

לילך, ממארגנות מחאת ההורים, אמרה: "כבר שבועות שהחלטות מתקבלות בלי להסתכל על הנתונים ובלי לחשוב צעד קדימה. ילדים ללא מסגרת לא שומרים על ריחוק. ילדים ללא מסגרת, זה הורים ללא עבודה. אנחנו מסרבים לתת יד להחלטות מטומטמות. ממשלת ישראל מבינה רק דבר אחד - שהוא לחץ ציבורי". ההורים זוכים בתמיכת יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס, שאמר כי "הדחיפה לסגירת המשק ולביטול בית הספר של החופש הגדול היא טעות נחרצת".