חזירים זעירים הפכו בשנים האחרונות פופולריים יותר כחיות מחמד ביתיות, ואף הוחזקו על ידי ידוענים שונים, למשל ג'ורג' קלוני ומיילי סיירוס. 
כעת חוקרים מאוניברסיטת אטוואס לורנד שבהונגריה מצאו כי חזירים עשויים להתחרות בכלבים על התואר "חברו הטוב של האדם", על פי האופן שבו הם מתנהגים עם בני אדם.

במחקר, אשר פורסם שלשום בכתב העת Cognition Animal, ערכו החוקרים השוואה בין התנהגותם של כלבים וחזירים בניסוי הדורש מהם לפתור בעיות שנקראות "פרדיגמת המשימה הבלתי פתירה". במחקר הוצגה לכל אחת מקבוצות הכלבים והחזירים קופסה עם אוכל, שבתחילה הייתה קלה לפתיחה, ולאחר מכן הפכה לבלתי אפשרית לפתיחה, מכיוון שהייתה סגורה היטב.

תוצאות המחקר חשפו את הדמיון בין שני המינים, שהצביע על יכולותיהם לעסוק באינטראקציות תקשורתיות עם בני אדם, כאשר הניסוי נערך בנוכחות מזון. אולם החזירים, הידועים באינטליגנציה שלהם, היו מהירים יותר מהכלבים בפתרון הבעיה ובהשגת המזון.

עם זאת, כאשר המשימה הפכה לבלתי פתירה, הכלבים פנו יותר לבני האדם מאשר החזירים, שהיו יותר עקשנים בניסיונם לפתור את הבעיה באופן עצמאי - מה שמחזק את הידע הקיים על כלבים, אשר מתייחסים אל בני האדם בהקשר של פתרון בעיות כבר מגיל צעיר, כדי ליצור תשומת לב וליזום אינטראקציות איתם. רק הכלבים, אשר ידועים כבעלי חיים המוכשרים בצורה ייחודית לתקשורת עם בני אדם, הסתכלו על פניהם של הנסיינים גם כאשר הם לא ציפו לקבל מהם אוכל, כאשר הניסוי לא נערך בסביבת מזון.