מקים התאחדות העצמאים, דותן סופר, הסביר הבוקר (ראשון) בתכנית של גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM מהן מטרות המחאה, וסיפר על ההפגנה שהתקיימה אתמול בגן צ'רלס קלור בתל אביב. לדבריו, "לעם ולרעב אין ימין ושמאל, הממשלה מנסה לצבוע מחאה אמיתית כשמשהו שמאלני". 

מה שלומך?
"אני מצוין, אני גאה מאוד שהצעירים התחילו לצאת לרחובות, שהעם התאחד. אני רוצה להגיב קצת על מה שאמרתם מקודם, לעם ולרעב אין ימין ושמאל. יש אנשים רעבים ולא מעניין אותם בכלל מה האג'נדה הפוליטית שלהם. אני יודע שקל מאוד לממשלה לצבוע אותם כמתחרים שלהם, אנחנו לא מתחרים של הממשלה".

טענו שמדובר בהפגנות של תל אביב, אשכנזים, לא פריפריה.
"אני חצי עיראקי ואני גר במושב. זה שטויות, זה פופוליזם לשמו, זה לנסות לצבוע מחאה אמיתית אותנטית של אנשים שקשה להם. זה הכי מרגיז, כי במקום שהממשלה תבין – 'רגע, חבר'ה. יש פה בעיה, העם צועק בכללותו בלי ימין ובלי שמאל', אז הם מנסים לצבוע את זה כמשהו שמאלני".

בירושלים הפגינו נגד השחיתות בבלפור, בתל אביב זה רק המצב הכלכלי או גם שאלת נתניהו - האם יעמוד בראש ההנהגה הישראלית או לא?
"בתל אביב אנחנו גם הזדהינו עם החברה בירושלים אבל אנחנו עם מסר קצת שונה, כי אני לא מאמין שעכשיו בזמן משבר זה הזמן להחליף את השלטון ולהוציא עוד מיליארדים מקופת המדינה. אני כן חושב שנתניהו צריך לזוז הצידה ולתת את המפתחות למישהו שינהל את המשבר, אייזנקוט למשל זה מצוין. אם יהיה אדם שמחויב לדבר הזה, שזה כל מה שהוא יעשה, זה כל מה שאנחנו רוצים, אדם עם הרבה עמלות שיכול לנהל את המשבר מהבוקר שהוא קם ועד אמצע הלילה כשהוא הולך לישון, ויתעסק אך ורק בזה, יהיו לנו תוצאות".

מאיפה אתה מגיע למחאה?
"אני עם עסק למכירת מוצרי אבטחה, קמתי לפני ארבעה חודשים ביחד עם מספר שותפים בהתאחדות העצמאיים, מתוך משבר כלכלי. אני רואה את הלקוחות שלי, גם בעלי עסקים, נכנסים לבעיה מיום ליום שהולכת ומחמירה והחלטתי לעשות מעשה. המוטו שלי אומר – 'כשאנשים טובים לא עושים דבר אז דברים רעים קורים'".

מי הפגין אתמול?
"אתמול הייתה קשה רחבה של אנשים, הסתובבתי, הסתכלתי על הקהל, צעירים, ילדים עד לזקנים שבאו למרות הסיכון מהקורונה, הסיכון להידבק. מפחדים מהמגפה הכלכלית הרבה יותר מהמגפה הבריאותית".

שמעת אנשים אומרים 'אני מגיע כי זה יותר חשוב ואני לוקח את הסיכון להידבק?
"אחד המשפטים שאני שומע הכי הרבה זה 'אני מעדיף למות מקורונה ולא מרעב'. אנשים הופכים, זה אבסורד, אתה מסתכל ואומר – 'בואנה, יש אנשים חכמים בממשלה, פיקחים, שאמורים להבין את הציבור אבל כנראה שלא שומעים אותם. הם לא רואים את העם, חושבים שהכל חרטה ושטויות כאלה. זורקים רעיונות בחדשות ומדליקים עוד יותר, כשאתה אומר לאדם רעב שזה חרטה זה פשוט מוציא אש. האש רק מתגברת ואנחנו מפחדים בסופו של דבר. אני הלכתי אתמול להפגנה אחרי ההפגנה, להפגנה בהבימה, וניסיתי לעצור את האלימות, או.קיי? כי לא רציתי אלימות, בסוף תודה לאל האלימות הייתה ממש קומץ שאפשר לספור על כף יד אחת".

תוכל לאפיין אותם?
"תמיד יש את האלה שיהיו קצת יותר חמי מזג".

שתולים?
"שתולים? אני לא יכול לשפוט בן אדם שיצא מגדרו והחליט לעשות מעשה קצת יותר לא פופולרי, כי זה לא פופולרי אלימות. אנחנו לא מחשפים אלימות, היו עשרות אלפי אנשים בצ'ארלס קלור ואולי עשרה מהם התנהגו בצורה לא הולמת".

לא רק תל אביבים?
"ממש לא, מכל הארץ הגיעו. מישהי לקחה איתנו טרמפ להבימה אחרי ההפגנה, היא בכלל הייתה מקרית שמונה. היא הגיעה מוקדם ונשארה לישון בתל אביב, הגיעה במיוחד להפגנה, הגיעו מכל הארץ כי מכל הארץ מבינים את העוצמה של הדבר הזה".

מענקים של 750 שקל, זה הרגיע או התסיס?
"אני חושב שזה עשה את הפעולה ההפוכה לחלוטין. זה היה כל כך שקוף, פעם נתניהו, קראו לו 'הקוסם' אבל היום הקסמים שלו, גילו כבר איך עושים את הקסם אז הקסם לא עובד. אנשים מסתכלים על חלוקת הכספים הזאתי, הקומוניסטית לחלוטין, כולם מקבלים אותו דבר, מולטי-מיליונרים, תשובה, הרשת מפוצצת בזה, אנשים שרעבים ללחם מקבלים את אותו סכום. זה אבסורדי וזה רק מדליק יותר את העם, אם יש כסף אז בוא תחלק אותו בצורה הגיונית ורציונלית, אל תחלק סתם".

חלק מכל כל הבלגאן?
"חלק מבעית הניהול, פה שוב אני חוזר לעניין – תן מפתחות למישהו שינהל את זה. אתה שולף מהמותן, אתה עושה נזק לעצמך מבחינה פוליטית, וגם לעם מבחינה כלכלית".