תחזית מפחידה: קלאוס סטור, מי שחקר את מגפת הסארס בשנת 2003, הזהיר היום (ראשון) בראיון לבלומברג כי במהלך החורף הקרוב יגיע גל חמור יותר של נגיף קורונה, וכי רוב העולם ייאלץ להתמודד עמו ללא חיסון. 

"יהיה גל נוסף והוא יהיה רציני ביותר", קבע סטור בפתח דבריו, והוסיף: "יותר מ-90% מהאוכלוסייה יהיו רגישים לנגיף. אם לא ננקוט בסגר רציני או באמצעים דומים, אנחנו צפויים לצפות בהתפרצות רצינית. החורף יגיע לפני החיסון. תהיה עלייה במספר מקרי ההידבקות, ותהיה בעיה למגר זאת משום שאנשים מתקשים לציית להגבלות על חופש התנועה שלהם".

כשנשאל מתי להערכתו יפותח החיסון למגפה, אמר: "לגרמניה תהיה כמות משמעותית של חיסונים עד לתחילת 2021, ומתן החיסונים לאוכלוסייה המזדקנת ייקח בין ארבעה לשישה חודשים. מנגד, מדינות כמו ארגנטינה, ברזיל וצ'ילה עלולות לא לקבל חיסונים וייאלצו להסתדר בלעדיהם. העולם יתחלק למדינות שיקבלו חיסון ולכאלה שלא". 

מסעדות סגורות בימי הקורונה.
מסעדות סגורות בימי הקורונה.

בהקשר זה, העריך סטור כי "עד סוף 2020 או תחילת 2021 יהיו כ-500 מיליון חיסונים זמינים, אך לא ברור אילו חיסונים יקבלו מדינות עם אוכלוסיות גדולות שבהן מערכת הבריאות חלשה". 

הוא ציין עוד כי "אני משער שעד אמצע 2021 חלק ניכר מהאוכלוסייה יפתח נוגדנים לקורונה, ולאחר הגל השלישי 80% מאוכלוסיית העולם תפתח נוגדנים, במידה שלא יהיה סגר".