"חושבים שהם בני אלים": סגן ראש עיריית ירושלים, אריה קינג, שנכח אמש במחאה שנערכה מול מעון ראש הממשלה, שוחח היום (ראשון) עם ארא"ל סגל ויריב אופנהיימר ב-103FM וטען כי המפגינים הינם אנרכיסטים. בתגובה, שאל אותו אופנהיימר מדוע תקף מפגין בשבוע שעבר וכינה אותו "אנרכיסט" ו"איש מסוכן". בין השניים התפתח עימות, קינג הכחיש, כינה את אופנהיימר "שקרן" ותקף את המפגינים: "הם חושבים שהם מעל החוק, שהחוק הוא רק לאנשי פשוטי העם, הדלפונים, הימנים, הדתיים והחרדים. זה לא רלוונטי לשמאל, הם בני האלים". 

מה קרה אתמול, הבאת בשלישי סיפורים מזעזעים. ראינו שנגרם הרס, מעבר לאלימות הקשה, נזק לרכוש במדרחוב. איך היה הפעם?
"אתמול, אמש היה הרבה יותר רגוע בקטע של פגיעה ברכוש, כי מה שהיה בשבוע שעבר היה ונדליזם לכל דבר ועניין, אנרכיה בהתגלמותה. אתמול אני יכול להגיד, לא היה קשה לי לראות את הדבר הזה. נכחתי בסמיכות למקום, אם הם היו משאירים את עצמם במקום שהוגדר להם, מה שאישרה להם המשטרה, בשעות שהמשטרה אישרה להם, כנראה שלא היינו מדברים היום. אלא שעוד פעם, למרות שנותנים להם רישיונות, ואמיר השכל פונה אליהם בשבת להפגין לפי החוק, תשתיקו ב-11 את הצופרים ונתפזר, פעם אחר פעם שעל הפגנה לגיטימית לגמרי, ואני בעד ההפגנה של אנשי המאהל בבלפור ככל שהיא עומדת בתנאי ההפגנה שמגדירים להם במשטרה ובעירייה, באים ה'צונאמים' של האנרכיסטים וגם אתמול בערב".

למה תקפת ביום שלישי מפגין? יש וידיאו. 
"אני מתנגד לאלימות. אתה עו"ד?".

למדתי משפטים אבל תענה לשאלה, אולי יש סיבה, תסביר לי למה תקפת מפגין.
"אני מקריא לך את סעיף 153 לחוק העונשין, אם כעבור זמן סביר לאחר ההודעה וההוראה מוסיפים אנשים במספר, כאמור יותר משני אנשים, רשאי כל המוסמך, כל שוטר או כל אדם, המסייע בידם".

אתה מסייע בידי המשטרה, יש לנו פה שוטר?
"שאלת שאלה, תקשיב. תקבל את התשובה, גם אם היא לא נעימה לך. לעשות כל הדרוש כדי לפזר את המוסיפים להתפזר או לתפסם". 

שימו לב מאזינים, תהיו כולם 'קינג', תלכו להפגנות ותרביצו למפגינים, קינג מאשר לכם. אתה אנרכיסט אדון קינג.
"אריה לא אמר להרביץ, הוא אמר לסייע. שאלה לי אליך, אם היית במקומו של יאיר לוי, החבר שלי שגונן על הבלש, היית מגונן?"

ודאי, ראיתי את כולם מגוננים.
"הוא הפעיל כוח כדי לגונן".

הייתה אלימות בהפגנה בירושלים או לא? הייתי שם, הייתי במדרחוב, בוא נדבר על נזק לרכוש, ממה אותה שמשייה נהרסה, זה הנזק לרכוש.
"לא נכון, ממש לא".

מזרנוק של המים.
"ממש לא, למה לשקר?"

המפגינים לקחו כמה כיסאות ושמו במרכז המדרחוב.
"אתן לך דוגמה נוספת. הרי מה קרה ביום שלישי בלילה? אני הצטרפתי אליהם, הורדתי את הכיפה". 

למי הצטרפת?
"הצטרפתי לחבורת המפגינים האנרכיסטים, הייתי בראש החבורה, תשמע את האמת פעם אחת. בחור לוקח מוט של דגל באורך 6 מטר שחור ודוקר את הסוסים, מכה בפרשים, והבחור הזה אחרי שהכה את הפרש ואת הסוס שלו עזב את המקל וניגש לכפכף את הבלש איתמר. אז אל תספר לי סיפורים שלא הייתה אלימות, יש לי עוד הרבה תמונות. אתה יודע מה עצוב? פניתי למפגיני המאהל בבלפור כסגן ראש העיר ואמרתי 'אם תעמדו על  פי ההוראות ותפגינו על פי ההוראות, מה שהמשטרה אישרה והעירייה אישרה, אני אומר שאנשים כמוני לפי דעתי היו מצטרפים למחאה'".

לא תודה.
"אף אחד לא שאל, ולמה לא תודה?"

כי אתה אדם שמרשה לעצמו לקחת את החוק לידיים, להכות מפגינים, לגרור על הרצפה, ולתרץ שבאת לעזור לשוטרים. לקרוא לכל אנשי ימין להתכנס ולתת 'פייט'. אתה אנרכיסט, אתה איש מסוכן, אתה לא חלק מההפגנה שמנסה לעשות את ישראל למקום טוב יותר.
"המאזינים יודעים, אין חדש תחת השמש, בדיוק כמו שיריב התנהג בראיון ככה המפגינים מתנהגים בשטח. הם חושבים שזה שיש חוק, החוק הוא רק לאנשי פשוטי העם, הדלפונים, הימנים, הדתיים והחרדים. זה לא רלוונטי לשמאל, הם בני האלים. גם פה יריב מתנהל באותה צורה, הוא חושב שהוא בא לראיין והוא מראיין עצמו אז תשמע – לא הכיתי אף מפגין, אם מישהו יכה מפגין אני אגונן עליו".

יש וידאו.
"נכון יש וידאו, שאני סייעתי".

מי נותן לך זכות לגעת באדם אחר?
"הבן אדם האחר, מה הוא עשה שם?"

מה זה עניינך כבודו השוטר או השופט? מי אתה? מה עשית שם? תגיד לי.
"אני סייעתי".

איש שמטיף לאלימות הוא אלים בעצמו. למה מחקת את הציוץ ליאיר נתניהו? כי הוא קרא לאנשים להפגין באלימות.
"למה אתה משקר יריב? יריב תקשיב. יריב, אתה שקרן".

מחקת או לא?
"אתה שקרן כי לא קראתי לאלימות ואל תשקר. זה שאתה שמאלן לא אומר שמותר לך לשקר, אתה שקרן, רמאי ואגיד לך מה עשיתי. הוספתי".

מחקת או לא מחקת?
"בגלל אנשים סתומים כמוך שלא מבינים עברית הוספתי משפט, כי אנשים לא מבינים את הבנת הנקרא, קראתי לבוא להגן על הרכוש ועל תושבי ירושלים והוספתי לאנשים שלא מבינים כמו יריב בסוגריים - הכול במסגרת החוק כי זה מובן מאליו".

בשלב זה סג"ל התערב בעימות ואמר: "אגיד לך משהו יריב, הכי קל להגיד לאנשים יודעים מה, ככה? בואו נצא גם. זה מגרה אני מודה, אתה רואה את הדברים והכול, הסיפור פה לא על כלכלה, כי אם היו מדברים על כלכלה ומבקשים פתרון. לא שחור לבן ואי אפשר לקבל פתרון תוך יום. ברור שזה הפגנות שמאל, אין לי בעיה עם זה. היו דגלי אשף. אני קורא לציבור שלנו לא להיגרר כי באמת, ראיתי את הציונות הדתית בשעתה הכי דמוקרטית בהיסטוריה. אם היו באים לפנות מאה מטר של קיבוץ במדינת ישראל היה בלגאן פי מאה יותר גדול מאשר ההתנתקות. עשרות אלפי אנשים גורשו מהבתים, כלאו עשרות אלפים בכפר מימון ולא העזנו להפר את הסדר, מאיר שלו אמר איפה התותח הקדוש, מה קרה? יריב, אם היו עוברים את המחסום מה היה קורה? אם היו מצליחים לעקוף ולהגיע לשורת המאבטחים, מה היה קורה?"

לא היו נוגעים באף אחד בסוף, ועובדה שלא נגעו ואם תרצה נדבר גם על הבלש.
"אני חושב שאין מילה אחת שהמאזינים מאמינים. ראינו את אחד מהמפגינים רעול פנים, מגיע עם מקל ונותן מכה בפנים לשוטר שנמצא מעבר למחסום. אז למה לקשקש שלא מרימים יד? אתמול הגיע שוטר עם רמקול שאמור לעשות רעש להחריש את האוזניים, בא מפגין ונתן לו מכה. אז מספיק להגיד שאתם לא מרימים יד".

הפגנה זה לא קונצרט ולא ערב שירה בציבור, ואם לא היה זעם לא היינו מדברים על זה.
"יריב, אמרת שאתה נגד אלימות. אתה מוכן לצאת כנגד המפגין שהכה את השוטר בפנים?"

ודאי, זה מובן.
"אני שמח מאוד, אבל אני שואל".

אני לא מוכן שתציג את ההפגנה שהייתי בה גם במדרחוב כהפגנה של אנרכיזם וונדליזם, מה שלא היה ולא נברא.
"היה בהחלט".