"התחושה שלנו היא שבחסות הקורונה סגרו את מרכז האומנות, ועשרות מורים ומדריכים נותרו ללא עבודה", אומרת ל"מעריב" מורה במרכז האומנויות מאירהוף בתל אביב. "אנחנו כל הזמן מקבלים פניות מתלמידים שרצו לקבל הדרכות גם מרחוק. חבל שסוגרים מקום חשוב כל כך ללימודי האומנות, שתלמידים רבים - ילדים ומבוגרים - רוצים להמשיך ללמוד. המורים והתלמידים נותרו ללא אופק. כנראה העירייה רצתה את המקום", היא הוסיפה.

במרכז האומנות מאירהוף של מוזיאון תל אביב התקיימו עשרות חוגים וקורסים לתלמידים בתיכון עירוני א' ולתלמידים ממגוון גילים שאינם לומדים בתיכון. המרכז עבר למשכנו ברחוב דובנוב בשנת 1986, לאחר כמה שנים בקומה התחתונה בבית הלנה רובינשטיין.

לטענת מורים, בשנת הלימודים 2014־2015 ביקשה העירייה, בשל מצוקת מקום לגנים, לקחת את רוב המבנה לצרכים אלה. "הבנו שההשלכות יהיו פיטורי מורים או לחלופין אי אפשרות לקיים פעילות במבנה. יצאנו למאבק ציבורי, ובסופו של דבר ויתרה העירייה על רוב המבנה לטובת שני חללים ששימשו את הפיסול והקדרות", סיפרה אחת המורות. לדבריה, "בחסות הקורונה ויציאת המורים לחל"ת, נעשה מחטף, מוזיאון תל אביב לא החזיר את החוגים לתפקוד, והמבנה הושבת".

מעיריית תל אביב נמסר: "בעקבות החלטת המוזיאון, העירייה בוחנת בימים אלה את השימושים האפשריים למבנה. נוסיף כי בשלב הראשון יקבלו תלמידי עירוני א' את האפשרות להמשיך לפעול במבנה לטובת מגמת האומנות, כפי שפעלו עד כה וללא קשר למוזיאון. זאת, כדי שתוכנית הלימודים שלהם לא תיפגע".

 ממוזיאון תל אביב נמסר בתגובה: "המוזיאון פתח את שעריו לקהל בתחילת יוני, ומאז עומד בכל ההנחיות. עם זאת, בצל משבר הקורונה ובעקבות ההגבלות החמורות, המוזיאון לא יכול לקיים פעילות הכוללת מגע עם חומרים, ולכן הופסקו כבר בחודש מרץ הפעילויות בסדנאות האומנים במרכז מאירהוף לחינוך והן אינן פעילות זה כחמישה חודשים, ללא צפי לחזרתן בשנת הלימודים הנוכחית. אין באפשרות המוזיאון להחזיק במשך תקופה כה ארוכה מבנה ללא פעילות, תוך השקעת משאבים ותקציבים בתחזוקתו".