החמרת המגבלות לאזרחים בצל העלייה המדאיגה בהיקף התחלואה בקורונה היא סכנה קיומית שמרחפת מעל ראשם של המסעדנים ובעלי מכוני הכושר, שנאבקים על המשך פתיחתם: רשת 'הולמס פלייס' עתרה היום (ראשון) לבג"ץ בבקשה שיאשר את פתיחת חדרי הכושר, ואילו בענף המסעדנות מקווים שאולי עוד יהיו שינויים של הרגע האחרון ומזהירים מפני ההשלכות הצפויות אם ההגבלות, האמורות להיכנס לתוקף ביום שלישי בשעה 17:00, לא ישתנו. 

"אנחנו עובדים על שינוי ומנסים לשנות את הנחיות 'התו הסגול', כדי למנוע אנרכיה", אמר יו"ר איגוד המסעדות ובתי הקפה, שי ברמן, והזהיר מההשלכות הקשות העלולות לקרות אם החל ממחר ייסגרו את ענף המסעדנות לישיבת לקוחות. "אני חושש שיהיו מסעדות שלא יכבדו את ההגבלות, כי עבור רבים בענף ההגבלות עלולות להוות גזר דין מוות לעסקים", הוסיף.

לא מעט מסעדנים כבר הודיעו שבכוונתם לפתוח את העסקים לישיבת לקוחות גם ביום שלישי. "בלי ישיבת לקוחות, העסק יקרוס", הסביר מסעדן ותיק. המגעים בין הצדדים נמשכים וכבר נפוצו שמועות על מתווה חדש שאולי יגובש שיאפשר את המשך פעילות הענף, המעסיק עשרות אלפי עובדים.

בינתיים, בתי קפה המשיכו לפעול אתמול בחוסר ודאות. "אם לא יהיה שינוי, ניאלץ שוב להוציא את שתי העובדות במקום לחל"ת. אני עוד מקווה שההיגיון ינצח ויאפשרו ללקוחות לשבת במקומות פתוחים", אמר עופר מילנר, הבעלים של "הקפה של דבורה" בשכונת רמת חן ברמת גן. "אני לא מבין מה הבעיה לשבת בחוץ, באוויר הפתוח? יש מרווחים בין השולחנות ואין סכנת הדבקה", הוסיף מילנר, שמקווה לשינוי של הרגע האחרון.

כאמור, רשת מועדוני מכוני הכושר, הולמס פלייס, עתרה לבית המשפט העליון, בבקשה להורות בצו ביניים לרשת ולבעלי מכוני כושר בכלל, לפתוח את שעריהם במתכונת 'התו הסגול' בהקדם האפשרי ובהתאם להנחיות שעמדו בתוקף עד להגבלות החדשות. זאת, עד לקבלת מתן החלטה סופית בעתירה. בנוסף, מבקשת הולמס פלייס להקפיא את תוקפו של הצו החדש בכל הקשור להגבלות שבוטלו.

בעתירה נטען, כי הצו שהוציאה הממשלה ביום חמישי בלילה הינו חסר סמכות. זאת מאחר ולא הגיוני כי תכלית חוק הקורונה, המסמיך הוצאת צווי חירום, הוא שהרשות המחוקקת תפקח על פעילותה של הרשות המבצעת, ולאחר שבוטל בשבוע שעבר האיסור להפעלת מכוני הכושר בוועדת הקורונה בכנסת, משמעות הצו שהוציאה הממשלה הינו עיקור מתוכן של חוק הקורונה, האמור ליצור איזון ובלימה בין הרשויות המבצעת והמחוקקת.